Is het mogelijk om kaartje te wisselen

  • 22 oktober 2014
  • 6 reacties
  • 257 Bekeken

is er een mogelijkheid om kaartjes van stad te veranderen

6 reacties

Hoi DaveAen,

De omschrijving van je vraag is zo summier dat het gissen is naar wat nu precies je vraag is... Kun je iets concreter zijn?
kijk ik heb een kaartje gekocht naar een plaats alleen is de verkeerde plaat is er een mogelijkheid die intewissellen voor een kaartje die naar de goede plek gaat
Welk kaartje heb je nu precies? En wat zou het dan moeten worden? Ik neem aan dat het om een kaartje voor vandaag gaat?
Als het een e-ticket is wat je via internet hebt besteld en uitgeprint dan kan dat niet gewijzigd worden.
Dat staat ook duidelijk op het e-ticket zelf vermeld.

Een andere mogelijkheid is dat je een kaartje in de vorm van een eenmalige OV-chipkaart uit de automaat hebt gekocht. Dat kaartje is uitsluitend te gebruiken op de dag waarop je dat hebt gekocht; de datum staat er ook op.
Strikt genomen heb je ook in dit geval geen recht op welke vergoeding dan ook.
Als je echter met dat kaartje nog niet hebt ingecheckt zou je kunnen proberen om via de klantenservice (030 751 51 55) of een moderator van dit forum alsnog restitutie te krijgen.
In dat geval zullen ze je meestal vragen het verkeerde (niet gebruikte) kaartje én het kaartje wat je daarna hebt aangeschaft en waarop je gereisd hebt beide naar NS te sturen.
Men wil dan nog wel eens uit coulance het verkeerde kaartje (mits niet gebruikt/ingecheckt) vergoeden.

Kortom, ofwel even de klantenservice bellen of afwachten tot een moderator van dit forum contact met je opneemt.
Kun je aangeven waar je dit ticket hebt gekocht? En om wat voor ticket het precies gaat?
Kun je nou eindelijk eens aangeven waar je naartoe wil? Dan regelt de zeer klantvriendelijke NS vast wel een extra trein voor je!

Reageer