klacht!! | NS Community

klacht!!

  • 31 October 2022
  • 1 reactie
  • 239 Bekeken

Beste NS,

 

Hierbij een klacht vanuit mij. Iets wat niet in mijn aard zit maar het is inmiddels wel een beetje teveel aan het worden met het vreselijk georganiseerde vervoer. Ik betaal iedere maand tussen de €375,- en €440,- aan abonnementskosten en overige tramritten. 

Afgelopen 6 augustus stond ik in de meest volgestampte trein ooit. Niet voor plezier maar omdat ik voor mijn werk genoodzaakt ben de trein als vervoer te gebruiken tussen Den Haag en Amsterdam centraal. Op 6 augustus was er totaal niet geanticipeerd op de drukte die de Gaypride met zich meebracht. Alles was smerig en vol en mensen stonden allemaal tegen elkaar. Dit resulteerde voor mij in een paar dagen later mijn eerste COVID besmetting. Nou dat was niet zo mooi want hier ben ik 6 weken ziek van gebleven. Het nare is ondanks jullie vreselijke service kan je dan niet eens je kosten stoppen van je abonnement dus hoppa dat koste me zelfs 375 euro die ik doordat ik niet heb kunnen werken niet vergoedt kreeg vanuit mijn werkgever.

Sindsdien heb ik geen verbetering mogen zien in het vervoer. Dagelijks zit ik in treinen die halverwege uitvallen, geannuleerd worden, vertraging opleveren waardoor sprinten mijn nieuwe specialiteit is geworden. Vooral de afgelopen 4 dagen waarbij het vervoer via Utrecht verliep. Daar heb ik iedere dag mogen sprinten om mijn aansluiting te halen. De crematie van mij oma vorige week woensdag was super spannend of ik die op tijd ging halen want je raad het al. Niks geen vervoer naar Veenendaal dus bussen was het alternatief. Die op random tijden aankwamen en gingen. Dit kan niet! 

Afgelopen zaterdag was de druppel. Ik zat in de middag in de intercity naar Utrecht om daar over te stappen voor Amsterdam . Dit was de kleinste trein ooit, dit verbaast mij want zelfs ik kan me bedenken dat gezien de omstandigheden en de dag dat niet super verstandig is. Het was zo druk dat er uiteindelijk weer de hele weg gestaan moest worden ergens midden in een wagon wat inmiddels ongeveer zo’n 40% van mijn ritten het geval is. Nu stond er uiteindelijk tussen Den Haag en Gouda een onbekende man op  mijn borstkas te rusten en werd ik iedere 5 minuten door een dame die aan mijn zijn stond geplakt vast gegrepen waar ze me kon grijpen omdat ze niet stabiel stond en de trein geen middelen bood zich staande of nou ja gewoon zoals het zou horen zittende te kunnen houden. De ramen waren beslagen, er waren geen ramen die open konden en het stonk enorm. In Gouda aangekomen besloot ik op deze manier de reis echt niet voort te kunnen zetten en uit te stappen en daarmee te laat te komen op mijn werk. Dit is toch belachelijk. Op mijn weg uit de trein heb ik nog een man met mij mee kunnen nemen naar buiten. Deze man was 83 en was voor het eerst in jaren weer met het OV gaan reizen. Ook deze meneer kon nergens zitten en werd onwel en overprikkeld van alles. Jongens dit is echt om je te schamen. Zo wordt vee nog niet eens vervoerd. En ik en vele andere betalen hier ongelooflijk veel geld voor. Het liefst betaalde ik het niet. Zoals  je dat ook elders niet zou doen voor vreselijke service. Denk aan een verrotte of rauwe maaltijd in een restaurant. Daar loop je weg zonder te betalen toch. En ja zo erg is het momenteel gesteld met jullie ritten. Terwijl ik dit naar jullie tik ben ik alweer uit een sprinter richting Dordrecht gestapt die om 17:05 zou vertrekken maar verrassend genoeg niet ging. Nu om 17:24 in wederom een veel te vol ander alternatief beland. Ik ben benieuwd wat jullie oplossing hiervoor is want ik en ik denk vele andere zijn hier niet meer okee mee. Jullie zetten hiermee zelfs gezondheid op het spel wat in deze tijd echt niet kan. Helaas is niet betalen voor mij geen optie want ik zal toch echt de rit tussen Den Haag en Amsterdam moeten blijven maken om mijn fulltime baan als general manager te blijven voort zetten. Toch wil ik weten hoe dit gecompenseerd kan worden want jullie service en punctualiteit is momenteel nogal onder de maat.

 

In afwachting van jullie reactie

Vriendelijke groet, Maaike 


1 reactie

Goedenavond Maaike 1986 en welkom bij de NS Community.

Het spijt me om te lezen dat jouw reizen recentelijk zo druk zijn. Dit heeft onder andere te maken met ons aanhoudende personeelstekort. Helaas bieden we geen compensaties voor drukte. Voor eventuele opgelopen vertraging kun je een Geld Terug bij Vertraging compensatie aanvragen.

Voor je klacht kun je contact op nemen met een van onze Klantenservice kanalen. De NS Community is in eerste instantie een platform waar reizigers elkaar kunnen helpen, het is geen postadres van onze Klantenservice. Op deze pagina kun je meer informatie vinden over waar je een Klacht kunt indienen.

Reageer