beantwoord

Kinder Loopfiets in de trein. Lengte 83cm hoogte 52 cm

• 23 mei 2019
  • 3 reacties
  • 244 Bekeken

Moet er voor een kinderloopfietsje een Fietsdagkaart gekocht worden?
De afmetingen zijn 83cmx52cm (lengtexbreedte)en het stuurtje is 45cm breed.
icon

Beste antwoord door Loes 23 mei 2019, 14:12

Lastige case, ik kom namelijk niet veel kinderloopfietsjes tegen in de trein. Aangezien het niet beschreven staat als fiets, zou ik het onder handbagage scharen en dat het gewoon mee kan met de trein. Probleem in deze is dat elke collega een andere beoordeling kan geven. Toch verwacht ik weinig problemen, want als het de afmetingen heeft van een gewone vouwfiets zal het wel goed komen.
Bekijk origineel

3 reacties

Goedemorgen Bovenkarspel en welkom bij de NS Community!

Ik vind het lastig om hier een antwoord op te geven. We hebben intern een lijst met voorbeelden om te classificeren of een specifieke fiets valt onder het wel of niet nodig hebben van een Dagkaart Fiets, maar een kinderloopfiets staat hier niet tussen. Voor een reguliere kinderfiets is een Dagkaart Fiets wel nodig, maar voor zover ik begrijp uit je beschrijving gaat het in dit geval om iets anders, wat voor zover ik kan vinden nog kleiner is. Gebaseerd op de afmetingen is het vergelijkbaar met een opgevouwen vouwfiets en zou het in dat geval gezien kunnen worden als handbagage, in welk geval geen Dagkaart Fiets nodig is.

Helaas ben ik niet de gene die het uiteindelijk moet controleren en beoordelen, dus durf ik er zelf ook geen garantie over te geven. @Slidestops of @Loes kunnen jullie hier misschien iets meer over zeggen?
Lastige case, ik kom namelijk niet veel kinderloopfietsjes tegen in de trein. Aangezien het niet beschreven staat als fiets, zou ik het onder handbagage scharen en dat het gewoon mee kan met de trein. Probleem in deze is dat elke collega een andere beoordeling kan geven. Toch verwacht ik weinig problemen, want als het de afmetingen heeft van een gewone vouwfiets zal het wel goed komen.
Reputatie 7
Badge +3
Toevallig zag ik een week of 3 geleden een moeder met kind met een dergelijk loopfietsje. Deze paste met gemak tussen de rugleuningen van een VIRM. Of ze daar een kaartje voor hadden weet ik uiteraard niet. Maar menig koffer is groter dan dit.

Reageer