beantwoord

Jaartrajectkaart - omreizen door werkzaamheden

• 28 april 2014
  • 6 reacties
  • 302 Bekeken

Ik heb een jaartrajectkaart tussen aalten - arnhem maar nu zijn er tot 8 mei werkzaamheden en rijden de treinen tot wehl.
De reisplanner app geeft aan dat doorgaande reizigers tussen aalten -winterswijk beter om kunnen reizen via Zutphen.

Kan ik met mijn Arriva jaarkaart inderdaad omreizen? Ook omdat het stuk zutphen - arnhem van NS is en niet arriva.
icon

Beste antwoord door Anonymous 28 april 2014, 12:34

Omdat NS en Arriva beide andere reisadviezen geven lijkt mij dit een dubieus geval.

Op hun website spreekt Arriva over vervangend busvervoer.

NS daarentegen geeft op hun site de door u genoemde omreis mogelijkheid aan.

Kijk ik echter op de Reisplanner van NS, dan wordt ook daar voor het traject Aalten - Arnhem busvervoer aangegeven tussen Doetinchem en Arnhem.

Ook in hun folder geeft Arriva op het tekeningetje aan dat Aalten/Winterwijk kunnen omreizen via Zutphen.

Waar ook NS op haar eigen site echter zegt dat voor reiziger vanuit Winterswijk/Aalten omreizen via Zutphen is toegestaan, zou ik eventueel van die mogelijkheid gebruik maken.

Je zou voor alle zekerheid kunnen zorgen een uitdraai van die pagina op zak te hebben voor het geval een conducteur daar vragen over heeft. Ook al kan hij e.e.a. zonder meer in zijn railpocket nakijken.

Kortom, beide vervoersmaatschappijen geven aan van Aalten/Winterwijk omreizen via Zutphen, dus die bus lekker links laten liggen.
Bekijk origineel

6 reacties

Omdat NS en Arriva beide andere reisadviezen geven lijkt mij dit een dubieus geval.

Kijk ik echter op de Reisplanner van NS, dan wordt ook daar voor het traject Aalten - Arnhem busvervoer aangegeven tussen Doetinchem en Arnhem.

Ook in hun folder geeft Arriva op het tekeningetje aan dat Aalten/Winterwijk kunnen omreizen via Zutphen.

Waar ook NS op haar eigen site echter zegt dat voor reiziger vanuit Winterswijk/Aalten omreizen via Zutphen is toegestaan, zou ik eventueel van die mogelijkheid gebruik maken.

Je zou voor alle zekerheid kunnen zorgen een uitdraai van die pagina op zak te hebben voor het geval een conducteur daar vragen over heeft. Ook al kan hij e.e.a. zonder meer in zijn railpocket nakijken.

Kortom, beide vervoersmaatschappijen geven aan van Aalten/Winterwijk omreizen via Zutphen, dus die bus lekker links laten liggen.
Dan zal Arriva en NS het met elkaar geregeld hebben dat er afspraken zijn gemaakt om of om te reizen of om gebruik te maken van het vervangende busvervoer. Als de reisplanner de mogelijkheid aangeeft, is het officieel toegestaan.

Verder heb ik weinig aan Hans toe te voegen.
Reputatie 7
Badge +4
Als de reisplanner de mogelijkheid aangeeft, is het officieel toegestaan.

Dit is de uitspraak waar het nu en in vergelijkbare gevallen om gaat, als we de oplossing aan willen geven en dat is verhelderend, Loes. Een duidelijke uitspraak! Ook bij deze vraag levert de privatisering weer meer problemen op dan dat ze oplost.
En de tegenstrijdigheid in het geheel is dat de Reisplanner aangeeft dat er van Aalten naar Arnhem tussen Doetinchem en Zevenaar busvervoer is (zie bijlage)

Maar klik je op die rode balk, dan krijg je de pagina op de NS site te zien waar o,m. staat aangegeven dat je vanuit Aalten (en Winterswijk) mag omreizen via Zutphen.
Ook op de website van Arriva staat aangegeven dat dat mag.

De Reisplanner en de reisplanner app geven dus niet (meteen) de omreismogelijkheid, maar pas bij doorklikken op de werkzaamheden balk kom je er elders achter dat omreizen is toegestaan.

Als hetgeen de reisplanner aangeeft leidend is, dan zou je dus met de bus moeten.
Hoewel ik, op grond van wat elders op de websites van de vervoerders staat gewoon om zou reizen.

Heel erg bedankt! Ik heb vandaag heen en terug gerezen via zutphen, helaas niet gecontroleerd maar ik gok dat het wel goed zit.
Beste Kenvec, Welkom op het NS Service Forum! Ik heb dit voor je uitgezocht. Het omreisadvies op onze site geldt voor alle reizigers, dus ook voor reizigers met een Arriva-abonnement. Weet je zo voldoende? Het antwoord van Hans is juist. Ik heb je topic verplaatst naar 'In de trein' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer