beantwoord

kaartje in de trein

• 25 oktober 2020
  • 6 reacties
  • 346 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

ik ben onlangs vanaf breda naar antwerpen in de trein aangesproken op het feit dat ik een verkeerde toeslag had gekocht hierdoor heb ik bij de conducteur 22 euro moeten afrekenen, ik had een internationale toeslag gekocht die ik normaal ook koop als ik de trein van arnhem naar frankfurt pak. nu zei de betreffende conducteur dat ik een deel van deze 22 euro terug kon vragen aangezien het voor t eerst voor mij was dat zoiets gebeurd, nu kan ik online hier niks over vinden

icon

Beste antwoord door Robert B 25 oktober 2020, 13:45

Welkom bij de NS Community!

Wat bedoel je met ‘internationale toeslag’ en waar heb je die gekocht? Voor een trein van Arnhem naar Frankfurt (en alle andere grensoverschrijdende treinen, dus ook Breda - Antwerpen) is in de regel helemaal geen toeslag nodig, in ieder geval niet bij reizen met een ICE (naar Duitsland) of IC direct (naar Brussel).

Voor wat betreft de ‘boete’, daar zul je een geel briefje van gekregen hebben met rechtsboven een L×××××× (6 cijfers) kenmerk. Bel de klantenservice 030 751 5155 of neem contact op via Chat, Twitter of Facebook.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Wat bedoel je met ‘internationale toeslag’ en waar heb je die gekocht? Voor een trein van Arnhem naar Frankfurt (en alle andere grensoverschrijdende treinen, dus ook Breda - Antwerpen) is in de regel helemaal geen toeslag nodig, in ieder geval niet bij reizen met een ICE (naar Duitsland) of IC direct (naar Brussel).

Voor wat betreft de ‘boete’, daar zul je een geel briefje van gekregen hebben met rechtsboven een L×××××× (6 cijfers) kenmerk. Bel de klantenservice 030 751 5155 of neem contact op via Chat, Twitter of Facebook.

Reputatie 6

Ik begrijp hier ook helemaal niks van. Bedoelt @cyp dat hij geen kaartje had? Of het verkeerde kaartje?

Badge +3

Omdat dit topic ‘beantwoord’ is gemerkt met mijn vorige reactie ging het dus om een UvB wegens geen geldig vervoerbewijs (het gele briefje)?

Dan nog snap ik het bedrag niet, dus die 22 euro die TS betaald heeft bij de conducteur. Dan zou het minimaal €50 moeten zijn, want een binnenlandse missende ICd toeslag in de trein kost €10.

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B

Het kan ook gaan over het Belgische stuk, dan gelden uiteraard de NMBS regelingen. Dat speelt als je bijv. een dagkaart binnen Nederland hebt.

Badge +3

Nog steeds benieuwd.. (22 euro afgerekend bij de conducteur voor wát precies?).

Het is zoals met veel posts hier TS dropt hier iets en reageert vervolgens niet meer. Weinig aan te doen denk ik. Op naar het volgende topic dus.

Reageer