beantwoord

Klacht

• 24 april 2021
  • 13 reacties
  • 383 Bekeken

Waarom betaal ik eigenlijk voor klasse 1 als de condenteur oogluikend klasse 2 gebruikers toelaten op klasse 1 wagon ? Gisteren lopen ergeren toen meer dan 10 mensen uit klasse 2 in klasse 1 zijn gaan zitten omdat het overvol was bij klasse 2. De diensdoende condenteur vroeg of mensen klasse 1 hadden en bijna iedereen gaf aan deze niet te hebben. Nou voor deze keer laat ik het toe, was zijn antwoord en ik voel me de lul, want ik heb wel betaald voor klasse 1 en dit komt steeds weer voor. Mensen die klasse 1 hebben, kunnen niet vrij zitten in klasse 1. Als het zo door gaat, zeg ik mijn klasse 1 abionnement op ! Traject Utrect Rotterdam, treinstel 4018 +/- 20:28 uur uit Utrecht vertrokken.

icon

Beste antwoord door Loes 25 april 2021, 08:17

Erg jammer dat ik al een tijdje niet op dat soort treinen zit. Zeker laatste week veel controle gedaan ivm testen nieuwe controleapparatuur en ik ben niemand in de 1e klas tegengekomen, die verkeerd zat. Ofwel men is tijdig gevlucht of ik heb geluk gehad. Zijn wel allemaal vroege diensten geweest, ms dat het daar mee te maken heeft.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Gefeliciteerd, u bent nr 500 die hier over klaagt. Helaas is NS niet van plan er iets aan te doen.

Badge +3

Een conducteur mag natuurlijk de 1e klas vrijgeven bij (extreme) drukte, maar dit is wel een hele aparte manier om dat te doen! :rolling_eyes:

Te weinig tijd of te weinig bonnen in zijn boekje misschien? Hoe dan ook, wegsturen naar de 2e klas is de standaard procedure (lijkt het) en dat zou gewoon kunnen natuurlijk. Of bij het volgende station de trein uit en dan handelt V&S het eventueel verder wel af op het perron.

Oh ja, “wie NS Flex heeft mag gewoon blijven zitten, want dat merk je vanzelf op je factuur” :joy:

Reputatie 7

@StephanVerrips

Zo herkenbaar. Ik erger me er ook rot aan en maak het enkele keren per week mee. Ze maken hun eigen regels, praten die goed en verder zal het ze worst zijn. En blijkbaar vinden veel (gelukkig niet alle) conducteurs dat verder wel goed omdat ze ze zich het blijkbaar wel voor kunnen stellen dat de 2e klas als druk ervaren kan worden. Laatst hoorde ik ook een conducteur omroepen dat mensen alleen aan de raamkant moesten gaan zitten, bedankt voor de medewerking, zodat reizigers en personeel veilig konden passeren. Die stickers zijn al lang weg! Dit soort omroepen werkt in de hand dat mensen uitwijken naar de 1e klas.

Wil je voor je veiligheidsgevoel meer ruimte hebben en niet het risico lopen dat je te dicht bij een ander komt te zitten, zorg dan dat je betaald 1e klas reist. Simpel toch. En als je het te duur vindt, zal je je toch moeten voegen in de 2e klas. Omdat de 1.5 meter niet gegarandeerd kan worden zijn er mondkapjes verplicht en mogen alle stoelen gebruikt worden.

Reputatie 7
Badge +3

Gefeliciteerd, u bent nr 500 die hier over klaagt. Helaas is NS niet van plan er iets aan te doen.

Ik denk zelfs dat je er nog een 0 achter kan zetten. Het geeft natuurlijk wel aan hoe reizigers er over denken en dat zou NS zich wel aan kunen trekken. NS hecht toch zo aan klanttevredenheid? Daarnaast nodigt het (nieuwe) reizgers niet uit om een 1e klas abonnement of ander 1e klas vervoerbewijs aan te schaffen. Als dit maar lang genoeg duurt gaat het zich op den duur wel wreken. 

Erg jammer dat ik al een tijdje niet op dat soort treinen zit. Zeker laatste week veel controle gedaan ivm testen nieuwe controleapparatuur en ik ben niemand in de 1e klas tegengekomen, die verkeerd zat. Ofwel men is tijdig gevlucht of ik heb geluk gehad. Zijn wel allemaal vroege diensten geweest, ms dat het daar mee te maken heeft.

Bijval vaste forumgebruikers...check!

Loes...check!

Twitter citaat van Robert...check!

Alleen nog even wachten op de moderator dus :rofl:

Reputatie 7

Loes...check!

🤣 Eigenlijk is gedrag of beleid hier ter discussie stellen ook totaal zinloos. Er verandert toch niets! Eigenlijk zonde van de tijd die je erin steekt.

Reputatie 3

Loes...check!

🤣 Eigenlijk is gedrag of beleid hier ter discussie stellen ook totaal zinloos. Er verandert toch niets! Eigenlijk zonde van de tijd die je erin steekt.

Volgens mij zijn daar inmiddels veel mensen achtergekomen. Het aantal berichten op dit forum neemt ook behoorlijk af. Ikzelf ben na een pauze weer lid geworden maar merk dat er nog maar weinig nieuwe topics zijn. Dit topic komt met enige regelmaat weer terug en NS doet er helemaal niets aan. Hebben ze in het verleden met veel meer topics gedaan en die sneuvelen dan vanzelf door gebrek aan motivatie om steeds weer tegen een betonnen muur aan te lopen. Ik voorspel dat dat dus ook met dit soort topics gaat gebeuren. Is feitelijk een trieste constatering maar het werkt wel voor de NS. 

Een bijzondere werkwijze van de betreffende conducteur. Ik zet het signaal graag door. @StephanVerrips je me in een privébericht de uiterlijke kenmerken sturen van deze conducteur? Dan ga ik het doorzetten dan kan hem gevraagd worden waarom hij dit zo heeft besloten. 

Ik kan daarover natuurlijk niet oordelen, ik was er niet bij, maar vind het wel belangrijk dat dit wordt besproken. 

Loes...check!

Moderator…. check!

Reputatie 3

Maar is dit niet eigenlijk waar het gewoon om gaat? Het is toch belachelijk dat de NS geen enkele reactie geeft op haar eigen forum, of geen enkele uitleg. Er lopen talloze topics over het feit dat men het gebrek aan controle of aanwezigheid of zichtbaarheid van de conducteur (HOOFDconducteur, sorry), als tekortkoming beschouwt, maar er wordt niks mee gedaan. Je krijgt niet eens een behoorlijk antwoord van de NS. En al die topics lopen dus op een gegeven moment dood, want er wordt niet op gereageerd vanuit de NS.

Reputatie 2

Ik kan het die 2e Klassers niet echt kwalijk nemen...Als je ziet wat voor /n kleine trein NS inzet (Zwolle-Rotterdam) Het is echt Triest en om te Huilen)….

Reputatie 2

Enkele treinstellen…...Het wordt steeds drukker…...Versoepelingen….. NS kan niet achterblijven…. Graag meer Treinstellen inzet NS!!!!  Doe er wat aan!!!Want echt 1 Treinstel voldoet niet meer!…

Badge +3

Loes...check!

Niets daarvan, was geheel eigen bijdage :laughing:

Reageer