Kaartcontrole door onbevoegden

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

209 reacties

Laten we maar een einde aan dit topic breien, ik ben werkelijk spuugzat van het getroll aan het worden en de schopjes die in andere topics worden uitgedeeld.

Ik verwacht geen terugkoppeling meer verders, scheelt weer tijd :D

Toedels.
Het serieuze is er met het getroll al lang af. Ik ga geen poging meer doen om het professioneel te houden. En een inhoudelijk antwoord zal wss toch niet volgen, want de mods mogen weinig terugkoppeling geven in dit soort gevallen.

Maar no worries, ik ga hier niet al mijn belevingen delen.

Zeker Jac!
Je kan beter nog maar even daar blijven Henk. Hier is het hardstikke koud. ❄❄❄
Reputatie 7
Badge
zit je al weer op je vertrouwde stekkie, Henk?

Je was in het nieuws: https://lisagawlas.files.wordpress.com/2015/03/dolphin-human-hybride.jpg?w=768&h=574 😉
Prima dat dit "Het topic van Henk" is, maar volgens mij is dit het NS Serviceforum, opgezet en gefaciliteerd om klanten te helpen, niet om vakantiebelevenissen te delen.
Daar zijn andere media voor.

De klant verwacht hier een serieus bedrijfsforum, niet een slap aftreksel van Faceboek.
Reputatie 7
@Spoor 2 Het is het topic van Henk. Als hij zelf kiest in dit topic, wat meer te bespreken als alleen het onderwerp, dan staat hij vrij om dat te doen. Als je in een topic van een ander off-topic dingen gaat bespreken, dan kan ik het me voorstellen, maar het lijkt me nu niet echt een probleem 🙂
Er lag een aangespoelde dolfijn op het strand. Dat heb ik hier in al die jaren nog niet eerder gezien. Beetje smerig gezicht.

Zal je de zonnige details besparen :D

Leuk allemaal hoor deze vakantiepretpraat, maar we zitten hier niet op Facebook of zo maar op het NS Serviceforum.
Hou het svp een beetje on-topic. Staat wat proffesioneler richting de NS klant.
Er lag een aangespoelde dolfijn op het strand. Dat heb ik hier in al die jaren nog niet eerder gezien. Beetje smerig gezicht.

Zal je de zonnige details besparen 😃
Reputatie 7
Badge +3
Henk, veel plezier daar.
En denk eraan, insmeren en op tijd omdraaien, geen bommetje in het zwembad, en niet van die jaloersmakende foto's twitteren,haha.
Neem nog maar een ?
https://youtu.be/HQW7I62TNOw
“Mijn ervaringen”, correct. Ik reis ook wel eens met collega’s en zakelijke relaties samen enzo. Ik raak wel eens in discussies verzuild. Ik spreek met collega’s in de rijdende dienst en leg dit soort situaties voor. “Mijn ervaringen” zijn situaties uit de eerste hand, waar ik zelf bij betrokken was. Niet per definitie als lijdend voorwerp.

Ben momenteel in het buitenland, heb even totaal geen zin om me ook nog aan dit forumgeneuzel te moeten gaan ergeren. Jullie moeten het even zonder Henk doen dus.

Ik ben niet professioneel inderdaad en pretendeer dat ook niet te zijn. De mensen hier die me ook in het echt kennen weten wel beter hoop ik.

Dank Loes, kan ik erg waarderen.

Ik ga een glas drinken en een boek lezen. Handig dat tijdsverschil. Dag lieve forumvriendjes.
Badge +3
+1
(oh wacht je moet 3 karakters tikken)...
Reputatie 7
Badge +4
Negeren is vooruitzien.

Leuke woordspeling!
Reputatie 7
Badge
Negeren is vooruitzien.
Kan iemand (een moderator) de ruis van Spoor 2 wegfilteren?

Hoop toch echt niet dat hij bij de NS werkt. ?

Maar wat wil je Spoor 2? Bewijs van de uitspraken van de HC???

Lees je een keer in, maar dan wel verdomd goed Spoor 2 voordat je bewijs wil horen. En voor alle duidelijkheid. Inlezen kost wat tijd.

Dus lieve moderators. Willen jullie Spoor 2 even aanspreken op zijn vervelende gedrag? 😉
Ja Slidestops, dat weten we nu wel (ha ha).
Tip voor "nooduitgang", volgens mij heeft een machinist ook een toezichthouder pas, misschien kan je er iets mee....................
Reputatie 7
Een conducteur dient zich echter desgevraagd wel te legitimeren..
Zucht..........
Je lijkt wel een prive detective op oorlogspad.

Geniet van je treinreis en laat personeel in hun waarde. Een conducteur of machinist met leerling in burger is niets vreemds, zoek er niet te veel achter.
Wees er bewust van dat deze personeelsleden er energie in steken om een ander op vrijwillige basis het vak bij te brengen. Dat lijkt mij alleen maar een waardering waard.

Jij, als reiziger, hoeft echt geen onderzoek te doen naar de arbeidsomstandigheden bij NS, laat staan een personeelslid aan een onderzoek te onderwerpen.
Daar zijn andere instanties voor !
@Spoor 2,
Ja, ik bespreek het voorval als ik deze conducteur nogmaals tegenkom. Op de foto zie je dat ze bij de cabine zijn en dat de jongen een apparaat in zijn handen heeft. Ik klaag niemand aan maar wijs de conducteur op zijn handelen.. Zal de volgende keer alles vastleggen als je dat prettig vindt. Ik attendeer het personeel op gedrag dat afwijkt van de norm. Dat mag ik en als er aanleiding is om vervolgstappen te ondernemen, dan zal ik dat op gepaste wijze doen.

@Slidestops,
De HC gaf aan dat IEDEREEN kaartjes mag controleren en nog andere bullshit. ?

En de conducteur weigerde zich vooraf te legitimeren. ☹
Reputatie 7
Het is heel erg afhankelijk van de situatie van wat de rechten en plichten en bevoegdheden zijn. Bij controle kun je inderdaad naar een legitimatiebewijs vragen. De controleur dient zich dan te legitimeren alvorens hij de controle uitvoert. Als de controle eenmaal heeft plaatsgevonden - ben je in principe al akkoord gegaan met het controleren. Denk in dit geval even aan de controle van IPSOS (geen toezichthouder, niet verplicht mee te werken), het is lastig te weigeren of commentaar te leveren nadat je al akkoord bent gegaan met de controle.

Het is niet de bedoeling dat zomaar iedereen gaat controleren. Zoals ik eerder al aangaf - weten we niet waarom deze persoon erbij was. Dit kan een aspirant zijn nog zonder uniform, dit kan een collega zijn van kantoor, dit kan een "doe een wens" zijn etc etc.
Aan de conducteur, dus niet aan de leerling ?
Ik denk zo dat weinig reizigers zich zo opwinden over zoiets als dit. Die zijn al blij als er überhaupt gecontroleerd wordt.
Komt allemaal wat bijzonder vreemd op mij over.
Ga je nou echt de legitimatie vragen als je deze conducteur ooit nog tegenkomt, en wat ga je er dan mee doen ? Aanklacht wegens met een minderjarige (heb je bewijs) in een afgesloten dienstruimte verblijven ?
Maar heeft hij jou gecontroleerd?

Het vluchtgedrag van de conducteur. Die heb ik uiteindelijk mijn ov gegeven.
Reputatie 7
Maar heeft hij jou gecontroleerd?
.....
Dit opzich interessante topic krijgt nu wel een wat bizare wending: ...

Voor de bizarre wending was de HC verantwoordelijk. Had de jongen van de NS toestemming om te controleren? Zo ja, waarom het vluchtgedrag en het negeren van mijn verzoek tot legitimatie. Ik heb niet de schijn tegen. Dus we wachten het antwoord van Erryt af.
Precies Loes, "eigen ervaringen".
Daarom was ik in de veronderstelling dat Henk zelf door VenS uit de trein was gehaald en een " onvriendelijk verzoek" kreeg.
Zie nogmaals zijn letterlijke tekst in bericht 129.