Kaartcontrole door onbevoegden

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

209 reacties

Het serieuze is er met het getroll al lang af. Ik ga geen poging meer doen om het professioneel te houden. En een inhoudelijk antwoord zal wss toch niet volgen, want de mods mogen weinig terugkoppeling geven in dit soort gevallen.

Maar no worries, ik ga hier niet al mijn belevingen delen.

Zeker Jac!
Laten we maar een einde aan dit topic breien, ik ben werkelijk spuugzat van het getroll aan het worden en de schopjes die in andere topics worden uitgedeeld.

Ik verwacht geen terugkoppeling meer verders, scheelt weer tijd :D

Toedels.
Ik snap je frustratie, maar ik laat dit niet los. Ik zal met een terugkoppeling komen, Henk.
Ik kan helaas niet meer terugkoppelen dan dat Thomas destijds heeft gedaan. De jongen in kwestie van de selfieconducteurs was een stagiaire. Wij vertrouwen in dit opzicht op de professionaliteit en het vakmanschap van de conducteurs, die duidelijke richtlijnen hebben gekregen omtrent de gegevens die deze reizigers wel en niet kunnen inzien. De selfieconducteurs zijn hiervoor benaderd om te kijken of zij zich aan deze richtlijnen willen houden. De selfieconducteurs handelen niet zomaar, maar doen dit in goed overleg, waarbij NS uiteraard in de gaten houdt of dit allemaal volgens de regels gebeurt.
Reputatie 7
Badge
Kennelijk zit er een HC in de Raad van Commissarissen van NS, gezien dit antwoord.
Werkoverleg in 1e klas stiltecoupe, pubers in de trein begeleiden, filmpjes maken voor internet, enz., de taken van een HC zijn onbegrensd. Geen wonder dat elke rit controleren op de laatste plaats is gekomen. Goed bezig, NS 😞
Stagiaires van 14, hahahahahahahaahhahaahaha. Sorry Erryt, niks persoonlijks, maar dit antwoord wat ze je gegeven hebben maakt m'n dag wel compleet.

Wie heeft 'stagiair' toegevoegd als tag van dit topic?? :@

Ik kan helaas niet meer terugkoppelen dan dat Thomas destijds heeft gedaan. De jongen in kwestie van de selfieconducteurs was een stagiaire. Wij vertrouwen in dit opzicht op de professionaliteit en het vakmanschap van de conducteurs, die duidelijke richtlijnen hebben gekregen omtrent de gegevens die deze reizigers wel en niet kunnen inzien. De selfieconducteurs zijn hiervoor benaderd om te kijken of zij zich aan deze richtlijnen willen houden. De selfieconducteurs handelen niet zomaar, maar doen dit in goed overleg, waarbij NS uiteraard in de gaten houdt of dit allemaal volgens de regels gebeurt.

Echt, is dit de reactie en het antwoord van NS op deze meer dan belachelijke filmpjes van een paar compleet losgeslagen conducteurs ?

Erryt_NS, wat moet ik mij voorstellen bij "ze handelen niet zomaar, maar in goed overleg"

Zijn dit dan zgn NS promotie filmpjes?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzNlgz0g0dYPuT5zjjQuIrfLcziSppVzF
Misschien moeten we het eens gaan vragen, ze posten bijna dagelijks de dienstkaartjes op Instagram :D

Het openbaar maken van NS bedrijfsinformatie is niet toegestaan !
Maar misschien weet Mustafa dat (nog) niet.
Jep, heb het ook in de overeenkomst staan inderdaad, maar er zijn maar weinig mensen die zich aan die bepaling houden, lol. En ook daar liggen maar weinig mensen wakker van :8
Heel toevallig (of niet) is er dinsdag een mail verzonden naar het NS personeel dat het delen van bedrijfsinfo niet mag.
Hier valt bv ook het filmen vanuit een treincabine onder. Maar dus ook dienstkaartjes.
Jep, men haalt de schouders op, mompelt iets in de trant van 'whatever' en gaat verder zoals altijd. Handhaving blijft in veel gevallen uit. Ik zou er zeker geen tegenstander van zijn om op zijn minst _iets_ strenger te worden. Ben zelf ook redelijk terughoudend, als ik zie wat er soms allemaal over internet vliegt...
Reputatie 7
Badge
Het wordt tijd dat NS de functie "(hoofd)conducteur" totaal afschaft (wegens niet meer passend bij moderne bedrijfsvoering), en iedere (H)C ontslag en spoor 2 aanbiedt, en nieuwe functie "treincontroleur" creeert, waarop - mits geschikt en voldoend aan de strengere eisen taakomschrijving - kan worden gesolliciteerd.
Het wordt tijd dat NS de functie "(hoofd)conducteur" totaal afschaft (wegens niet meer passend bij moderne bedrijfsvoering), en iedere (H)C ontslag en spoor 2 aanbiedt, en nieuwe functie "treincontroleur" creeert, waarop - mits geschikt en voldoend aan de strengere eisen taakomschrijving - kan worden gesolliciteerd.

Sommige alhier worden een beetje vervelend van je gespam in werkelijk elk serieus topic alhier. Laat je door je sterke persoonlijke negativiteit niet telkens verleiden onzinnige berichten te plaatsen.
En waarom staat er Spoor2 tussen ?
Stagiaires van 14, hahahahahahahaahhahaahaha. Sorry Erryt, niks persoonlijks, maar dit antwoord wat ze je gegeven hebben maakt m'n dag wel compleet.

Wie heeft 'stagiair' toegevoegd als tag van dit topic?? 😠

Waarschijnlijk een stagaire van 14.

@Erryt,
Als ik volgende keer wederom een hc tref, met een jonge stagaire, die raar gedrag vertoont, wat moet ik dan doen?
Ik heb de tag toegevoegd. Ik kom nogmaals terug met een terugkoppeling. Indien je een HC treft met een stagiaire dien je exact hetzelfde te doen als wat je normaliter hoort te doen. Je vervoerbewijs tonen. Je mag mij tevens op de hoogte hiervan stellen.
Maar, op basis van welke bevoegdheid mag die stagiair je vervoerbewijs vragen? Kan de HC zijn taak als toezichthouder volgens NS delegeren naar een stagiair die verder niet in dienst is van NS?

In de filmpjes was duidelijk te zien dat de HC aan de andere kant van de coupe stond, dat is geen begeleiding van een stagiair natuurlijk.

Op Instagram spreken de HC's zelf van 'een dagje meelopen', dat klinkt niet als een stagiair maar als een zelf-georganiseerde pretmiddag.

Een zelfstandig werkende stagiair van een jaar of 14 zou voor mij nog steeds reden zijn om de veiligheidscentrale te gaan bellen overigens.
Jij bent per definitie verdacht. 😃
Op zoek naar dit filmpje, https://www.youtube.com/watch?v=8RrTgWzrALg, kwam ik toevallig een filmpje tegen van de jongen die in de Instagram-filmpjes te zien is. Heb het zelf nog niet gekeken, ben mobiel: https://www.youtube.com/watch?v=mwEtu2QmWXo
Reputatie 7
Badge
Op zoek naar dit filmpje, https://www.youtube.com/watch?v=8RrTgWzrALg, kwam ik toevallig een filmpje tegen van de jongen die in de Instagram-filmpjes te zien is. Heb het zelf nog niet gekeken, ben mobiel: https://www.youtube.com/watch?v=mwEtu2QmWXo

Dat is #1 op een VIRM van A-Amstel, met bijschrift "In deze ''serie'' ga ik meelopen met Conducteur's! Conducteurs in deze Aflevering zijn: - Hoofdconducteur Onur (Instagram: @selfieconducteurs) - Hoofdconducteur Mustafa (Instagram: @selfieconducteurs)
Nr 2: https://www.youtube.com/watch?v=sPdqsZqVT48

Leuk, die stageairs van de brugklas 😉 die volgens NS toezichthouder zouden zijn
Het eerste filmpje ken ik inderdaad, die heb ik ooit eens eerder gezien en wilde ik naar iemand sturen. Per ongeluk kwam ik de tweede tegen, maar dat is dus inderdaad het jongetje wat we zien in de Instagram stories. Leuk, de andere kant van het verhaal :D

Wel gaaf hoor, op die leeftijd al stagiair en toezichthouder zijn. Wat zou de inspectie daarvan vinden? 😃
Reputatie 7
Als hij zich niet wil identificeren ga jij het oplossen???
ID en toezichthouderpas vragen te tonen

Je bent nooit verplicht je identiteitsbewijs te laten zien. Wel je legitimatiebewijs, voor zover jij met een persoon te maken hebt die zijn taak uitoefent.

Een stagiair kan inderdaad meelopen, dat is geen probleem. Je bent echter niet verplicht om met deze stagiair mee te werken, omdat deze geen toezichthouder is. Kaartcontrole is mogelijk, maar alleen op basis van vrijwilligheid. Zie het als een "controle" van IPSOS. Alleen bij de conducteur ben je verplicht mee te werken aan de controle.
Erryt is het in dat opzicht dus niet met je eens, volgens hem moet je gewoon meewerken. Dat impliceert dat de stagiair toezichthouder is.
We zien in het filmpje helaas nog meer opvallende zaken:

De "stagiair" doet veiligheidshandelingen, namelijk het zgn. sleutelen van de deuren, en door het terugdraaien en verwijderen van de sleutel en sluiten laatste deur geeft hij ook nog daadwerkelijk het vertrekbevel aan de machinist.

Hier klopt echt helemaal niets van !