beantwoord

Inzet oudere treinen op traject Zwolle-Utrecht

• 16 januari 2018
  • 3 reacties
  • 396 Bekeken

Wanneer worden er weer 'normale' treinen ingezet op dit traject? NS maakt reclame dat je kunt werken in de trein maar sinds er op het Utrecht-Rotterdam om de 10 minuten gereden wordt, zitten wij in treinen zonder WiFi, geen tafeltjes waarop je de laptop kunt zetten. Maar wel het volle pond vragen voor de reis! Als ik met de auto ga kan ik ook niet werken maar ben wel een half uur vroeger om m'n werk... En dat voor de helft van de prijs. Dus NS: denk na als je geen passagiers kwijt wil.
icon

Beste antwoord door Slidestops 16 januari 2018, 08:22

Deze oudere treinen rijden nog mee om het materieeltekort op te vangen. Tot de instroom van de nieuwe sprinter (SNG) eind dit jaar, zul je ze in ieder geval nog tegenkomen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Deze oudere treinen rijden nog mee om het materieeltekort op te vangen. Tot de instroom van de nieuwe sprinter (SNG) eind dit jaar, zul je ze in ieder geval nog tegenkomen.
Reputatie 7
Badge +3
@gerrievandiepen
Deze treinen zullen nog zeker zo'n twee tot drie jaar in dienst blijven. Bij de instroom van nieuw materieel wordt eerst SGM2 vervangen i.v.m. de beperkingen vanwege de remmen. Het exacte tempo van vervanging zal ook afhangen van de vraag in hoeverre het aantal reizigers wel/niet groeit.

De treinen die tot nu toe in de dienst Zwolle-Utrecht reden waren intercity-treinstellen die vanwege het tekort aan sprinter-treinstellen tijdelijk sprinterdiensten hebben gereden. Die tijdelijke maatregel is nu beeindigd.
Badge
Er is een redelijke kans dat de gloednieuwe SNG ook op Zwolle - Utrecht komt te rijden, die trein is van alle gemakken voorzien - inclusief wifi - dus dan zal u weer in de trein kunnen werken. Of er tafeltjes aanwezig zijn, weet ik overigens niet; bij de vergelijkbare FLIRT is dat in ieder geval niet zo.

Op Utrecht - Rotterdam wordt niet elke 10 minuten gereden en dat zit er minstens de komende 10 jaar ook niet in. Bedoelt u soms Amsterdam - Utrecht - Eindhoven?

Reageer