Kaartcontrole door onbevoegden



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

209 reacties

Reputatie 7
Het is heel erg afhankelijk van de situatie van wat de rechten en plichten en bevoegdheden zijn. Bij controle kun je inderdaad naar een legitimatiebewijs vragen. De controleur dient zich dan te legitimeren alvorens hij de controle uitvoert. Als de controle eenmaal heeft plaatsgevonden - ben je in principe al akkoord gegaan met het controleren. Denk in dit geval even aan de controle van IPSOS (geen toezichthouder, niet verplicht mee te werken), het is lastig te weigeren of commentaar te leveren nadat je al akkoord bent gegaan met de controle.

Het is niet de bedoeling dat zomaar iedereen gaat controleren. Zoals ik eerder al aangaf - weten we niet waarom deze persoon erbij was. Dit kan een aspirant zijn nog zonder uniform, dit kan een collega zijn van kantoor, dit kan een "doe een wens" zijn etc etc.
@Spoor 2,
Ja, ik bespreek het voorval als ik deze conducteur nogmaals tegenkom. Op de foto zie je dat ze bij de cabine zijn en dat de jongen een apparaat in zijn handen heeft. Ik klaag niemand aan maar wijs de conducteur op zijn handelen.. Zal de volgende keer alles vastleggen als je dat prettig vindt. Ik attendeer het personeel op gedrag dat afwijkt van de norm. Dat mag ik en als er aanleiding is om vervolgstappen te ondernemen, dan zal ik dat op gepaste wijze doen.

@Slidestops,
De HC gaf aan dat IEDEREEN kaartjes mag controleren en nog andere bullshit. ?

En de conducteur weigerde zich vooraf te legitimeren. ☹
Zucht..........
Je lijkt wel een prive detective op oorlogspad.

Geniet van je treinreis en laat personeel in hun waarde. Een conducteur of machinist met leerling in burger is niets vreemds, zoek er niet te veel achter.
Wees er bewust van dat deze personeelsleden er energie in steken om een ander op vrijwillige basis het vak bij te brengen. Dat lijkt mij alleen maar een waardering waard.

Jij, als reiziger, hoeft echt geen onderzoek te doen naar de arbeidsomstandigheden bij NS, laat staan een personeelslid aan een onderzoek te onderwerpen.
Daar zijn andere instanties voor !
Reputatie 7
Een conducteur dient zich echter desgevraagd wel te legitimeren..
Ja Slidestops, dat weten we nu wel (ha ha).
Tip voor "nooduitgang", volgens mij heeft een machinist ook een toezichthouder pas, misschien kan je er iets mee....................
Kan iemand (een moderator) de ruis van Spoor 2 wegfilteren?

Hoop toch echt niet dat hij bij de NS werkt. ?

Maar wat wil je Spoor 2? Bewijs van de uitspraken van de HC???

Lees je een keer in, maar dan wel verdomd goed Spoor 2 voordat je bewijs wil horen. En voor alle duidelijkheid. Inlezen kost wat tijd.

Dus lieve moderators. Willen jullie Spoor 2 even aanspreken op zijn vervelende gedrag? 😉
Reputatie 7
Badge +4
Negeren is vooruitzien.

Leuke woordspeling!
Badge +3
+1
(oh wacht je moet 3 karakters tikken)...
“Mijn ervaringen”, correct. Ik reis ook wel eens met collega’s en zakelijke relaties samen enzo. Ik raak wel eens in discussies verzuild. Ik spreek met collega’s in de rijdende dienst en leg dit soort situaties voor. “Mijn ervaringen” zijn situaties uit de eerste hand, waar ik zelf bij betrokken was. Niet per definitie als lijdend voorwerp.

Ben momenteel in het buitenland, heb even totaal geen zin om me ook nog aan dit forumgeneuzel te moeten gaan ergeren. Jullie moeten het even zonder Henk doen dus.

Ik ben niet professioneel inderdaad en pretendeer dat ook niet te zijn. De mensen hier die me ook in het echt kennen weten wel beter hoop ik.

Dank Loes, kan ik erg waarderen.

Ik ga een glas drinken en een boek lezen. Handig dat tijdsverschil. Dag lieve forumvriendjes.