beste NS, ik ben in de trein richting zwolle mijn bril verloren en ik vroeg me af op er ook echt een fysieke plaats is waar ik zou kunnen kijken. het was een best duren bril dus het zou fijn zijn als ik hem terug zou vinden.
vriendelijke groet, tygo
beste NS, ik ben in de trein richting zwolle mijn bril verloren en ik vroeg me af op er ook echt een fysieke plaats is waar ik zou kunnen kijken. het was een best duren bril dus het zou fijn zijn als ik hem terug zou vinden.
vriendelijke groet, tygo
Maar er staat dus nooit bij welk station dat is en dat blijft-als het al gebeurt-de mensen die dat weten zullen ook erg schaars zijn- altijd onzeker. En zoveel bemenste stations zijn er ook al niet meer.
Als je het opsporingsformulier invult en je voorwerp afgegeven is bij een balie op een station dan krijg je daar keurig een e-mail over.
Alleen gevonden pasjes e.d. worden niet geregistreerd.
Maar er staat dus nooit bij welk station dat is en dat blijft-als het al gebeurt-de mensen die dat weten zullen ook erg schaars zijn- altijd onzeker. En zoveel bemenste stations zijn er ook al niet meer.
Het was er ooit wel inderdaad. In de SBS televisie serie “In het spoor van … NS” kwam dat ook regelmatig in beeld. https://www.youtube.com/watch?v=Oi-8IG5LZA4&list=PLlYpbWHMGwSy4-eYark4xPwVk2x9uniIr
Wat nog wel gebeurt is dat een gevonden voorwerp wordt afgegeven op een station en daar korte tijd blijft liggen. Via de door Jurgen gegeven link kun je de verloren bril registeren en als die dan nog op een station ligt zou je hem daar kunnen ophalen.
Gevonden voorwerpen (ingeleverd bij een balie op het station) kun je tot 5 dagen ophalen.
Daarna gaat het naar het centrale depot (niet meer publiek toegankelijk) en na enkele weken gaat het naar opkopers indien de eigenaar zich nog niet gemeld heeft.
Uitzondering zijn identiteitsbewijzen (een rijbewijs gaat bijv. naar de RDW) en losse dingen zoals bankpasjes of ov-chipkaarten. Deze worden direct vernietigd (met wat geluk krijg je ze nog terug bij een balie).
Dat was er volgens mij ooit wel, maar tegenwoordig niet meer.
Je kunt verloren voorwerpen hier melden, dan gaat NS voor je opzoek:
https://www.ns.nl/klantenservice/verloren-gestolen/verloren-of-gevonden.html
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.