beantwoord

ipsos controle met omroep van HC

• 15 juni 2019
  • 8 reacties
  • 407 Bekeken

Reputatie 4
Hoi,

Ik heb een vraagje. Hoe zit het met ipsos onderzoeken als de HC wel omroept dat er een onderzoek gedaan wordt in de trein, maar er vervolgens niet bij zegt dat het onderzoek niet verplicht is om aan deel te nemen?

Moet de medewerker van ipsos dan alsnog zeggen dat het niet verplicht is? Lijkt mij wel toch?
icon

Beste antwoord door marv87 15 juni 2019, 23:32

De ipsos medewerker moet dat altijd melden. Zelfs als het in de omroep gemeld is.....
Niet iedereen hoort die omroep en de ipsos medewerker vraagt je vervoersbewijs en moet daarbij aangeven waarvoor en dat meewerken vrijwillig is.
Bekijk origineel

8 reacties

De ipsos medewerker moet dat altijd melden. Zelfs als het in de omroep gemeld is.....
Niet iedereen hoort die omroep en de ipsos medewerker vraagt je vervoersbewijs en moet daarbij aangeven waarvoor en dat meewerken vrijwillig is.
Reputatie 4
Goed om te weten! Ik had vandaag dus weer een 'aanvaring' met ipsos.

De HC had het omgeroepen, en die man kwam binnen met 'vervoersbewijs Aub.' toen hij bij mij kwam vroeg ik aan hem waarvoor hij mijn kaart moest hebben. Ik geef toe dat was een beetje gemeen misschien, maar ik vind dat ze dat zelf kunnen uitleggen.

Toen hij dat verteld had zei hij 'Mag ik nu uw vervoersbewijs alstublieft?' waarop ik geantwoord heb met 'moet ik mijn vervoersbewijs af staan of mag ik mijn vervoersbewijs af staan?' daarop zei hij dat het mag, niet moet.

Vervolgens heb ik hem ook maar even geconfronteerd met het feit dat hij niet had gezegd dat hij niet heeft gemeld dat het voor een onderzoek was, waarop ik redelijk kwaad aangekeken werd en letterlijk terug kreeg 'dan had je moeten luisteren naar de omroep'

Wanneer hij dat gezegd heb ben ik aangekomen met 'Sorry maar u heeft niet gezegd dat het niet verplicht is. U heeft mij niet alle informatie gegeven waar ik recht op heb dus ik werk niet mee, sorry.'

De hele treincoupé moest er om lachen, omdat ik iets van 2 a 3 minuten die man bezighield, om vervolgens te zeggen nee ik wil dit niet. De meneer heeft ook de rest van de coupé niet meer meegenomen en is naar de volgende coupe gegaan. Misschien dat ik het anders aan had kunnen pakken, maar het blijkt wel dat het tot deze meneer doorgedrongen is.

Op het station waar ik uitstapte kwam de man van ipsos nog naar me toe, om nogmaals excuses te maken. Hij heeft ook gezegd dat hij er voor zal zorgen dat als hij het onderzoek uitvoert, hij in het vervolg ervoor zal zorgen dat het duidelijk is dat het onderzoek niet verplicht is.

Kortom, beetje lullige manier van statement maken van mijn kant misschien, maar bij deze medewerker is het wel doorgedrongen dat er regels zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Ik wordt wel een beetje moe van de kruistocht van sommige mensen tegen Ipsos. Dat staat los van het feit dat dat Ipsos onderzoek me weggegooid geld lijkt.
Reputatie 7
Badge +4
Je kaartje geven is een stuk minder moeite, maar kietelt het ego natuurlijk niet - wanneer het je een geluksgevoel geeft als je dat weigert. Wat een koude drukte: of je geeft je kaartje of je geeft aan dat je niet mee wilt werken. Dat laatste kan iedereen doen, of je nu een geldig vervoersbewijs of een kaartje met 'discussie' hebt ;-)

Het is ook correcter naar mensen die gewoon hun werk doen, het ego van de Ipsos-medewerkers mag ook wel eens meegenomen worden in het hele verhaal. Een beetje onderling respect en. beleefdheid maakt het leven prettiger.

Ipsos-medewerkers zijn ook mensen met normaal gevoel, en hoeven zich ook niet alle opmerkingen die uit de koker komen van mensen te laten welgevallen. Zeker niet van mensen die zichzelf kennelijk als het centrum van het universum beschouwen en waar alles om draait.

Het weigeren en het vinden van argumenten daarvoor, gaat nergens over. Ik vraag me af of Ipsos-mederwerkers tegen iedere reiziger moeten zeggen dat het voor onderzoek is, en het mag weigeren. Dat is toch volledig onwerkbaar.

Wie geen zin heeft, weigert toch gewoon beleefd? Dan blijft iedereen heel.

Ik zou overigens wel eens willen weten wat er uit deze onderzoeken komt, maar dat terzijde. 😉
Reputatie 4
Ik begrijp je helemaal hoor! Kijk als het gezegd werd toen die persoon de coupé binnen kwam, prima geen moeite mee. Maar als iedereen maar klakkeloos zijn kaart af geeft zonder dat het gezegd wordt, dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik het mag vragen toch? En zoals ik zelf al aangaf, het was misschien niet de beste manier om statement te maken 😉

@Thom ik ben zelf ook benieuwd wat er met de resultaten gebeurd, NS is daar volgens mij totaal niet open over op dit moment. Maar dat weet ik niet zeker
Badge +3
Het gaat inderdaad om de manier waarop en niet om mijn ego.

Zijn al veel topics over, maar voor de discussie dan nog even mijn (vrijwel identieke) ervaring van een tijdje terug. Blij dat er de nodige tegenwerking is dus, en eens met @Tamzin dat het (in mijn beleving) weinig toevoegt, of in ieder geval niet erg duidelijk is wát het nut van Ipsos is... zeker als ze zelf agressief worden en zelfs iemand slaan (ander topic wat ik zo gauw niet kan vinden)!

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/controle-van-ipsos-in-de-trein-49262#post357877
zeker als ze zelf agressief worden en zelfs iemand slaan (ander topic wat ik zo gauw niet kan vinden)!

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/controle-van-ipsos-in-de-trein-49262#post357877

Dat is toch in datzelfde topic?

Ja, ze wilde zich niet identificeren, dus deze foto leverde me een tik op in mijn gezicht.
Badge +3
Die was het inderdaad... dank.

Reageer