beantwoord

Klacht

• 5 maart 2017
  • 5 reacties
  • 189 Bekeken

Ik reis 1e klas en vandaag is al tot tweemaal toe de eerste klas vrijgegeven voor tweede klas reizigers. Nu is mijn vraag kan ik voor mijn reis Den Haag Enschede het verschil tussen 1e en 2eklas vergoed krijgen. Want ik betaal netjes 1e klas en dan zoiets
icon

Beste antwoord door Slidestops 5 maart 2017, 21:11

Dat is vervelend als dat gebeurt. Zoals ik je eerder al uit heb gelegd, heb je een Weekendvrij abonnement waar dat het verschil per maand maar 7 euro is. Als je dat bedrag evenredig verdeeld over de reis die je vandaag maakt gaat het over centen. Op teruggave van het verschil heb je sowieso geen recht.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Dat is vervelend als dat gebeurt. Zoals ik je eerder al uit heb gelegd, heb je een Weekendvrij abonnement waar dat het verschil per maand maar 7 euro is. Als je dat bedrag evenredig verdeeld over de reis die je vandaag maakt gaat het over centen. Op teruggave van het verschil heb je sowieso geen recht.
Reputatie 7
Badge +4
Het echte probleem is natuurlijk dat er een treinstel te weinig is op zondag en dat alle passagiers daar de dupe van worden. De eersteklasreiziger wordt niet gecompenseerd en voor alle ongemak een claim indienen gaat ook te ver. Zowel eerste- als tweedeklas passagiers zijn geholpen met voldoende materieel,dat er op zondag echt is en zo het lijkt bewust niet wordt ingezet. Een eerste klas kaartje heeft veel minder waarde, domweg omdat er te weinig materieel ingezet wordt.

Feitelijk worden de eersteklas reizigers met onnodig ongemak geconfronteerd.

De norm hoort te zijn dat iedereen kan zitten, als daarvoor. voldoende materieel aanwezig is. Geen extra treinstel bijplaatsen op zondag is minachting voor de reiziger in allebei de klassen.
@Ts,

Als u moest staan in de eerste klas lijkt het mij best vervelend, aan de andere kant verwacht u wel veel reisplezier voor slechts 7 euro.:$ .. Heeft u moeten staan?
Daar gaat het toch niet om ? Ook niet dat hij slechts 7 euro extra betaalt, het gaat erom dat hij betaalt voor iets wat andere mensen blijkbaar gratis krijgen van de NS.
Reputatie 7
TS vraag hier expliciet om. Ik heb ook bonnetjes met gratis overgangbewijzen, dus soms kan het inderdaad weggegeven worden. Ik snap heel goed dat het niet de bedoeling is, ik zie liever ook treinen op een goede lengte..

Reageer