is telefonisch vergadering in de 1e klas een nieuwe trend?

  • 21 November 2022
  • 2 reacties
  • 201 Bekeken

Afgelopen week heb ik 1e klas gereisd. Zowel op de heenweg als op de terugweg werd er door mede passagiers druk telefonisch overleg gevoerd. Complete strategieën werden er besproken en namen werden de coupe in geslingerd. Beide hadden oortjes in en volgens mij niet door hoe alles en plein publique werd gedeeld. Op de heenweg was een mede passagier die na zo’n 30 minuten heeft aangegeven of het afgerond kon worden en op de terugweg heb ik zelf na 20 minuten aangegeven dat het vervelend en storend is. Gelukkig werden beide vergaderingen afgesloten, maar ik vraag mij oprecht af, is dit een trend? En hoe komt het dat je denkt dat je zulke vertrouwelijke informatie zomaar met iedereen kan delen? Hebben meer mensen hier ervaring / last van? 


2 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik verbaas me er ook wel eens over wat mensen in de trein bespreken. Aan de andere kant kan ik er ook wel om lachen.

Ik las onlangs in een artikel dat sommige werkgevers eerste klas zijn gaan vergoeden vanwege de drukte in de tweede klas. Zie ook: 'Werkgevers kiezen steeds vaker voor 1e klas in de trein' (treinreiziger.nl)

Ik denk dat veel mensen met een kantoorbaan ook nog eens verder van hun werk zijn gaan wonen tijdens Corona. Als je dat combineert met meer eersteklasvergoedingen, heb je meer forenzen die langere afstanden reizen in de eerste klas.

Als je in de trein werkt, moet je zelf bewust zijn wat je daar eventueel bespreek met collega's. Kennelijk kan niet iedereen dat. Ik heb ook wel eens meegemaakt, wel in de tweede klas, dat er een gevoelig HR-onderwerp luidkeels over de telefoon werd besproken. 





 

Reageer