beantwoord

Kans op controle in de trein zeer gering

Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het staand verrichten van de controlewerkzaamheden in een rijdende trein is wel degelijk erg belastend voor het bewegingsapparaat. Maar dat is natuurlijk geen excuus om die werkzaamheden dan maar niet meer uit te voeren.
Reis regelmatig tussen Maastricht en Eindhoven en word zelden gecontroleerd. Maastricht heeft inderdaad geen poortjes net als Roermond en Weert. Enkel de stations van Sittard en Eindhoven zijn op dat traject voorzien van poortjes.
Ga toch maar eens precies bijhouden hoe vaak er gecontroleerd wordt.
Reputatie 6
Ik reis in het algemeen in dal tijden, ik constateer daarbij dat in sprinters zeer regelmatig gecontroleerd wordt.
In intercity's is het een heel ander verhaal daar is heel weinig controle en zo ja dan zijn het altijd de hc's die altijd controleren.
Dat in dal tijden meer gecontroleerd wordt zie ik dus wel in sprinters maar weinig in intercity's
Vaak is het zo dat ik van het ene eind naar het andere eind van het land geen hc zie.
Ik heb de hoop opgegeven dat de NS het beleid aanpast, mijn enige hoop is dat meer hc's het werk oppakken zoals een aantal kanjers dat doen.
Reputatie 1

Goedendag,
ik heb bij gehouden hoe vaak ik de afgelopen maanden gecontroleerd ben door een conducteur. Vanaf 1 januari 2019 tot vandaag 3 keer.
ik reis gemiddeld 5 a 6 dagen per week.
inmiddels is wijdverbreid bekent dat de kans op controle zeer gering is. Dat is ook te merken aan reizigers die daarom 1e klas gaan zitten zonder 1e klas kaartje. Dat wordt ook gewoon met elkaar gedeeld, want de kans dat een conducteur langs komt is zeer gering. En mocht een conducteur wel komen, dan speel je de onnozele.
ik reis en betaal fors voor 1e klas en vraag me af waarom eigenlijk?
Daarbij is de taakomschrijving van conducteur blijkbaar aangepast, en hoeft men alleen deuren te openen en sluiten.

Precies hetzelfde beeld. Traject Utrecht - Amsterdam CS. Ik reis meestal net na de spits. Extreem weinig controles; veel mensen die hardop overleggen om in de 1ste klas te gaan zitten zonder daar voor te betalen en dan inderdaad onnozel doen als er al gecontroleerd wordt: je komt er altijd mee weg.

Waarom betaal ik zo veel extra voor 1ste klas?

Reputatie 7

Herkenbaar. Ik maak het ook vaak mee. Er zijn hier al veel topics over dit onderwerp geweest. Het lijkt onoplosbaar. Controle is echter geen 1e prioriteit meer zoals vroeger. Het spoor is drukker dan ooit. Er zijn meer reizigers dan ooit. Personeel is duur. Speelt allemaal mee natuurlijk. En als de kat van huis is dansen de muizen nog altijd op tafel.

Reputatie 2

Mijn ervaring is dat er nooit, maar dan ook nooit in de daluren gecontroleerd wordt in de intercity den haag - Eindhoven. Conducteur sluit zich op in de eerste klas. Daar is hij dan anderhalf uur zijn administratie aan het doen als ik het mag geloven? 

Reageer