beantwoord

Is vervangende bus bij werkzaamheden gratis?

• 11 augustus 2014
  • 7 reacties
  • 1818 Bekeken

hoi
problemen zaterdag dus, tussen den helder en utrecht centraal ( maar dat is een stop extra en ik kom toch in utrecht centraal aan)
dat snap ik. daar vandaan worden extra bussen ingezet want ik wil naar leidsche rijn . Dan neem ik aan dat de extra ingezette bus gratis is??
icon

Beste antwoord door Pe_pe 11 augustus 2014, 11:24

De ingezette bus is niet gratis, maar uw NS-vervoerbewijs blijft geldig. Reist u met een OV-chipkaart, dan checkt u alleen in in Den Helder en uit in Utrecht Leidsche Rijn en betaalt u hetzelfde als wanneer er geen werkzaamheden zijn.
Bekijk origineel

7 reacties

De ingezette bus is niet gratis, maar uw NS-vervoerbewijs blijft geldig. Reist u met een OV-chipkaart, dan checkt u alleen in in Den Helder en uit in Utrecht Leidsche Rijn en betaalt u hetzelfde als wanneer er geen werkzaamheden zijn.
Badge +3
Het treinvervangend vervoer is niet gratis, maar toegankelijk met uw NS-vervoerbewijs. Met de OV-chipkaart betekent dat dat u bij aankomst in Utrecht Centraal niet uitcheckt, maar gewoon in de treinvervangende bus stapt en in Utrecht Leidsche Rijn na het verlaten van de bus pas uitcheckt. Koopt u een eenmalige chipkaart, een e-ticket of iets in die richting, dan moet u Utrecht Leidsche Rijn als eindbestemming opgeven.
ik heb een hema kaart, voor reizen door heel nederland 1 dag, is dat voldoende om dat te laten zien
ik heb geen zin om extra kosten te maken
ik kan niet op die kaart aangeven dat ik in leidsche rijn moet zijn, het is toch gewoon de hele dag geldig
dus als ik die kaart laat zien, moet dat ook goed wezen, toch??
Badge +3
Ja, met een Hema Dagkaart kunt u gewoon gebruikmaken van de treinvervangende bussen.
Reputatie 7
Badge +4
Een hemakaart is een dagkaart dus u hoeft helemaal geen extra kosten te maken. Uw kaart is geldig in trein en in de vervangende bus van NS, uiteraard niet in andere bussen.
mooi, dan kan ik op stap
Goede reis gewenst. Je kunt inderdaad gewoon met het hema ticket reizen. Ik heb je topic verplaatst naar 'In de trein' om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer