beantwoord

Kan ik taxikosten die ik door vertraging heb opgelopen declareren?

Hallo,
We zijn met 4 personen op 18 juli 2014 vanuit Tiel resp. Geldermalsen naar Schiphol gereisd, maar er in Utrecht aangekomen, reden er geen treinen naar Schiphol. Om het vliegtuig te halen naar Oslo hebben we samen een taxi genomen vanaf Utrecht CS. Kunnen we deze taxikosten declareren en zo ja hoe? De kosten bedragen € 115,50.

Groeten,

Theo, Lisa, Nienke en Mitch
icon

Beste antwoord door Tochjo 24 juli 2014, 18:52

In het algemeen geldt dat taxikosten niet vergoed worden, zeker niet als de taxi op eigen initiatief genomen is. In een eerder, vergelijkbaar topic werd geadviseerd wel een verzoek tot restitutie in te dienen, maar werd ook duidelijk aangegeven dat er geen garantie is dat het bedrag ook daadwerkelijk zal worden uitgekeerd.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
In het algemeen geldt dat taxikosten niet vergoed worden, zeker niet als de taxi op eigen initiatief genomen is. In een eerder, vergelijkbaar topic werd geadviseerd wel een verzoek tot restitutie in te dienen, maar werd ook duidelijk aangegeven dat er geen garantie is dat het bedrag ook daadwerkelijk zal worden uitgekeerd.
Welkom op het forum theo86!

Het antwoord van Tochjo klopt. Vergeet niet je NAW-gegevens in de brief te noteren en de relevante bewijsstukken bij te voegen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer