beantwoord

kan de intercity direct ooit een keer op tijd vertrekken?

• 3 oktober 2014
  • 5 reacties
  • 287 Bekeken

Ik ga vijf keer in de week met de intercity direct naar Rotterdam Centraal. En ik haal mijn aansluiting op Rotterdam Centraal hoog uit maar twee keer in de week. Dit komt namelijk dat de Intercity Direct standaard 5 minuten later vertrekt. Kunnen ze bij Intercity Direct geen klok kijken of hebben ze er gewoon schijt aan dan mensen hun trein moeten halen en hier ook dik voor betalen.
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 3 oktober 2014, 19:08

Welkom lieke1994! Leuk dat je het NS serviceforum hebt gevonden. Het is niet zo dat ze geen klok kunnen kijken en ook niet dat ze willen dat reizigers hun trein niet kunnen halen. Het is een ontzettend druk spoornetwerk waar veel gebeurt. Een klein incident kan er al voor zorgen dat er op meerdere trajecten extra reistijd bij komt. We proberen er vervolgens alles aan te doen om de trein wel op tijd te laten vertrekken, maar helaas lukt dat niet altijd. 5 minuten vertraging is soms zelfs nog tijdens de rit in te rijden, waardoor je niet zozeer altijd te laat op bestemming hoeft te komen. Merk je dit probleem structureel op een bepaalde tijdstippen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen.
Bekijk origineel

5 reacties

Welkom lieke1994! Leuk dat je het NS serviceforum hebt gevonden. Het is niet zo dat ze geen klok kunnen kijken en ook niet dat ze willen dat reizigers hun trein niet kunnen halen. Het is een ontzettend druk spoornetwerk waar veel gebeurt. Een klein incident kan er al voor zorgen dat er op meerdere trajecten extra reistijd bij komt. We proberen er vervolgens alles aan te doen om de trein wel op tijd te laten vertrekken, maar helaas lukt dat niet altijd. 5 minuten vertraging is soms zelfs nog tijdens de rit in te rijden, waardoor je niet zozeer altijd te laat op bestemming hoeft te komen. Merk je dit probleem structureel op een bepaalde tijdstippen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen.
Ik heb hier nog wel iets aan toe te voegen waardoor het vaak zo kan zijn dat de ICD wat vertraging oploopt (zeker in de spits).

Vandaag ging ik met de ICD van Rotterdam naar Breda. Wat mij direct opviel, en ik zag dat veel medereizigers zich hier aan irriteerde, was dat het uitstappen vrij lang duurde. Ik heb toch wel ruim anderhalve minuut voor de deur gestaan voor aleer ik en de medereiziger kon instappen. Dit was ook het geval bij de andere deuren. De deuren zijn ook smaller dan bijvoorbeeld een VIRM dus je moet ook nog eens één voor één uit de trein stappen. En het kan nog wat langer duren als je een familie hebt die 5 koffers bij hebt.

Dus ik kan me goed voorstellen dat het in de spits nog erger zal zijn en vandaar dat de ICD vaak vertraging oploopt.

Fijn weekend.
Gr,
Beste Laura Ns,
Het komt niet voor op bepaalde tijdstippen het komt altijd voor. En dan vooral na vieren. Het zal best dat het druk is maar vorig jaar heb ik dit probleem nooit gehad. Daarbij komt ook nog eens dat het het begin punt is van het traject van de intercity direct en hij staat vaak al voor het station. Dit is dus al helemaal geen excuus om te laat aan te komen rijden.

Gr,
Ach 10% van de IC Direct rijdt helemaal niet, dus je hebt nog geluk.
Bedankt voor jullie aanvullingen. We staan altijd open voor verbeteringen, dus ook als het op onze dienstverleningen met betrekking tot de IC Direct aankomt. Ik hoop dat jullie volgende reis met de IC Direct weer volgens schema zal verlopen.

Reageer