klacht: 1e klas coupe

Toon eerste bericht

28 reacties

Badge +3

Bij een onderzoek van het NS Panel onlangs was wel een vraag opgenomen of je de 1e klas coupes wilde behouden of niet, gevolgd door een vraag of je vond dat er betere controle moet komen op het reizen in de 1e klas. Verder ging het over de inrichting van (nieuwe) treinen, bv de in de 1e klas de mogelijkheid voor een hoge tafel om aan te werken en plaatjes waarin in de 1e klas van een IC 4 ipv stoelen per rij stonden.

Bredere gangpaden (om te staan bij drukte of met een rolstoel) en meer bagageruimte in de 1e klas! Als ik daarvoor wil betalen (ik zit natuurlijk niet in een rolstoel en 1e klas voegt weinig toe) WAAROM doet de NS dan zo moeilijk!? 

Niet eerlijk! (zoekterm, recent)  Nee, zolang de NS geen Valys of ander alternatief doet komt dat niet goed. En wie gaat dat betalen?

Met een rolstoel mag je mee.. maar in een coupé is nee.

Reputatie 7
Badge +4

Als je een boete krijgt, betaal je dat niet met een abonnement. 

Reputatie 7
Badge

Mocht er een discussie optreden bij controle…

Beste HC, ik heb Flex (vergelijk het gerust een iemand met een NS Business Card maar dan voor consumenten).

Tijdens de controle wordt er wat gerommeld met een Gameboy maar dat doet er toch niet toe en is administratief geneuzel, bij BC houders (op rekening)  niets van zeggen, alleen registreren is de instructie! (info van @Loes)

Hoezo dan bij Flex een UvB of naar de 2e klas verhuizen?  Dat zie ik vanzelf wel op mijn factuur, en waar ik heen wil gaat je ook niets aan, dus UvB is overbodig van A naar B (plus €50) want je weet alleen A (ingecheckt 2e klasse) en B is onbekend (bestemming).

Bij een klassiek (2e klas) incheck krijg je dan de meerprijs 1e klas (plus die €50 ‘toeslag/boete’ maar bij Flex kunnen ze toch echt weinig anders dan alleen maar naar 2e klas te verwijzen… om dat te voorkomen.

Of (als je toch echt 1e klas wenst blijven te zitten) die €50 op je factuur als ‘correctie’ op de Gameboy registreren. Een handgeschreven geel bonnetje zul je met Flex niet krijgen in ieder geval.

Wazig stukje geschrijf @Robert B  Verder denk ik dat niet jij bepaald wat het beleid is of wat een conducteur wel of niet doet op de trein. En wat is een gameboy ?  Sorry, maar Facebook stijl berichten gaan de laatste maanden echt nergens meer over.

Reageer