Inzet treinen wordt beperkt.

• 17 maart 2020
  • 89 reacties
  • 2705 Bekeken

Toon eerste bericht

89 reacties

Reputatie 6

@Jeroen: het verbaasde mij wel, want juist op die trajecten zou je IC's verwachten. Ik neem aan dat NS wel de bezetting van de treinen in de gaten blijft houden. Overigens zat ik afgelopen zondag in een SLT10, en zelfs het kanon was even radeloos…

@Bob: drie weken vanuit huis werken, dus het OV vermijden gaat wel lukken.

Ik ben van plan om morgen voor het eerst sinds 1 week mijn werk te gaan bezoeken. (Zit ivm lichte copd in een risicogroep). Ik heb mij voorgenomen om vroeg te vertrekken. Ben benieuwd hoeveel mensen er in de trein zitten. 

Net te horen gekregen dat ik aanstaande maandag niet mag werken als ik met de trein kom.

Reputatie 7
Badge +3

Net te horen gekregen dat ik aanstaande maandag niet mag werken als ik met de trein kom.

Werd daar ook een specifiekere reden voor gegeven?

Ja, een te groot risico dat ik besmet raak en dus andere besmet. Maar we waren al aan het twijfelen.

Toen ik merkte dat het zo rustig was ben ik deze week gewoon gaan reizen met de NS.

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen: het verbaasde mij wel, want juist op die trajecten zou je IC's verwachten. .

Zodat de sprinterstations helemaal niet meer bediend worden. Ja, dat is reuze handig voor mensen die naar hun werk moeten.

Reputatie 6

Uhm, dat zie je mij nergens zeggen?

Badge

Voor degene die morgen reizen, check de reisplanner voor je reis morgen want er wordt morgen al beperkter gereden dan vandaag. Momenteel zijn er al veel treinseries te zien die morgen niet rijden.

En voor de komende dagen vooral even de reisplanner controleren voor vertrek ivm met de andere dienstregeling welke we uit noodzaak gaan rijden !!!

Veel trein uitval met als gevolg dat mijn trein (SLT 4tje) erg vol was.

Ik mag hopen dat die sprinters vanaf die nooddienstregeling op maximale lengte worden gebracht….

Gaat lekker…. 

Badge

Buiten dat er gisteravond uit noodzaak (nog meer ziekmeldingen) al meer treinseries geannuleerd moesten worden voor vandaag heeft een bijkomend technisch probleem vannacht voor nog meer uitval gezorgd bij de dagstart.

Hierdoor zijn in de vroege ochtend ook nog andere treinen vervallen die wel hadden moeten rijden, helaas werkt dit altijd nog een aantal uur na.

Helaas een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Valt me trouwens op dat de NS zich niet echt aan de eigen standpunten houdt. 

Vanaf ieder station in Nederland rijden, in alle richtingen, twee treinen per uur;

Behalve in het Noorden op de lijn Leeuwarden - Zwolle, daarom mag je nu lekker 32 minuten op Station Meppel wachten als je naar Zwolle wilt.

Reputatie 6
Badge +1

De sprinter vanuit Meppel richting Zwolle vertrekken doordeweeks om het half uur (xx:18 & xx:48) en de sprinter vanuit Leeuwarden richting Meppel vertrekt ook om het half uur (xx:06 & xx:36) de overstaptijd bij alle treinen is 26 minuten. En die vallen dus onder de 2 treinen per uur. Ik kan in de reisplanner niet zien waar u 32 minuten overstaptijd heeft.

De sprinter vanuit Meppel richting Zwolle vertrekken doordeweeks om het half uur (xx:18 & xx:48) en de sprinter vanuit Leeuwarden richting Meppel vertrekt ook om het half uur (xx:06 & xx:36) de overstaptijd bij alle treinen is 26 minuten. En die vallen dus onder de 2 treinen per uur. Ik kan in de reisplanner niet zien waar u 32 minuten overstaptijd heeft.

Ik baseer me op de reisplanner van zaterdag, de enige dag die vooralsnog in de reisplanner staat van deze nieuwe basisdienstregeling. Daar gaat maar 1 sprinter per uur tussen Leeuwarden en Meppel.

Reputatie 6
Badge +1

Op zaterdag (en waarschijnlijk ook zondag) rijdt er inderdaad 1 maal per uur een trein vanuit Leeuwarden richting Meppel. Maar ook dan is de overstaptijd tussen de 2 treinen 26 minuten. 

In het bericht staat naast wat u ook al heeft gezegd over 2 treinen per uur, dit:

• Alleen vanaf stations waar nu één keer per uur, per richting, een trein vertrekt, blijft dit zo
  • Op enkele noord-zuid en oost-west-verbindingen rijden Intercity's in beide richtingen: Schiphol-Venlo, Arnhem-Den Helder, Maastricht-Eindhoven, Enschede-Utrecht;
  • Op andere trajecten rijden Sprinters, die op elk tussengelegen station stoppen;

In het weekend rijdt er normaal ook 1 keer per uur een sprinter van Leeuwarden naar Meppel, daar veranderd dus niets aan voor zover de basisdienstregeling beschikbaar is. Het traject waarover u het heeft valt niet onder de trajecten waar met een Intercity gereden gaat worden en vervallen de Intercity's dus, behalve enkele ritten in de ochtend. Wat overblijft is dus de sprinter waarover ik het in deze post heb.

Alleen vanaf stations waar nu één keer per uur, per richting, een trein vertrekt, blijft dit zo

Dan had hier Sprinters moeten staan in plaats van trein. Er vertrekken nu vanuit Leeuwarden 3 of 4 treinen per uur richting Meppel/Zwolle.

Wat betreft de overstaptijd, dat klopt inderdaad, daar ben ik in de war met de terugweg. 

Badge

Alleen vanaf stations waar nu één keer per uur, per richting, een trein vertrekt, blijft dit zo

Dan had hier Sprinters moeten staan in plaats van trein. Er vertrekken nu vanuit Leeuwarden 3 of 4 treinen per uur richting Meppel/Zwolle.

Wat betreft de overstaptijd, dat klopt inderdaad, daar ben ik in de war met de terugweg. 

Een trein is een trein of het nu een sprinter is , een intercity of een internationale trein het blijft toch echt een trein.

Aanvulling: En ik zou nog niet teveel uitgaan van de gegevens die nu in de reisplanner staan want volgens mij is dit nog lang niet de nieuwe basis dienstregeling zoals deze gereden gaat worden.

Een trein is een trein of het nu een sprinter is , een intercity of een internationale trein het blijft toch echt een trein.

Dan zijn we het daarover eens :wink:. Dus nu rijden er 3 treinen per uur op zaterdag, dus verwacht ik ook dat er ook 2 treinen blijven rijden met die basisdienstregeling.

Badge

geen idee,.

Als ik kijk naar wat er nu in de reisplanner staat zal dit nog niet de nieuwe basis dienstregeling zijn die vermeld staat.  Ik dacht begrepen te hebben dat die pas vanavond of morgen in de reisplanner komt te staan maar kan dit niet meer zo snel terug vinden. 

Het is ons als treinpersoneel ook nog niet duidelijk wat de exacte uitvoering wordt van deze tijdelijke basis dienstregeling.  Zoals ik begreep krijgen wij vanaf zaterdag pas bij aanvang dienst de invulling van onze dienst te horen, alleen de werktijden staan voor ons vast.

geen idee,.

Als ik kijk naar wat er nu in de reisplanner staat zal dit nog niet de nieuwe basis dienstregeling zijn die vermeld staat.  Ik dacht begrepen te hebben dat die pas vanavond of morgen in de reisplanner komt te staan maar kan dit niet meer zo snel terug vinden. 

Het is ons als treinpersoneel ook nog niet duidelijk wat de exacte uitvoering wordt van deze tijdelijke basis dienstregeling.  Zoals ik begreep krijgen wij vanaf zaterdag pas bij aanvang dienst de invulling van onze dienst te horen, alleen de werktijden staan voor ons vast.

Ik zie vanuit ons op dit moment ook geen mogelijkheid om duidelijkheid te verschaffen. Ik ga het wel aankaarten om het zo snel mogelijk duidelijk te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +3

De reisplanner wordt in fases geupdate. Hieronder de planning wanneer de reisplanner qua NS treinen bijgewerkt zou moeten zijn.

Reis uitvoeren op - Reisplanner bijgewerkt vanaf
Donderdag 19 maart - Woensdag 18 maart
Vrijdag 20 maart - Donderdag 19 maart
Zaterdag 21 maart - Woensdag 18 maart na 20u
Zondag 22 maart - Woensdag 18 maart na 20u
Maandag 23 maart - Donderdag 19 maart na 20u
Dinsdag 24 maart - Donderdag 19 maart na 20u
Woensdag 25 maart - Vrijdag 20 maart na 20u
Donderdag 26 maart - Maandag 23 maart na 20u
Vrijdag 27 maart - Dinsdag 24 maart na 20u
Zaterdag 28 maart - Woensdag 25 maart na 20u
Zondag 29 maart - Woensdag 25 maart na 20u
Maandag 30 maart - Vrijdag 27 maart
Dinsdag 31 maart - Vrijdag 27 maart
Woensdag 1 april - Vrijdag 27 maart
Donderdag 2 april - Vrijdag 27 maart
Vrijdag 3 april - Vrijdag 27 maart
Zaterdag 4 april - Vrijdag 27 maart
Zondag 5 april - Vrijdag 27 maart

Reputatie 6

Neem aan dat de reisplanner nog verder wordt bijgewerkt? Voor zaterdag staat bijvoorbeeld de 800 er gewoon nog in.

Neem aan dat de reisplanner nog verder wordt bijgewerkt? Voor zaterdag staat bijvoorbeeld de 800 er gewoon nog in.

Zoals aangegeven wordt de reisplanner op dit moment bijgewerkt. De reisplanner voor komend weekend is zeker nog niet kloppend. Een dag voor het reizen de reisplanner checken is op dit moment de enige goede tip die ik kan geven. 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens het schema van Momo en de informatie op deze pagina zou de reisplanner al bijgewerkt moeten zijn.

De reisplanner is bijgewerkt tot en met zaterdag 21 maart.

Badge

De 800 blijft volgens mij alleen rijden tussen Eindhoven en Maastricht v.v.

In de reisplanner wordt de indruk gewekt dat hij over een langer traject rijdt en als je hem open klikt dan zie je Eindhoven - Maastricht en niet de rest van het traject.

Reageer