beantwoord

Jongeren Dagkaart

• 1 september 2020
  • 14 reacties
  • 829 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Kan je met een jongeren dagkaart van bijv. Zwolle naar Antwerpen reizen? Of moet je voor naar Antwerpen nog een ander kaartje kopen?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door MoDe 1 september 2020, 12:38

De jongerendagkaart is alleen in de daluren en alleen in Nederlandse treinen geldig. Je zou dus een aanvullend vervoersbewijs nodig hebben.

Daarnaast heeft Antwerpen op dit moment code oranje gekregen, wat inhoudt dat alleen noodzakelijke reizen toegestaan zijn. Is jouw reis noodzakelijk dan dien je rekening te houden met preventief testen en14 dagen thuis quarantaine in Antwerpen en bij terugkomst in Nederland daar met 10 dagen quarantaine.

NB. Reis je vanuit Zwolle dan vervalt preventief testen en 14 dagen quarantaine in Antwerpen.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De jongerendagkaart is enkel geldig in Nederland. Voor het traject naar België dien je een extra kaartje te kopen vanaf het laatste station in Nederland naar het gewenste station in België. Ik vermoed dat je hierbij wel voor 100% korting in Nederland mag kiezen als de reis na 09:00 begonnen is, maar helemaal zeker ben ik daar niet over.

Reputatie 7
Badge +3

De jongerendagkaart is alleen in de daluren en alleen in Nederlandse treinen geldig. Je zou dus een aanvullend vervoersbewijs nodig hebben.

Daarnaast heeft Antwerpen op dit moment code oranje gekregen, wat inhoudt dat alleen noodzakelijke reizen toegestaan zijn. Is jouw reis noodzakelijk dan dien je rekening te houden met preventief testen en14 dagen thuis quarantaine in Antwerpen en bij terugkomst in Nederland daar met 10 dagen quarantaine.

NB. Reis je vanuit Zwolle dan vervalt preventief testen en 14 dagen quarantaine in Antwerpen.

Reputatie 5
Badge

En als de toestand ooit weer wat genormaliseerd is:

je hoef niet vanaf het laatste STAtion (=Breda, of Roosendaal als je goedkoper en veel meer tijd wilt) maar vanaf grenspunt bij te kopen, online via NS-international en aanklikken NS100%.

Of je kan met de Zeeuws Vlaanderen bus vanaf Breda met de Connexxion en op je chipkaart betalen.

Minstens 1 week tevoren een kaartje online boeken is vaak nog voordeliger, zeker als je de trage omnibustrein vanaf Roosendaal benut.

Reputatie 2

Als je via Roosendaal (of Maastricht) gaat, kun je bij NMBS een (veel) goedkoper kaartje kopen. Jongeren kunnen zelfs een Go-Pass1 vanaf Roosendaal (of Maastricht) kopen, daarmee kun je voor slechts € 8,60 naar elk station in België reizen. Dit voordeel is er niet, als je via Breda en Noorderkempen reist. Daar kan een Early-Bird ticket vanaf Breda vaak de beste koop zijn, al kun je ook slim splitsen in Noorderkempen, of Antwerpen Centraal en daar verder reizen met een binnenlandsticket, (de Youth-Multi of in de vakanties met de Holiday-Pass). De site van NMBS geeft alle info over goedkopere tickets.

Niet correct niet alle Nederlandse treinen. 

Is de jongeren dagkaart ook nog geldig voor jongeren die 18 worden. Mijn zoon wordt 28 september 18 kan hij deze dagkaart dan nog gebruiken? 
of is het alleen voor jeugd van 12 tot 17 jaar 

Badge +3

De Jongeren Dagkaart is voor jongeren tot en met 18 jaar, dus ook 18-jarigen mogen ermee reizen.

ik krijg mijn jongerendagkaart niet binnen

Reputatie 7
Badge +4

Doorgaans zijn de tickets er vrijwel direct. Kijk even bij de spam of reclame, daar komen ze nog wel eens terecht. Zijn ze er na een uur nog niet, neem dan contact op met Klantenservice.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Ik heb perongeluk voor vandaag een dagkaart gekocht, maar ik wil hem pas morgen gebruiken. Als ik morgen pas mijn kaartje activeer, geld die dan voor die dag?

Hoi MMAMoes en welkom op onze NS Community! Het ticket is geldig op de datum die op het ticket staat. Die is vooraf bepaald en komt er niet pas op bij een 'activatie’, zoals je dat zegt. Dit is dus helaas niet het geval. Heb je het ticket al 'afgehaald’?

Bedankt voor de reactie!

Nee, ik heb de ticket nog niet “afgehaald”. 

Kun je mij je NAW-gegevens, geboortedatum en ordernummer sturen in een privébericht?

Er is inderdaad contact opgenomen, maar dit hebben we niet af kunnen ronden. Graag weer opnieuw in dit topic posten, mocht je weer contact willen, MMAMoes. :)

Reageer