beantwoord

Kan niet meer aanmelden bij wifi in de trein

  • 19 juli 2018
  • 9 reacties
  • 1304 Bekeken

Ik heb op de knop 'altijd' gedrukt bij aanmelding, maar nu doet aanmelden het niet meer. Ik krojg een heel ander scherm. Als ik het vinkje aanklik en op verbinden klik gebeurt er niets. Sites zijn niet meer bereikbaar.
icon

Beste antwoord door Robert B 19 juli 2018, 18:42

Als je een iPhone hebt kan het zijn dat je met een bekend probleem te maken hebt. Zie je wel de informatie over de trein waar je in zit?

In deze topics vind je wat info:
https://community.ns.nl/in-de-trein-11/wifi-kan-voorwaarden-niet-accepteren-46938
https://community.ns.nl/in-de-trein-11/verbinding-wifi-lukt-niet-47984
https://community.ns.nl/in-de-trein-11/wifi-met-ios-11-3-doet-het-niet-meer-na-update-47502

Omdat je zegt dat je 'altijd' aangeklikt hebt, dan (voor iPhone):

- Ga naar Instellingen > Wifi
- Tik op ℹ bij het “Wifi in de trein”-netwerk
- Schakel “Log automatisch in” uit
- Ga in Safari naar nstrein.ns.nl
Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3
Als je een iPhone hebt kan het zijn dat je met een bekend probleem te maken hebt. Zie je wel de informatie over de trein waar je in zit?

In deze topics vind je wat info:
https://community.ns.nl/in-de-trein-11/wifi-kan-voorwaarden-niet-accepteren-46938
https://community.ns.nl/in-de-trein-11/verbinding-wifi-lukt-niet-47984
https://community.ns.nl/in-de-trein-11/wifi-met-ios-11-3-doet-het-niet-meer-na-update-47502

Omdat je zegt dat je 'altijd' aangeklikt hebt, dan (voor iPhone):

- Ga naar Instellingen > Wifi
- Tik op ℹ bij het “Wifi in de trein”-netwerk
- Schakel “Log automatisch in” uit
- Ga in Safari naar nstrein.ns.nl
Ik heb een Huawei P8 met Android 6.0.
Reputatie 7
Badge
Ik denk dat je in je WiFi overzicht even op het trein netwerk moet tikken en dan op vergeten drukken. Verbinding werkt maar een uur en daarna moet je opnieuw inloggen
Badge +3
Ik heb een Huawei P8 met Android 6.0.
Da's toeval, die heb ik ook 😛
Een eigen verbinding is een aanrader. Onbeperkt 4g is tegenwoordig redelijk betaalbaar.
Badge +3
Ik denk dat je in je WiFi overzicht even op het trein netwerk moet tikken en dan op vergeten drukken. Verbinding werkt maar een uur en daarna moet je opnieuw inloggen
Voor Android lijkt me dat inderdaad de gouden tip. Wifi in de Trein een seconde ingedrukt houden totdat het menu verschijnt en dan 'Vergeten' inderdaad.
Het netwerk vergeten helpt niet. Ik krikg steeds het ieuwe inlogschermg zie bijlage.
Badge +3
Oh, je krijgt dus de tekstversie van nstrein.ns.nl dat is niet handig inderdaad. Je hebt dan wel verbinding, maar kan de voorwaarden voor gebruik van internet niet accepteren. Vandaar dat ik dacht aan de bekende iPhone bug.

Een paar keer de pagina verversen zou kunnen helpen (of gewoon naar google.nl of zo gaan), anders heeft het netwerk in de trein een probleem en moet een reset hebben. Opslag reinigen (op een Huawei) wil ook nog wel eens helpen.

Geven de beeldschermen in de trein wel de juiste reisinfo of tonen die een plaatje met een bolleveld o.i.d.? Treinstelnummer is wel handig om te weten, zodat men het kan resetten.
Ik zit nu in een ander treinstel en het werkt weer 😀
Dank voor alle reacties

Reageer