Klacht

  • 18 september 2016
  • 64 reacties
  • 1726 Bekeken


Toon eerste bericht

64 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Overigens moet je de geringe bereidheid tot handhaven bij de een deel van de conducteurs als factor ook niet onderschatten.

Wat is daar de reden dan voor? Geen zin in de administratie of zo? Bang voor de confrontatie? Ik kan dat allemaal nog wel begrijpen eerlijk gezegd; als ik conducteur zou zijn zou ik dit ook lastig vinden. Juist daarom zouden volgens mij ook de conducteurs zelf erbij gebaat zijn wanneer de handhaving van de regels niet meer afhankelijk is van hun eigen (onvermijdelijk subjectieve) oordeel, maar gewoon geldt als de standaard gang van zaken.


Het al dan niet hebben van een geldig kaartje is niet zo subjectief hoor, dat is eenvoudig vast te stellen. Subjectief is natuurlijk wel de vraag of er vervolgd wordt of niet. Ik vind dat er veel meer gehandhaafd moet worden - dat is inderdaad subjectief. Ik veronderstel als je niet of weinig handhaaft, dat daardoor het foute gedrag zal toenemen.

Handhaven moet veel eenvoudiger en met minder rompslomp mogelijk zijn. Een persoonlijke chipkaart zou er een bijdrage in kunnen leveren.
Reputatie 7
Badge +4
Ik neem beide van je aan. Dan is het ontbreken van moreel gehalte bij deze zwartrijders hen nog meer aan te rekenen.

Ik zal dan wel knap a-sociaal zijn in jouw ogen 😉 Niet alle hoogopgeleiden zijn advocaat hoor, lol.
Reputatie 3
Ik reageer niet op jou Thom maar op 2 onwetende 1e klas reizigers.

Dat die opmerking spottend bedoeld was om een spiegel voor te houden, leek me duidelijk.

Overigens zegt een goede opleiding niets over het niet beseffen wat schelden is. Ik zou haast stellen hoe hoger de opleiding, hoe asocialer mensen zijn gemiddeld, maar die discussie hoort hier niet thuis.

Overigens zijn een deel van de zwartrijders ook hoog opgeleid en van de 2e klas ook 😃
Reputatie 7
Badge +4
De pauper 2e klas reiziger is schelden ja, er zitten heel normale mensen in de 2e klas en je wilt niet weten wat voor volk is ook erg neerbuigend naar de gemiddelde 2e klas reiziger..

Dat 1e klas reizigers dit niet weten is erg jammer.

Het materieeltekort is de schuld van NS.



Ik distantieer me volledig van de opmerkingen van Johnny maar je generaliseert hier zelf nu ook wel heel erg grof, Paulus. Dit is evenzeer beeldvorming. Als je meent dit oordeel te kunnen hebben, dus 'dat eerste klas reizigers dit niet weten' moet het toch al op zijn minst zo zijn dat jij het, in tegenstelling tot de reizigers in de eerste klas, wel weet. Je matigt je nogal wat aan in dat geval. Ik zie geen aanleiding te denken dat het met de kennis van de reizigers in de eerste klas dermate droevig gesteld is. Een deel is zelfs hoog opgeleid 😉
dat bedoel ik dus, aso volk van de 2e klas zoals ik in een vorige topic ook al had gemeld. Ik baal ontzettend als 1e klas business card houder van NS.

Wat mij betreft mag de boete naar 250 euro per zwart rijder. aanpakken die zooi. Ik vind het zo jammer dat de 1e klas gedeelte voor iedereen toegankelijk is. het zou mooier zijn geweest dat deze ruimte allen toegankelijk is voor de 1e klas reizigers.

Misschien een idee als je in de 1e klas ruimte wilt, dan betaalt de 2e klas automatisch bij de schuifdeuren een toeslag van 25 euro ongeacht je wel of niet wilt plaats wilt nemen in de 1e klas. Eens kijken of die pauper 2e klas reizigers nog door de 1e klas ruimte langslopen...


Ik reis graag tweede klas Johnny2014. Ben je altijd zo vriendelijk :?
Reputatie 3
De pauper 2e klas reiziger is schelden ja, er zitten heel normale mensen in de 2e klas en je wilt niet weten wat voor volk is ook erg neerbuigend naar de gemiddelde 2e klas reiziger..

Dat 1e klas reizigers dit niet weten is erg jammer.

Het materieeltekort is de schuld van NS.


Dag Laura NS, doe er alstublieft er wat aan met die zwart rijders in de 1e klas.
dan hoef ik mijn frustraties hier op het forum ook niet meer te uiten. Ik ben nu eigenlijk wel zo spuugzat van.
600 euro neertikken terwijl ik bijna niet kan zitten..


Ik kan werkelijk geen schelden ontdekken in het initïele bericht van Johnny, tenzij pauper of aso gedrag onder schelden valt tegenwoordig.

Wel stelt Johnny in felle bewoordingen zijn frustratie aan de kaak en voila.... die deel ik met hem volkomen. Te structureel worden korte treinen ingezet, waardoor reizigers 2e klas niet (of niet naast elkaar) kunnen zitten en ongeoorloofd in de 1e klas plaatsnemen, conducteurs vinden de te korte trein een reden om er niet doorheen te gaan en puntje bij paaltje moet de 1e klas reiziger staan zonder dat er gehandhaafd wordt.

Dit is niet incidenteel, dit is aan de orde van de dag. En 90% van de HC's wil wel controleren maar bij een te drukke trein met veel staanplaatsen heb ik nog nooit meegemaakt dat dit daadwerkelijk gebeurt, in tegenstelling tot in bijvoorbeeld België waar een treinbegeleider zich door een volle trein heenwurmt.

Samenvattend: bij het vragen van een maandbedrag van 599 € door NS mag de klant verwachten dat hiervoor een adequate en goede handhaving plaatsvindt. In alle andere gevallen moet er niet zo standvastig worden vastgehouden aan het beleid: niet goed, GEEN geld terug. Als ik een brood koop bij de bakker, betaal ik een heel brood en krijg ik ook geen half tenslotte.
Reputatie 1
dat bedoel ik dus, aso volk van de 2e klas zoals ik in een vorige topic ook al had gemeld. Ik baal ontzettend als 1e klas business card houder van NS.

Wat mij betreft mag de boete naar 250 euro per zwart rijder. aanpakken die zooi. Ik vind het zo jammer dat de 1e klas gedeelte voor iedereen toegankelijk is. het zou mooier zijn geweest dat deze ruimte allen toegankelijk is voor de 1e klas reizigers.

Misschien een idee als je in de 1e klas ruimte wilt, dan betaalt de 2e klas automatisch bij de schuifdeuren een toeslag van 25 euro ongeacht je wel of niet wilt plaats wilt nemen in de 1e klas. Eens kijken of die pauper 2e klas reizigers nog door de 1e klas ruimte langslopen...


Schelden is niet de bedoeling op dit forum Johnny2014, zou je hier in de toekomst op kunnen letten? Het lijkt me ook niet nodig om te gaan generaliseren. Een reiziger met een vervoerbewijs voor de tweede klas is niet minder dan iemand met een vervoerbewijs voor de eerste klas (al horen ze inderdaad niet in de eerste klas) en betaalt ook gewoon voor zijn of haar reis.


Dag Laura NS, doe er alstublieft er wat aan met die zwart rijders in de 1e klas.
dan hoef ik mijn frustraties hier op het forum ook niet meer te uiten. Ik ben nu eigenlijk wel zo spuugzat van.
600 euro neertikken terwijl ik bijna niet kan zitten..
Reputatie 4
dat bedoel ik dus, aso volk van de 2e klas zoals ik in een vorige topic ook al had gemeld. Ik baal ontzettend als 1e klas business card houder van NS.

Wat mij betreft mag de boete naar 250 euro per zwart rijder. aanpakken die zooi. Ik vind het zo jammer dat de 1e klas gedeelte voor iedereen toegankelijk is. het zou mooier zijn geweest dat deze ruimte allen toegankelijk is voor de 1e klas reizigers.

Misschien een idee als je in de 1e klas ruimte wilt, dan betaalt de 2e klas automatisch bij de schuifdeuren een toeslag van 25 euro ongeacht je wel of niet wilt plaats wilt nemen in de 1e klas. Eens kijken of die pauper 2e klas reizigers nog door de 1e klas ruimte langslopen...


Schelden is niet de bedoeling op dit forum Johnny2014, zou je hier in de toekomst op kunnen letten? Het lijkt me ook niet nodig om te gaan generaliseren. Een reiziger met een vervoerbewijs voor de tweede klas is niet minder dan iemand met een vervoerbewijs voor de eerste klas (al horen ze inderdaad niet in de eerste klas) en betaalt ook gewoon voor zijn of haar reis.


Laura NS, ik ben gedeeltelijk met je eens voor wat betreft de vervoersbewijs. een klant heeft de keuze of hij of zij 2e klas of 1e klas wilt reizen, maar ik denk dat Johnny2014 zich dood aan ergert dat de conducteur nagenoeg niets doet wanneer een 2e klas reiziger 1e klas gaat reizen.

Laatst zat ik van rotterdam centraal naar utrecht centraal in de avonduren, 1e klas, en er zaten 3 marrokanen of turken in de 1e klas om hun mobieltjes op te laden, maar die maakte erg veel kabaal in de coupe. Geen enkele conducteur te bekennen. Ik voelde me tevens ook niet veilig en zeker niet wanneer ik iets zou zeggen dat zij niet in de 1e klas mogen reizen. Ik verwacht ook niet dat zij een 1e klas kaart hebben gekocht.

Laura NS, u als NS medewerker weet toch dat een 1e klas reiziger enorm veel betaald voor zijn/haar reis. Het kan toch niet zo zijn dat zulke mensen zich niet veilig voelen op zon moment...Ik snap Johnny2014 dus ook wel.
Reputatie 3
Maar deze klacht telt maar mee als 1 klacht, omdat het dezelfde persoon is die de dezelfde klacht indient (pardon lees signaal ipv klacht)

Dat heb ik begrepen, dat is o.m. een van de redenen dat je je NAW gegevens moet geven.
Dat kan natuurlijk altijd. Je signaal zal dan intern worden doorgegeven op dezelfde manier als dat Miriam dat heeft gedaan.

Ik begrijp dat het *kan*; mijn vraag was of jij, vanuit jouw expertise, denkt dat het *zin* heeft. Maar die vraag is volgens mij tussen de regels door wel beantwoord, helaas.


Het beleid zal niet direct aangepast worden nee. Des te meer signalen we hierover ontvangen, des te groter de kans dat dit in de toekomst wel gebeurt.
Dat kan natuurlijk altijd. Je signaal zal dan intern worden doorgegeven op dezelfde manier als dat Miriam dat heeft gedaan.

Ik begrijp dat het *kan*; mijn vraag was of jij, vanuit jouw expertise, denkt dat het *zin* heeft. Maar die vraag is volgens mij tussen de regels door wel beantwoord, helaas.
Overigens moet je de geringe bereidheid tot handhaven bij de een deel van de conducteurs als factor ook niet onderschatten.

Wat is daar de reden dan voor? Geen zin in de administratie of zo? Bang voor de confrontatie? Ik kan dat allemaal nog wel begrijpen eerlijk gezegd; als ik conducteur zou zijn zou ik dit ook lastig vinden. Juist daarom zouden volgens mij ook de conducteurs zelf erbij gebaat zijn wanneer de handhaving van de regels niet meer afhankelijk is van hun eigen (onvermijdelijk subjectieve) oordeel, maar gewoon geldt als de standaard gang van zaken.
LauraR, heeft het zin om hierover een formele klacht in te dienen bij de NS denk je, of leidt dat tot hetzelfde resultaat als de gesprekken op dit forum?

Dat kan natuurlijk altijd. Je signaal zal dan intern worden doorgegeven op dezelfde manier als dat Miriam dat heeft gedaan.
Reputatie 7
Badge +4
dat bedoel ik dus, aso volk van de 2e klas zoals ik in een vorige topic ook al had gemeld. Ik baal ontzettend als 1e klas business card houder van NS.

Ik vind deze reactie net zo asociaal als het gedrag van de zwartrijders. Overigens, de meeste mensen die in de eerste klasse zwartrijden zijn geen tandeloze drugsgebruikers uit tokkiebuurten maar doodnormale treinreizigers met een geldig vervoerbewijs voor de tweede klasse. Juist omdat ze zo doodnormaal zijn komen ze er mee weg.

Ik baal ook, maar ik baal niet zozeer van de zwartrijders zelf als wel van het totaal inconsequente en naïeve beleid van de NS hierop.



NS verwart klantvriendelijk met fraudevriendelijk. Overigens moet je de geringe bereidheid tot handhaven bij de een deel van de conducteurs als factor ook niet onderschatten.
Dan krijg je een brief van NS met ws dezelfde strekking als het antwoord van Miriam NS

Tja, dat dacht ik al. Die mythische toeristen, het enorme grijze gebied, en het *net* niet reageren op de kern van de klacht. Dat alles hoef ik niet ook nog eens per brief te horen...
Reputatie 3
Dan krijg je een brief van NS met ws dezelfde strekking als het antwoord van Miriam NS
LauraR, heeft het zin om hierover een formele klacht in te dienen bij de NS denk je, of leidt dat tot hetzelfde resultaat als de gesprekken op dit forum?
dat bedoel ik dus, aso volk van de 2e klas zoals ik in een vorige topic ook al had gemeld. Ik baal ontzettend als 1e klas business card houder van NS.

Ik vind deze reactie net zo asociaal als het gedrag van de zwartrijders. Overigens, de meeste mensen die in de eerste klasse zwartrijden zijn geen tandeloze drugsgebruikers uit tokkiebuurten maar doodnormale treinreizigers met een geldig vervoerbewijs voor de tweede klasse. Juist omdat ze zo doodnormaal zijn komen ze er mee weg.

Ik baal ook, maar ik baal niet zozeer van de zwartrijders zelf als wel van het totaal inconsequente en naïeve beleid van de NS hierop.
Reputatie 7
Badge +3
Eens kijken of die pauper 2e klas reizigers nog door de 1e klas ruimte langslopen...
Door dit soort opmerkingen krijg ik alleen maar meer zin om onbetaald jouw dure plekje te bezetten 🙂
dat bedoel ik dus, aso volk van de 2e klas zoals ik in een vorige topic ook al had gemeld. Ik baal ontzettend als 1e klas business card houder van NS.

Wat mij betreft mag de boete naar 250 euro per zwart rijder. aanpakken die zooi. Ik vind het zo jammer dat de 1e klas gedeelte voor iedereen toegankelijk is. het zou mooier zijn geweest dat deze ruimte allen toegankelijk is voor de 1e klas reizigers.

Misschien een idee als je in de 1e klas ruimte wilt, dan betaalt de 2e klas automatisch bij de schuifdeuren een toeslag van 25 euro ongeacht je wel of niet wilt plaats wilt nemen in de 1e klas. Eens kijken of die pauper 2e klas reizigers nog door de 1e klas ruimte langslopen...


Schelden is niet de bedoeling op dit forum Johnny2014, zou je hier in de toekomst op kunnen letten? Het lijkt me ook niet nodig om te gaan generaliseren. Een reiziger met een vervoerbewijs voor de tweede klas is niet minder dan iemand met een vervoerbewijs voor de eerste klas (al horen ze inderdaad niet in de eerste klas) en betaalt ook gewoon voor zijn of haar reis.
Reputatie 4
dat bedoel ik dus, aso volk van de 2e klas zoals ik in een vorige topic ook al had gemeld. Ik baal ontzettend als 1e klas business card houder van NS.

Wat mij betreft mag de boete naar 250 euro per zwart rijder. aanpakken die zooi. Ik vind het zo jammer dat de 1e klas gedeelte voor iedereen toegankelijk is. het zou mooier zijn geweest dat deze ruimte allen toegankelijk is voor de 1e klas reizigers.

Misschien een idee als je in de 1e klas ruimte wilt, dan betaalt de 2e klas automatisch bij de schuifdeuren een toeslag van 25 euro ongeacht je wel of niet wilt plaats wilt nemen in de 1e klas. Eens kijken of die pauper 2e klas reizigers nog door de 1e klas ruimte langslopen...


Goed idee Johnny 2014. Stel dit maar bij NS! mijn steun krijg je..
Reputatie 7
Badge +4
De boete hoeft niet hoger, de pakkans wel en flink ook, gekoppeld aan consequente handhaving.

Indertijd is gesteld dat de conducteur iedereen in de trein van een geldig plaatsbewijs moet voorzien. Het is de regel, doe dat dan ook. Binnen de taak van de conducteur vindt een verschuiving plaats naar meer handhaven. Wel, dat is dan zo.

Het is geen kwestie van tijd maar van van prioriteit.Meer controlepersoneel verdient zichzelf terug en niet alleen in geld. Ik heb overigens moeite met je typeringen. Maatschappelijke normen zijn net zo belangrijk.

Handhaven en beboeten is niet onrechtvaardig. Het tegendeel is het geval. Mensen weten echt wel dat je in de eerste klas een geldig kaartje moet hebben. En als mevrouw van tachtig het allemaal niet zo goed meer overziet, ben je menselijk en knijp je de ogen dicht.
Reputatie 1
dat bedoel ik dus, aso volk van de 2e klas zoals ik in een vorige topic ook al had gemeld. Ik baal ontzettend als 1e klas business card houder van NS.

Wat mij betreft mag de boete naar 250 euro per zwart rijder. aanpakken die zooi. Ik vind het zo jammer dat de 1e klas gedeelte voor iedereen toegankelijk is. het zou mooier zijn geweest dat deze ruimte allen toegankelijk is voor de 1e klas reizigers.

Misschien een idee als je in de 1e klas ruimte wilt, dan betaalt de 2e klas automatisch bij de schuifdeuren een toeslag van 25 euro ongeacht je wel of niet wilt plaats wilt nemen in de 1e klas. Eens kijken of die pauper 2e klas reizigers nog door de 1e klas ruimte langslopen...
Het is helemaal niet lastig; het aantal eerlijke vergissingen ligt aanzienlijk lager dan het aantal moedwillige overtredingen, dus iedereen die de regels overtreedt beboeten is redelijker dan (vrijwel) iedereen het voordeel van de twijfel geven. Het is gewoon niet logisch om in de 1e klasse anders met de regels om te gaan dan in de 2e klasse.

En waarom toch steeds die verwijzingen naar toeristen? Toeristen weten meestal heus wel hoe treinen werken, zoals iedereen weet die zelf weleens op vakantie gaat. En als er echt sprake is van een vergissing dan kan men een gegrond bezwaar indienen en wellicht restitutie krijgen. En nogmaals, het is een dooddoener om steeds over onwetende toeristen te beginnen: die zijn het probleem helemaal niet.

Reageer