Kaartcontrole door onbevoegden



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

209 reacties

Reputatie 6
Heb ook eens een keer gezien dat een conducteur zich met een minderjarige reiziger terugtrok in de achterste machinecabine. Wilde niet eens weten wat ze daar uitspookten...............
Reputatie 7
Badge
Heb ook eens een keer gezien dat een conducteur zich met een minderjarige reiziger terugtrok in de achterste machinecabine. Wilde niet eens weten wat ze daar uitspookten...............dat hebben ze me hier op het forum geleerd: administratie. Kruisjes en rondjes zetten op het UvB.
Werkoverleg doen conducteurs in de 1e klasse stiltecoupe 😉. Sommigen dan.
Reputatie 6
Okee, ik ben nu gerust gesteld.
Mijn ervaringen met VenS zijn meer dat je op een knooppuntstation aankomt, "Meneer wilt u meelopen naar buiten?", antwoord is een weigering want ongegronde onzin. Daarna nog een onvriendelijk verzoek om buiten op het perron verder te praten. Er wordt heel kort wat met de HC gesproken welke daarna verder gaat want de trein moet vertrekken en je eindigt op het perron in discussie met 2 VenS'ers die geen idee hebben wat er gebeurd is. De trein waar je in zat heb je gemist, dus het kost je met een beetje pech sowieso al een half uur.

En daarna mag je die VenS'ers nog gaan overtuigen. En die vallen de collega niet zomaar af, wat ik niet vreemd vind overigens.
Nou Henk_NL, jij switcht ook tussen uitersten. Eerst beweer je dat ze zo'n bekende verschijning in de trein bent dat de HC je kaartje niet controleert en een gezellig praatje maakt omdat iedereen (!) je kent, nu wordt je door SenV uit de trein gehaald, terwijl dat eigenlijk niet kan........
Ben jij nou de volgende forumtroll die enkel komt om flauwe reacties te geven? Speel dan op zijn minst open kaart en wees eerlijk over je positie in deze wereld. Dat praat een stuk makkelijker.

Ik beweer nergens dat ik iedereen (!) ken, enkel dat ik op de stukken waar ik veel kom de meeste spoorcollega's wel ken. Lijkt me niet zo heel vreemd. Ik kom ook wel eens op plekken waar ik niet zoveel mensen ken, bijvoorbeeld in het noorden van het land, of reis met mensen samen. Ik heb in reactie #129 nergens aangegeven dat het om mij persoonlijk gaat. Dat vul jij zelf in, om zo een kromme vergelijking te kunnen trekken.
Beste Henk_NL,
Lees je "Mijn ervaringen" nog even door in bericht 129. Of bedoelde je met "Mijn ervaringen..... onvtiendelijk verzoek" de ervaringen van iemand anders welke je schrijft of je deze zelf hebt meegemaakt.

Je opmerking over de Troll vind ik niet zo lief en proffesioneel. Jammer !
Ik weet ook niet wie jij bent Spoor 2, maar Henk praat hier over zijn eigen ervaringen. Anders had hij het er wel bijgeschreven als gewaardeerd forumlid.
En Henk krijgt van mij ook geen controle, vaste klant nl.
Als Nooduitgang mijn Toezichthouderspas wil zien of wie dan ook tijdens controle laat ik die zien. Heb geen zin in gezeur achteraf.
Reputatie 7
Badge
Zo af en toe hebben we op dit forum trollen, mollen, spammers en meer tijdelijk ongemak.
Precies Loes, "eigen ervaringen".
Daarom was ik in de veronderstelling dat Henk zelf door VenS uit de trein was gehaald en een " onvriendelijk verzoek" kreeg.
Zie nogmaals zijn letterlijke tekst in bericht 129.
.....
Dit opzich interessante topic krijgt nu wel een wat bizare wending: ...


Voor de bizarre wending was de HC verantwoordelijk. Had de jongen van de NS toestemming om te controleren? Zo ja, waarom het vluchtgedrag en het negeren van mijn verzoek tot legitimatie. Ik heb niet de schijn tegen. Dus we wachten het antwoord van Erryt af.
Reputatie 7
Maar heeft hij jou gecontroleerd?
Maar heeft hij jou gecontroleerd?

Het vluchtgedrag van de conducteur. Die heb ik uiteindelijk mijn ov gegeven.
Aan de conducteur, dus niet aan de leerling ?
Ik denk zo dat weinig reizigers zich zo opwinden over zoiets als dit. Die zijn al blij als er überhaupt gecontroleerd wordt.
Komt allemaal wat bijzonder vreemd op mij over.
Ga je nou echt de legitimatie vragen als je deze conducteur ooit nog tegenkomt, en wat ga je er dan mee doen ? Aanklacht wegens met een minderjarige (heb je bewijs) in een afgesloten dienstruimte verblijven ?
Reputatie 7
Het is heel erg afhankelijk van de situatie van wat de rechten en plichten en bevoegdheden zijn. Bij controle kun je inderdaad naar een legitimatiebewijs vragen. De controleur dient zich dan te legitimeren alvorens hij de controle uitvoert. Als de controle eenmaal heeft plaatsgevonden - ben je in principe al akkoord gegaan met het controleren. Denk in dit geval even aan de controle van IPSOS (geen toezichthouder, niet verplicht mee te werken), het is lastig te weigeren of commentaar te leveren nadat je al akkoord bent gegaan met de controle.

Het is niet de bedoeling dat zomaar iedereen gaat controleren. Zoals ik eerder al aangaf - weten we niet waarom deze persoon erbij was. Dit kan een aspirant zijn nog zonder uniform, dit kan een collega zijn van kantoor, dit kan een "doe een wens" zijn etc etc.
@Spoor 2,
Ja, ik bespreek het voorval als ik deze conducteur nogmaals tegenkom. Op de foto zie je dat ze bij de cabine zijn en dat de jongen een apparaat in zijn handen heeft. Ik klaag niemand aan maar wijs de conducteur op zijn handelen.. Zal de volgende keer alles vastleggen als je dat prettig vindt. Ik attendeer het personeel op gedrag dat afwijkt van de norm. Dat mag ik en als er aanleiding is om vervolgstappen te ondernemen, dan zal ik dat op gepaste wijze doen.

@Slidestops,
De HC gaf aan dat IEDEREEN kaartjes mag controleren en nog andere bullshit. ?

En de conducteur weigerde zich vooraf te legitimeren. ☹
Zucht..........
Je lijkt wel een prive detective op oorlogspad.

Geniet van je treinreis en laat personeel in hun waarde. Een conducteur of machinist met leerling in burger is niets vreemds, zoek er niet te veel achter.
Wees er bewust van dat deze personeelsleden er energie in steken om een ander op vrijwillige basis het vak bij te brengen. Dat lijkt mij alleen maar een waardering waard.

Jij, als reiziger, hoeft echt geen onderzoek te doen naar de arbeidsomstandigheden bij NS, laat staan een personeelslid aan een onderzoek te onderwerpen.
Daar zijn andere instanties voor !
Reputatie 7
Een conducteur dient zich echter desgevraagd wel te legitimeren..
Ja Slidestops, dat weten we nu wel (ha ha).
Tip voor "nooduitgang", volgens mij heeft een machinist ook een toezichthouder pas, misschien kan je er iets mee....................
Kan iemand (een moderator) de ruis van Spoor 2 wegfilteren?

Hoop toch echt niet dat hij bij de NS werkt. ?

Maar wat wil je Spoor 2? Bewijs van de uitspraken van de HC???

Lees je een keer in, maar dan wel verdomd goed Spoor 2 voordat je bewijs wil horen. En voor alle duidelijkheid. Inlezen kost wat tijd.

Dus lieve moderators. Willen jullie Spoor 2 even aanspreken op zijn vervelende gedrag? 😉
Reputatie 7
Badge
Negeren is vooruitzien.
Reputatie 7
Badge +4
Negeren is vooruitzien.

Leuke woordspeling!
Badge +3
+1
(oh wacht je moet 3 karakters tikken)...
“Mijn ervaringen”, correct. Ik reis ook wel eens met collega’s en zakelijke relaties samen enzo. Ik raak wel eens in discussies verzuild. Ik spreek met collega’s in de rijdende dienst en leg dit soort situaties voor. “Mijn ervaringen” zijn situaties uit de eerste hand, waar ik zelf bij betrokken was. Niet per definitie als lijdend voorwerp.

Ben momenteel in het buitenland, heb even totaal geen zin om me ook nog aan dit forumgeneuzel te moeten gaan ergeren. Jullie moeten het even zonder Henk doen dus.

Ik ben niet professioneel inderdaad en pretendeer dat ook niet te zijn. De mensen hier die me ook in het echt kennen weten wel beter hoop ik.

Dank Loes, kan ik erg waarderen.

Ik ga een glas drinken en een boek lezen. Handig dat tijdsverschil. Dag lieve forumvriendjes.
https://youtu.be/HQW7I62TNOw