beantwoord

Is een NS vervoerbewijs geldig in de bus bij werkzaamheden?

Hallo,

Ik heb een dringende vraag want ik ga aankomende zondag naar het Woo hah festival in Tilburg, had de route al uitgepland en een treindagkaart van de hema gekocht. Nu heb ik helaas gelezen dat er aankomen zondag 6 Juli 2014 werkzaamheden zijn en dat er bussen van de ns worden ingezet? Kan ik hier van gebruik maken met mijn treindagkaart?.. Mijn dagkaart is heel de zondag geldig in treinen, dit zou dan toch ook in de bussen geldig door de werkzaamheden? Help! Ik moet namelijk van Rotterdam Centraal/Schiedam richting Tilburg.
icon

Beste antwoord door Hendrik 3 juli 2014, 16:29

Alle vervoerbewijzen die normaal gesproken geldig zijn in de trein, zijn ook geldig in treinvervangend busvervoer bij werkzaamheden.
Bekijk origineel

10 reacties

Badge
Alle vervoerbewijzen die normaal gesproken geldig zijn in de trein, zijn ook geldig in treinvervangend busvervoer bij werkzaamheden.
Kan Hendrik alleen maar beamen. Als er door omstandigheden, in dit geval dus door werkzaamheden geen treinverkeer mogelijk is, zet NS bussen in, herkenbaar aan de voorkant, waar duidelijk staat vermeld dat de betreffende bus voor NS rijdt en daar zijn alle soorten vervoerbewijzen van NS in geldig, dus als het een geldig vervoerbewijs in de trein is, is het ook geldig in de vervangende NS bus.
Reputatie 4
Badge
Ik vind het opvallend hoeveel mensen zich afvragen of je met een treinkaartje in een treinvervangende bus mag reizen terwijl het nogal wiedes is dat dat mag/moet. :?
Badge
Inderdaad! Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend...
Reputatie 3
Badge
Inderdaad! Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend...

Wat voor ervaren treinreizigers vanzelfsprekend is, hoeft dat voor een incidentele reiziger niet te zijn. . .
Badge
Blijkbaar! Maar het verbaast me toch.;) De NS is ook weer niet zo klantonvriendelijk dat ze zegt: "U moet met de bus i.p.v. de trein en bent dus langer onderweg, en voor straf moet u ook nog eens extra betalen!" 😛
Reputatie 4
Badge
... bent dus langer onderweg, en voor straf moet u ook nog eens extra betalen!" :P

Bij de bus is dat heel gebruikelijk hoor. Als er van A naar B meerdere buslijnen rijden betaal je extra voor het genot van een toeristische route en langer in de bus mogen zitten.

Al rekent het systeem geen extra kilometers als de bus af moet wijken van de geplande route. De prijzen tussen halte's staan per buslijn wel vast.
was te laat met toevoegen. 😳
Badge
Da's waar, maar als mijn bus een keer moet omrijden als de weg opgebroken is, betaal ik niks extra...
Reputatie 3
Badge
Da's waar, maar als mijn bus een keer moet omrijden als de weg opgebroken is, betaal ik niks extra...

Is dat zo? Het chipsysteem rekent toch met reëel gereden kilometers?
Hoewel. . . Het is me ook wel eens opgevallen dat ik op de heenweg met de tram in Amsterdam soms iets anders betaal dan op de terugweg tussen dezelfde haltes. . . Kennelijk zijn er toch meer factoren die een rol spelen. Maar dat is off-topic bij NS.
Hendrik heeft dit topic inmiddels van een juist antwoord voorzien. Bedankt Hendrik! Je mag - bij vervangend NS-busvervoer- dus gebruikmaken van je NS-vervoerbewijs.

Ik heb dit topic verplaatst naar 'In de trein'.

Reageer