klacht

• 5 november 2020
  • 4 reacties
  • 210 Bekeken

Ik wil een klacht indienen. Om 11:15 uur wil ik de trein nemen van Zwolle naar Groningen. Deze heeft 10 minuten vertraging. Ik zit in de trein en om 11:26 uur hoor ik dat de trein wordt opgeheven. De sprinter is net weg. Ik moet de trein een half uur later nemen waardoor ik een half uur later op werk ben. Ik heb een essentieel beroep en dit heeft gevolgen voor de patiëntenzorg. En de trein van 11:45 is een stuk drukker. Dit is niet prettig ivm Covid. Waarom was niet eerder bekend dat de trein werd opgeheven? Hoe kunnen jullie dit oplossen?

Daarnaast kon ik geen andere manier vinden om een klacht in te dienen dan via de community.

4 reacties

Badge

Beste Sanne, ik weet niet exact wat de reden is van het annuleren van de trein maar gezien je verhaal zou het kunnen zijn dat er geen treinpersoneel beschikbaar was of als de trein gesplitst is op Zwolle dat daar problemen bij zijn ontstaan.

Als de vertraging dan uiteindelijk te groot wordt kan er gekozen zijn om de trein te annuleren.

Goedemiddag Sanne Geling. Welkom bij de NS Community.

Zoals Jeroen aangeeft kan er helaas wel eens last-minute een probleem ontstaan waar niet direct een oplossing voor is. In zo'n geval kan er gekozen worden om nog even te wachten met omroepen totdat de situatie en het gevolg duidelijk zijn. Misinformatie is soms nog vervelender dan helemaal geen informatie. Ik zet je klacht door! 

Voor de meelezers: Een klacht kan ingediend worden via elk kanaal van de Klantenservice. Facebook, Twitter, Chat en Telefonisch via (030) 751 51 55. 

Reputatie 3

Ik moet de trein een half uur later nemen waardoor ik een half uur later op werk ben.

Bij een vertraging van minstens 30 minuten kun je tevens een beroep doen op Geld terug bij vertraging. Als de claim wordt afgewezen (bijvoorbeeld omdat het automatische systeem dat de claims behandelt denkt dat je met de sprinter had kunnen reizen, die door het gebrek aan informatie echter al vertrokken was), kun je reageren op de afwijzingsmail en de situatie uitleggen, dan zou het alsnog goed moeten komen.

Goedemiddag Sanne Geling. Welkom bij de NS Community.

Zoals Jeroen aangeeft kan er helaas wel eens last-minute een probleem ontstaan waar niet direct een oplossing voor is. In zo'n geval kan er gekozen worden om nog even te wachten met omroepen totdat de situatie en het gevolg duidelijk zijn. Misinformatie is soms nog vervelender dan helemaal geen informatie. Ik zet je klacht door! 

Voor de meelezers: Een klacht kan ingediend worden via elk kanaal van de Klantenservice. Facebook, Twitter, Chat en Telefonisch via (030) 751 51 55. 

Bedankt voor de reactie en het doorsturen van de klacht.

Reageer