beantwoord

Ipsos

  • 22 March 2016
  • 80 reacties
  • 49100 Bekeken


Toon eerste bericht

80 reacties

Mijn volgende opmerking is niet onderbouwd maar een persoonlijk hersenspinsel.

Het is een peiling. De data van de 1e rit zal weinig duidelijkheid scheppen in het koop- en reisgedrag van de reizigers. Als je alle data van alle onderzoeken bundelt zal er echter wel een rode lijn te constateren zijn. Ik neem aan dat er i.c.m. overige verkoop- en reisdata een goede schatting gemaakt kan worden van het totaalbeeld. Ik zie het als de peilingen rond de verkiezingstijd. De focusgroep zal naar alle waarschijnlijkheid een ander beeld weergeven dan de daadwerkelijkeĀ  einduitslag, maar het is een goede indicatie van de gang van zaken.

Net in de ic van Rotterdam naat Utrecht liep een ipsos man, die alleen zei "goedemiddag beste reizigers, mag ik uw vervoersbewijs zien",Ā  tegen een andere reiziger zei hij dat hij voor de ns werkte. (Ik zag dat hij niet in een ns uniform liep, dus ik googlede even wat het was voordat hij in het deel van de coupe was waar ik zat,Ā  omdat ik niet weet wat een crimineel kan met mijn ov kaart gegevens.) Toen ik zei "maar jullie zijn een marketing bureau, geen boa's" "ja, nee boa zou ik het ook net niet noemen." Op een toon alsof hij net niet dezelfde bevoegdheden had ipv helemaal niet. "Maar als je niet wilt hoeft het niet" en liep meteen weg. Als er was omgeroepen wat het was had ik overigens best mn ov even willen geven. (Waarom kan dit trouwens niet gecombineerd worden met de reguliere kaartjes controle, die kom ik minstens wekelijks tegen, dus heb je ook meteen veel meer data)

Ā 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +3

Dat hele reizigersonderzoek door Ipsos is grote flauwekul voor reizigers die met de OV-chipkaart reizen. Van al die reizigers heeft NS de reisgegevens al.

Het heeft wel zin om iedereen die niet met de OV-chipkaart reist in het onderzoek te betrekken. Maar val de regelmatige reizigers daar alsjeblieftĀ niet langer mee lastig.

Vandaag weer "controle" deze dame liep om 7:18 thv Lage Zwaluwe in treinstel 2209 te controleren.

Toen ik vroeg waarom ze niet herkenbaar is als NS medewerker (dus herkenbaar uniform) gaf ze aan een Inhuur medewerker te zijn.

Dus geen onderzoeker en had ineens veel haast om de volgende te controleren.

Prima als men iets wil onderzoeken, maar vraag het inderdaad eerst even of, zoals de mcn hierboven aangaf roep het om via de omroep zodat je weet wat er gaande is.

Om maar niet te spreken van een AVG lekje...
Vandaag weer "controle" deze dame liep om 7:18 thv Lage Zwaluwe in treinstel 2209 te controleren.

Toen ik vroeg waarom ze niet herkenbaar is als NS medewerker (dus herkenbaar uniform) gaf ze aan een Inhuur medewerker te zijn.

Dus geen onderzoeker en had ineens veel haast om de volgende te controleren.

Prima als men iets wil onderzoeken, maar vraag het inderdaad eerst even of, zoals de mcn hierboven aangaf roep het om via de omroep zodat je weet wat er gaande is.

Om maar niet te spreken van een AVG lekje...

Wees blij dat deze mensen nog "controleren", conducteurs doen het niet.
Nou, op de lijn Tilburg-Dordrecht heb ik minimaal 4x per week controle door 1 of 2 conducteurs.
(Soms iets van Service en Veiligheid, herkenbaar aan andere robuustere uniformen.)
Nou, op de lijn Tilburg-Dordrecht heb ik minimaal 4x per week controle door 1 of 2 conducteurs.
(Soms iets van Service en Veiligheid, herkenbaar aan andere robuustere uniformen.)

Vorige week van Den Bosch naar Groningen op en neer geweest. Dat is meer dan 5 uur en geen conducteur gezien.
Gisteren in een Sprinter een aankondiging gehoord dat er een medewerkersonderzoek plaatavond en dat daarom de plaatsbewijzen gecontroleerd zouden worden met het vriendelijke verzoek hieraan mee te werken. Wederom geen woord over dat het niet verplicht is daaraan mee te werken.
Er staat toch "met het vriendelijke verzoek", dat geeft aan dat het niet verplicht is. Je kunt ook eindeloos spijkers op laag water blijven zoeken.
Dus als de politie vraagt "Mag ik uw rijbewijs even zien?" is "Nee" ook een valide antwoord volgens jou? Je kunt het ook blijven goedpraten ...
Sorry, maar wie interesseert dit nou behalve een paar freaks die hier een kruistocht van proberen te maken?
Sorry, maar wie interesseert dit nou behalve een paar freaks die hier een kruistocht van proberen te maken?

Het interesseert genoeg mensen, zelfs jou blijkbaar want anders zou je niet reageren šŸ¤£
Dus als de politie vraagt "Mag ik uw rijbewijs even zien?" is "Nee" ook een valide antwoord volgens jou? Je kunt het ook blijven goedpraten ...

Nee is altijd een antwoord, alleen bij een opsporings ambtenaar zoals de politie of een BOA is het niet verstandig, zij zijn immers aangesteld om dit soort dingen te vragen/vorderen.
Dus ga de politie niet met een medewerker van Ipsos vergelijken dat creƫert alleen meer verwarring.

Okdoei.

Dus als de politie vraagt "Mag ik uw rijbewijs even zien?" is "Nee" ook een valide antwoord volgens jou? Je kunt het ook blijven goedpraten ...Nee is altijd een antwoord, alleen bij een opsporings ambtenaar zoals de politie of een BOA is het niet verstandig, zij zijn immers aangesteld om dit soort dingen te vragen/vorderen.
Dus ga de politie niet met een medewerker van Ipsos vergelijken dat creƫert alleen meer verwarring.

Okdoei.


En juist daarom is het van belang om aan te geven dat het niet om een controle gaat maar om een vrijwillig onderzoek, de reiziger weet het verschil vaak niet tussen een Ipsos-medewerker en een conducteur (die vaak wƩl BOA is)
En juist daarom is het van belang om aan te geven dat het niet om een controle gaat maar om een vrijwillig onderzoek, de reiziger weet het verschil vaak niet tussen een Ipsos-medewerker en een conducteur (die vaak wƩl BOA is)
Jij weet dat toch, dus wat is nou je probleem?

En juist daarom is het van belang om aan te geven dat het niet om een controle gaat maar om een vrijwillig onderzoek, de reiziger weet het verschil vaak niet tussen een Ipsos-medewerker en een conducteur (die vaak wƩl BOA is)Jij weet dat toch, dus wat is nou je probleem?


Ik ben van mening dat de reiziger juist moet worden geĆÆnformeerd. Je toontje mag je overigens gewoon achterwege laten met


wat is nou je probleem?
Badge +3
Op deze pagina staat daarover:

Om het gebruik van onze treinen goed in kaart te kunnen brengen heeft NS Reizigers informatie nodig die niet uit de kaartverkoop beschikbaar is. Dit is de reden dat wij bij het onderzoek 'Meten in de Trein' reizigers tellen en hun naar het gebruikte vervoerbewijs vragen. Steekproefsgewijs wordt in treinen vastgelegd met welke vervoerbewijzen (kaartsoort, 1e of 2e klas, wel of geen reductie) wordt gereisd. Zo verkrijgt NS Reizigers inzicht in de bezetting van de treinen en het soort vervoerbewijs waarmee onze klanten op een bepaald moment reizen.

Het voordeel voor u is dat de metingen NS helpen de dienstregeling af te stemmen op uw behoefte en het aanbod van verschillende kaartsoorten af te stemmen op uw reisgedrag. Een actueel voorbeeld is het ontwikkelen van een abonnement voor deeltijdwerkers.

'Meten in de Trein' is een continuonderzoek dat in alle treinen wordt gehouden. Hiervoor worden overal in Nederland dagelijks onderzoekers ingezet. Het kan voorkomen dat u reeds eerder voor dit onderzoek bent benaderd tijdens deze of een andere reis. De onderzoekers moeten volgens een vast rooster werken. Dit rooster schrijft precies voor tussen welke stations in vooraf bepaalde delen (rijtuigen) van de trein alle reizigers moeten worden benaderd. Om betrouwbare gegevens te kunnen leveren mogen de onderzoekers niet van hun opdracht afwijken.

Conducteurs en onderzoekers proberen zo veel als mogelijk hun werkzaamheden op elkaar af te stemmen. Het kan echter voorkomen dat in een korte tijd toch twee keer naar uw vervoerbewijs wordt gevraagd. Voor deze situatie vragen wij uw begrip.

Voor alle duidelijkheid:
  • Gegevens over uw persoon worden niet geregistreerd.
  • Dit onderzoek is gĆ©Ć©n controle op het bezit van een geldig vervoerbewijs.
  • Alleen een conducteur heeft controlebevoegdheid.
Allereerst, dank voor uw reactie.

Onderzoek is begrijpelijk maar ik vind wel dat deze mensen kenbaar moeten maken wie ze zijn en wat ze doen. Tevens kan de reiziger dan bepalen of ze hun kaart willen geven.

Voor de reiziger schept dit alleen verwarring, ook dat iedereen, inclusief ikzelf, zomaar onze ov pas afgeven.

Dus begrip voor het onderzoek naar geen begrip voor de wijze waarop.

Mvg

Edwin
Wie zijn mensen van Ipsos en waarom controleren zij de kaarten in de trein (vandaag Almelo - Enschede route)


NS schrijft steekproefsgewijs... vandaag komt die meneer van ipsos en scant alle !! vervoersbewijzen in de IC richting Maastricht. Hij zei bij binnenkomst iets over reizigersonderzoek maar vraagt vervolgens naar de vervoersbewijzen alsof hij de conducteur is. Iedereen geeft het braaf...

twee minuten later komt de spoorwegpolitie controleren en krijgt direct te horen " hier is al gecontroleerd " waarna de agenten weg gaan zonder te controleren.

Lekker helder dus voor iedereen.
Hoi Edwin FR, welkom op het NS Serviceforum! Het is wel de bedoeling dat de onderzoekers kenbaar maken wie ze zijn. Dat het geen officiƫle kaartcontrole betreft maar een onderzoek. Je bent dan ook niet verplicht je vervoerbewijs af te geven.
Hallo Annewil,

Vandaar mijn reactie, dat deden ze niet. Misschien iets voor jullie om dat bedrijf te melden. Ze zagen er ook vrij onverzorgd uit. Ze staken hun hand uit een zeiden goedemiddag. (met het scan apparaat in de hand)

Door mijn onwetendheid en kudde gedrag gaf ik ook mijn kaart waar ik nu spijt van heb.
Nu ik dit weet zal ik dus ook niet meer meewerken op deze manier.

Vast meer meewegen hebben dit gedacht zonder te handelen via deze weg of anders.
Meewegen moet mensen zijn hierboven
Ah oke, dat hoort natuurlijk niet zo. Ik ga je feedback doorgeven Edwin!
Dank je wel Annewil.
Ach, is er in ieder geval weer eens gecontroleerd.

Reageer