Het is erg vervelend wanneer je in een stiltecoupé plaats neemt, en andere mensen gaan kletsen. Misschien hebben ze het helemaal niet door of vinden ze het acceptabel. Ik vind dat de stiltecoupé duidelijker aan moet worden gegeven. Bijvoorbeeld een sticker op de stoelen waarbij het wijsvinger voor de mond wordt gehouden. Iets waardoor mensen het zien dat het een stiltecoupé is. Mensen die in stilte willen reizen hebben dan geen last meer. Ik vind het ook onnodig dat we elke treinreis de mensen vriendelijk moeten verzoeken om stil te zijn. Mijn vraag hierbij: Kan de stiltecoupé niet duidelijker aan worden gegeven?
Beste antwoord door Stephan NS
Hoi erueon,
Welkom op het NS Serviceforum. Voor veel reizigers is de stiltecoupé op deze manier duidelijk genoeg aangegeven, maar ik snap dat het vervelend is als sommigen dit niet direct opmerken. We hebben hierover meerdere signalen ontvangen en zijn momenteel aan het onderzoeken hoe we de stiltecoupé nog beter kunnen aanduiden als een coupé waarin het daadwerkelijk rustig moet zijn. We willen de teksten ook alweer niet groot en "schreeuwerig" over laten komen, maar iedereen moet zich wel bewust zijn van de normen in een dergelijke coupé. Voor nu adviseer ik je je medereizigers erop aan te spreken; als dit niet helpt, kun je dit ook bij een conducteur aangeven.
Groet,
Stephan
Bekijk origineel
Welkom op het NS Serviceforum. Voor veel reizigers is de stiltecoupé op deze manier duidelijk genoeg aangegeven, maar ik snap dat het vervelend is als sommigen dit niet direct opmerken. We hebben hierover meerdere signalen ontvangen en zijn momenteel aan het onderzoeken hoe we de stiltecoupé nog beter kunnen aanduiden als een coupé waarin het daadwerkelijk rustig moet zijn. We willen de teksten ook alweer niet groot en "schreeuwerig" over laten komen, maar iedereen moet zich wel bewust zijn van de normen in een dergelijke coupé. Voor nu adviseer ik je je medereizigers erop aan te spreken; als dit niet helpt, kun je dit ook bij een conducteur aangeven.
Groet,
Stephan