beantwoord

Kan ik de aankoopkosten van mijn treinkaartje terugkrijgen?

Vanochtend 15-04-2014 06:54 IC Rotterdam CS- Schiphol is uitgevallen en de trein van 07:24 had een half uur vertraging. Beide zijn pas na de eigenlijke vertrektijd gemeld, en andere treinen in de richting van Amsterdam reden ook niet. Door deze vertraging heb ik mijn vlucht gemist en geen gebruik gemaakt van mijn aangekochte treinticket. Ik heb bij de balie navraag gedaan, maar zij gaven aan mijn treinticket niet te kunnen vergoeden, omdat deze langer dan een half uur geleden was aangeschaft. Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is om deze toch vergoed te krijgen, aangezien ik geen gebruik heb gemaakt van vervoer met de NS en ook nog mijn vlucht heb gemist.
icon

Beste antwoord door Anonymous 15 april 2014, 09:47

De Intercity Direct rijdt onder verantwoordelijkheid van HiSpeed.
U kunt het beste contact opnemen met de Klantenservice van HiSpeed .

Inderdaad kan een servicebalie geen restitutie verlenen op niet-gebruikte vervoersbewijzen. Deze dienen nog vóór het gebruik naar de Klantenservice te worden gestuurd.
Eventueel had men ze aan de balie voor dat doel ook ongeldig kunnen maken.

Maar wellicht is de Klantenservice van HiSpeed bereid tot enige coulance.

Ik heb van de door u genoemde treinen ook de gegevens nog even opgezocht en in de bijlage gezet.
Misschien dat u daar bij een claim nog iets aan heeft.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Er is een regeling Geld terug bij vertraging (http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/meer-dan-een-uur-vertraging.html) maar die geldt alleen als de reis wel gemaakt is. Ik heb me wel eens afgevraagd of dat eigenlijk niet vreemd is in het geval dat door de vertraging de reis zinloos is geworden. Je zou het voor kunnen leggen aan de Klantenservice. Extra ingewikkeld is dat zowel NS als NS Hispeed met deze kwestie te maken hebben.
De Intercity Direct rijdt onder verantwoordelijkheid van HiSpeed.
U kunt het beste contact opnemen met de Klantenservice van HiSpeed .

Inderdaad kan een servicebalie geen restitutie verlenen op niet-gebruikte vervoersbewijzen. Deze dienen nog vóór het gebruik naar de Klantenservice te worden gestuurd.
Eventueel had men ze aan de balie voor dat doel ook ongeldig kunnen maken.

Maar wellicht is de Klantenservice van HiSpeed bereid tot enige coulance.

Ik heb van de door u genoemde treinen ook de gegevens nog even opgezocht en in de bijlage gezet.
Misschien dat u daar bij een claim nog iets aan heeft.
Heel erg bedankt voor de informatie!
Deze reactie is door Camel verwijderd
Beste freefreitag, ten eerste welkom op het NS Service Forum! Ik heb je forum verplaatst naar 'In de trein' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Wat balen dat je je vlucht gemist hebt en niet met de trein hebt kunnen reizen. Ik kan me voorstellen dat dit niet heel erg fijn voor je moet zijn geweest. Dit is inderdaad een kwestie voor NS Hispeed, niet voor de algemene klantenservice.

NS Hispeed hanteert zijn eigen regelingen omtrent restitutie en de geld terug bij vertraging. Hier lees je alles over vergoedingen en restitutie.

Je kunt NS Hispeed bereiken via Twitter (@NSHispeed), per e-mail of
telefonisch. Hopelijk wordt je probleem snel opgelost.
Reputatie 6
Badge +2
Het gaat in beide gevallen om een ICd, dus HiSpeed.
En aangezien HiSpeed zijn eigen Klantenservice heeft en ook een eigen GTBV regeling, staat Klantenservice NS hier helemaal buiten.

Nou ja, andere treinen in de richting van Amsterdam reden ook niet. Dus NS zou ook coulant kunnen zijn wat betreft vergoeding van het kaartje (niet de toeslag).
En aangezien HiSpeed zijn eigen Klantenservice heeft en ook een eigen GTBV regeling, staat Klantenservice NS hier helemaal buiten.

Nou ja, andere treinen in de richting van Amsterdam reden ook niet. Dus NS zou ook coulant kunnen zijn wat betreft vergoeding van het kaartje (niet de toeslag).

Dus volgens jou zou NSR de kaartjes alsnog moeten vergoeden en NSH de toeslag moeten restitueren.
Waarom maak je het zo moeilijk voor de klant; waarom naar 2 loketten.
Hij had duidelijk de intentie met de ICd te reizen, dus staat NSR daar helemaal buiten.

Dus volgens jou zou NSR de kaartjes alsnog moeten vergoeden en NSH de toeslag moeten restitueren.
Waarom maak je het zo moeilijk voor de klant; waarom naar 2 loketten.
Uit het betaalde bedrag dat op de kassabon staat blijkt dat hij duidelijk de intentie had om met de ICd te reizen, dus staat NSR daar helemaal buiten.
Anders koop je niet een enkele reis en tijdens dezelfde handeling ook een toeslag kaartje.

Nounou, er reden geen treinen richting Amsterdam Centraal? Vanaf Rotterdam Centraal kon je inderdaad geen gebruik maken van de 2200 naar Lelystad Centrum, maar via de gebruikelijke route van deze trein kon een reiziger vanaf Rotterdam Centraal mee naar Den Haag HS met de 1900 of 5000 richting Den Haag Centraal en daar overstappen op een trein naar Schiphol (zelfde trein doet ook Amsterdam Centraal aan), dus dat er geen treinen die kant op reden ben ik het even niet mee eens.

Ik begrijp dat deze situatie voor freefreitag ongelooflijk vervelend is, maar hij zal echt naar HiSpeed moeten, want NS heeft gewoon treinen gehad, die via de normale route naar Schiphol, alleen moest er 1x extra worden overgestapt. Ten opzichte van de normale dienstregeling een vertraging van ongeveer 10 minuten, ondanks dus door die vervelende seinstoring op het traject.
Reputatie 6
Badge +2
Ok, ik ging even uit van wat freefreitag zei.
Geen probleem hoor Dennis, ik wist het namelijk vrij zeker, aangezien ik zelf te maken heb gehad met deze verstoring vanmorgen en veel reizigers heb moeten informeren over deze mogelijkheden kon ik het onderhand wel dromen.

Reageer