Klacht

• 18 september 2016
  • 64 reacties
  • 1714 Bekeken

Mijn man en ik reizen vrij regelmatig op onze OVjaarkaart 1 e klas
Zo òòk 13 en 17 sept. J.l
Op allebei de dagen zitten er mensen 1e klas die er niet voor hebben betaald! Hoe ik dat weet? Ze roepen het keihard rond, en spottend dat ze de regels aan hun laars lappen.
Tijdens de reis van 17 sept. Was helemaal het toppunt, twee conducteurs kwamen de pasjes controleren, twee dames met enkele opgroeiende kinderen werden door de jongste conducteur gewezen op de verkeerde coupe, waarop deze dames zeiden:" och , dan gaan we naar de 2e klas coupe! Totdat de oudere conducteur zich ermee ging bemoeien, hij keek naar de kaarten en zei toen" weet u wat? ik maak van deze kaarten 1e klas voor jullie!!??? En ze mochten van hem gewoon blijven zitten met een kaarten voor de 2e klas
Wat een krom beleid! En krijgen wij een restitutie van onze 1e klas kaart!!!?? Want dit sloeg voor ons alles! Wat een willekeur!
Daar moet iets aan veranderen! Maak de 1e klas coupes wat kleiner en snel, want de mentaliteit , merken wij gaande weg, steeds onverschilliger aangaande regels van wat dan òòk!
Hopelijk neemt u deze klacht ter harte
Mw. M. Van der Salm

64 reacties

Reputatie 6
Badge
Ik ben van mening dat de conducteurs beter boetes kunnen uitdelen aan schreeuwlelijken in de stiltecoupe en mensen die bij de trap roken, maar ook deze klacht moet hard aangepakt worden. Want als de gemiddelde MBO'er zich kapot moet werken en hoge eisen krijgt, waarom de conducteur niet?
Daar sluit ik mij bij aan Slidestops.
Reputatie 7
Jongens jongens, waar gaat dit topic heen, laten we het niet op de man spelen, maar gewoon over de inhoud houden. Feit is dat de ene 1e klas reiziger zich er meer aan stoort dan de ander. Het signaal wat jullie afgeven is opgepakt, hopelijk zien jullie verandering kwa beleid ten opzichte van de 1e klas in de nabije toekomst. Er is niemand die van vandaag op morgen wat kan veranderen, maar het reden van jullie klacht is me meer dan duidelijk 😉
dat bedoel ik dus, aso volk van de 2e klas zoals ik in een vorige topic ook al had gemeld. Ik baal ontzettend als 1e klas business card houder van NS.

Wat mij betreft mag de boete naar 250 euro per zwart rijder. aanpakken die zooi. Ik vind het zo jammer dat de 1e klas gedeelte voor iedereen toegankelijk is. het zou mooier zijn geweest dat deze ruimte allen toegankelijk is voor de 1e klas reizigers.

Misschien een idee als je in de 1e klas ruimte wilt, dan betaalt de 2e klas automatisch bij de schuifdeuren een toeslag van 25 euro ongeacht je wel of niet wilt plaats wilt nemen in de 1e klas. Eens kijken of die pauper 2e klas reizigers nog door de 1e klas ruimte langslopen...

Schelden is niet de bedoeling op dit forum Johnny2014, zou je hier in de toekomst op kunnen letten? Het lijkt me ook niet nodig om te gaan generaliseren. Een reiziger met een vervoerbewijs voor de tweede klas is niet minder dan iemand met een vervoerbewijs voor de eerste klas (al horen ze inderdaad niet in de eerste klas) en betaalt ook gewoon voor zijn of haar reis.

Dag Laura NS, doe er alstublieft er wat aan met die zwart rijders in de 1e klas.
dan hoef ik mijn frustraties hier op het forum ook niet meer te uiten. Ik ben nu eigenlijk wel zo spuugzat van.
600 euro neertikken terwijl ik bijna niet kan zitten..

Voor mij niet aftrekbaar. Mijn werkgever betaald alles voor mij. Tja, verschil moet er zijn....

Wanneer is je eerst volgende functioneringsgesprek?
Reputatie 1
Wat betreft inrichting lijkt mij dat helemaal geen slecht idee. Misschien is iedere dag naar dezelfde locatie wel prettig.

Ik weet niet wat voor baan jij hebt, maar ik kan gelukkig ook thuiswerken.

Ga je toch lekker thuiswerken.

ga jij maar lekker bij de nooduitgang zitten.
Wat betreft inrichting lijkt mij dat helemaal geen slecht idee. Misschien is iedere dag naar dezelfde locatie wel prettig.

Ga je toch lekker thuiswerken.
Reputatie 1

Reputatie 1
Niet verbonden aan 1 traject? Heb jij dan elke dag een andere baan of reageerde je op mij zonder mijn reactie te lezen? Ik gok het tweede.

Nee, ik heb 1 baan, maar dat betekent niet per definitie dat je elke dag naar hetzelfde locatie moet gaan. Misschien jij wel...
Reputatie 6
Badge
Niet verbonden aan 1 traject? Heb jij dan elke dag een andere baan of reageerde je op mij zonder mijn reactie te lezen? Ik gok het tweede.
Reputatie 1
Voor mij niet aftrekbaar. Mijn werkgever betaald alles voor mij. Tja, verschil moet er zijn....
Reputatie 3
Quote Johnny2014 (bericht 50)
ik heb een relaxte business card

Dus aftrekbaar van de belasting en betaal jij dus ook niet de volledige prijs voor de eerste klas.
En maar zeuren over andere reizigers die met een 1ste klas upgrade reizen.
Reputatie 1
Nee, landrsthrn, totaal niet jaloers. Ik reis onbeperkt door het hele land 1e klas. Ik ben niet verbonden aan 1 vast traject. Jij wel zeker.
Reputatie 6
Badge
En ik reis op een traject waar dit hele probleem zelden voorkomt. Jaloers, Johnny2014?
Reputatie 1
@Satneef, ik heb geen auto van de zaak, ik heb een relaxte business card. Jaloers Satneef?
Reputatie 3
Conclusie van dit topic:NS doe je plicht en ga gewoon boetes uitschrijven! (geldt trouwens ook voor de stiltecoupe)
@Johny2014:Ga fijn met de auto in de file staan!
Reputatie 1
Die mensen hadden ook betaald, alleen minder dan jij had betaald. :D

klopt, maximaal voor de 2e klas en niet 1e klas. 1e klas betaal je ongeveer 70% van de 2e klas extra.
de keuze is aan de reiziger als hij of zij een kaartje koopt.
Kies je voor 2e klas dan reis je ook 2e klas. ik vlieg toch ook niet business class als ik een economy ticket heb, omdat de stoel te krap is of dat er huilende baby's aanwezig zijn?
Het is jammer dat de discussie zich hier verplaatst naar *wie* er in de 1e klasse zit met wat voor kaartje, terwijl het enige echte probleem is dat zwartrijders in de 1e klasse meestal niet bestraft worden terwijl dat in de 2e klasse meestal wel gebeurt.

Het heeft geen zin om hier valse tegenstellingen te creëren zoals snobs vs. paupers of hoogopgeleid vs. laagopgeleid, en al helemaal niet om te gaan generaliseren op basis van individuele opmerkingen op een internetforum. Asociaal gedrag komt overal voor, en uiteindelijk rijden we allemaal in dezelfde trein.
Reputatie 3
Die mensen hadden ook betaald, alleen minder dan jij had betaald. 😃
Reputatie 1
"Ik hadden dus alleen in de 1e klas kunnen zitten als de NS die waardeloze acties niet hadden ingevoerd."

Alleen zitten? Besef je je wel dat je met het OPENBAAR vervoer reist? Of vind je serieus dat je recht hebt om alleen te zitten? Helemaal gek geworden zeker.

Zoals ik al zei, iedereen die in de 1e klas reisde op dat moment had allemaal een overgangsbewijs. Stel dat NS dat bewijs niet had uitgedeeld was ik de enige in de 1e klas gedeelte. Ik had graag met meerdere mensen in de trein willen reizen, maar betaal dan ook ervoor!!
Reputatie 6
Badge
"Ik hadden dus alleen in de 1e klas kunnen zitten als de NS die waardeloze acties niet hadden ingevoerd."

Alleen zitten? Besef je je wel dat je met het OPENBAAR vervoer reist? Of vind je serieus dat je recht hebt om alleen te zitten? Helemaal gek geworden zeker.
Reputatie 7
Badge +3
klopt, in augustus reisde ik een keer in het weekend. 9 van de 10 mensen hadden zo'n stom papieren kaartje bij zich. Dat was zo'n overgangskaartje van 2 naar 1. Ik was de enige die wel gewoon een 1e klas jaarkaart had. Ik had dus alleen in de 1e klas kunnen zitten als NS die waardeloze acties niet had ingevoerd.
I rest my case. Dank je.
Reputatie 1
de waardeloze acties van NS uit de spoordeelteken om 2e klas reizigers te verleiden om 1e klas te gaan reizen. Hoe vaak hebben ze dat wel niet gedaan.
En daar komt de ware aard naar boven. Dus zelfs mensen die een geldig 1e klas-kaartje hebben, wil je er niet bij hebben. Omdat ze het zelf niet zouden kunnen betalen? Je wilt niet tussen het plebs zitten ofzo?

klopt, in augustus reisde ik een keer in het weekend. 9 van de 10 mensen hadden zo'n stom papieren kaartje bij zich. Dat was zo'n overgangskaartje van 2 naar 1. Ik was de enige die wel gewoon een 1e klas jaarkaart had. Ik had dus alleen in de 1e klas kunnen zitten als NS die waardeloze acties niet had ingevoerd.
Reputatie 7
Badge +3
de waardeloze acties van NS uit de spoordeelteken om 2e klas reizigers te verleiden om 1e klas te gaan reizen. Hoe vaak hebben ze dat wel niet gedaan.
En daar komt de ware aard naar boven. Dus zelfs mensen die een geldig 1e klas-kaartje hebben, wil je er niet bij hebben. Omdat ze het zelf niet zouden kunnen betalen? Je wilt niet tussen het plebs zitten ofzo?
Reputatie 1
dat bedoel ik dus, aso volk van de 2e klas zoals ik in een vorige topic ook al had gemeld. Ik baal ontzettend als 1e klas business card houder van NS.

Wat mij betreft mag de boete naar 250 euro per zwart rijder. aanpakken die zooi. Ik vind het zo jammer dat de 1e klas gedeelte voor iedereen toegankelijk is. het zou mooier zijn geweest dat deze ruimte allen toegankelijk is voor de 1e klas reizigers.

Misschien een idee als je in de 1e klas ruimte wilt, dan betaalt de 2e klas automatisch bij de schuifdeuren een toeslag van 25 euro ongeacht je wel of niet wilt plaats wilt nemen in de 1e klas. Eens kijken of die pauper 2e klas reizigers nog door de 1e klas ruimte langslopen...

Ik reis graag tweede klas Johnny2014. Ben je altijd zo vriendelijk :?

Je mag ook 1e klas reizen hoor, als je maar betaald, dan heb ik geen enkele moeite.
En niet van die onnodige beslissing van de conducteur of van de waardeloze acties van NS uit de spoordeelteken om 2e klas reizigers te verleiden om 1e klas te gaan reizen. Hoe vaak hebben ze dat wel niet gedaan.
Je betaalt 1e klas of anders heb je niets te zoeken daar is mijn credo..

Reageer