beantwoord

kan ik met een eletriese rolstoel van 79 cm breed in de trein

welke station en hoe werk dit
icon

Beste antwoord door Hertog 10 juli 2014, 10:18

Zoals u op deze pagina kunt lezen mag een rolstoel (dus naar ik aanneem ook een elektrische) max. 75 cm breed zijn.

Alleen in de Interciry Direct (tussen Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Breda) is een max. breedte van 90 cm toegestaan.

Bekijk origineel

2 reacties

Zoals u op deze pagina kunt lezen mag een rolstoel (dus naar ik aanneem ook een elektrische) max. 75 cm breed zijn.

Alleen in de Interciry Direct (tussen Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Breda) is een max. breedte van 90 cm toegestaan.
Badge
Hertog heeft je van het juiste antwoord voorzien. Graag zet ik alle voorwaarden nog even op een rij:

•Om in de trein, maar ook in de liften en op de verrijdbare bruggen, te passen, mag een rolstoel maximaal 150 centimeter lang en 75 centimeter breed zijn (buitenmaten).
•Jij en je rolstoel mogen samen niet meer wegen dan 250 kilo.
•Rolstoelen met een verbrandingsmotor zijn om veiligheidsredenen niet toegestaan in de trein.
•In verband met de breedte van de deur bij de rolstoelingang van de Intercity direct, kan in deze trein je rolstoel uitsluitend worden meegenomen wanneer deze niet breder is dan 90 cm.

Voor de vindbaarheid van dit topic heb ik deze verplaatst naar 'in de trein'.

Reageer