Klacht: aansluiting verziekt!

• 19 april 2016
  • 7 reacties
  • 255 Bekeken

Hallo,

Ik reis regelmatig van Dordrecht zuid richting Nijmegen vroeger kon ik altijd de trein van bijv 10.42 pakken toen was ik 11.08 op Breda en kon ik de trein van 11.10 naar Zwolle pakken hiermee was ik rond 12.42 op Nijmegen. nu in een keer is deze aansluiting verpest

nu is het in een keer

10.42 Dordrecht Zuid
11.11 Breda

11.40 Breda
12.42 Nijmegen

er komt ineens een half uur boven op , structueel elke keer opnieuw , ik ben hier niet blij mee , waarom is mijn aansluiting verziekt?

7 reacties

Badge +3
Op en rond station Breda vinden werkzaamheden plaats, die in april een nieuwe fase ingegaan zijn. Om de treindienst te kunnen blijven rijden, moest NS enkele aanpassingen doorvoeren, zo valt in dit document te lezen.

De intercity uit Roosendaal en de Sprinter uit Dordrecht kunnen in de avonduren en in het weekend niet meer tegelijkertijd Breda binnen rijden. Om beide treinen wel te kunnen laten rijden, is de aankomsttijd van de Sprinter drie minuten later geworden. Door de latere aankomst kan de aansluiting op de Intercity richting Tilburg-Breda niet meer worden gehaald. Reizigers naar Tilburg en Den Bosch kunnen nog blijven zitten in de Sprinter, maar voor reizigers naar Nijmegen geldt dat inderdaad niet. Schrale troost: deze situatie is dus tijdelijk.
Hallo,

Ik reis regelmatig van Dordrecht zuid richting Nijmegen vroeger kon ik altijd de trein van bijv 10.42 pakken toen was ik 11.08 op Breda en kon ik de trein van 11.10 naar Zwolle pakken hiermee was ik rond 12.42 op Nijmegen. nu in een keer is deze aansluiting verpest

nu is het in een keer

10.42 Dordrecht Zuid
11.11 Breda

11.40 Breda
12.42 Nijmegen

er komt ineens een half uur boven op , structueel elke keer opnieuw , ik ben hier niet blij mee , waarom is mijn aansluiting verziekt?

correctie de oude aankomst tijd in nijmegen was : 12:12 ipv 12:42
bedankt voor de informatie.

De sprinter stopt trouwens als eindpunt in Breda , de sprinter rijdt niet door naar tilburg en Den Bosch , het schijnt dat het vanaf 2017 wel zo gaat worden dat de sprinter door rijdt
Reputatie 4
Ik zie een overstap van 23 minuten in Breda.

Aankomst .17/.47 spoor 3 vanuit Dordrecht-Zuid
Vertrek .10/.40 spoor 3 naar Nijmegen.

Doorreizen naar 's-Hertogenbosch per sprinter is zinloos aangezien je dan daar moet wachten op dezelfde IC waar je in Breda ook zou instappen.
Badge +3
De sprinter stopt trouwens als eindpunt in Breda , de sprinter rijdt niet door naar tilburg en Den Bosch , het schijnt dat het vanaf 2017 wel zo gaat worden dat de sprinter door rijdt
De sprinter staat zo'n 13 minuten stil in Breda, maar rijdt daarna verder als sprinter naar Tilburg, 's-Hertogenbosch en Utrecht Centraal.

Doorreizen naar 's-Hertogenbosch per sprinter is zinloos aangezien je dan daar moet wachten op dezelfde IC waar je in Breda ook zou instappen.
Voor reizigers verder dan 's-Hertogenbosch maakt het niet uit of je de sprinter neemt of wacht op de volgende intercity (al zou ik altijd voor de eerstvolgende reisgelegenheid gaan), maar reizigers met bestemming Tilburg en 's-Hertogenbosch zijn wel eerder op hun bestemming door de sprinter te nemen.
Schrale troost: deze situatie is dus tijdelijk.
Mispoes, hij blijkt permanent:

Breda
De gehele infrastructuur van Breda is gerealiseerd. Alle sporen zijn beschikbaar. (...)

In enkele faseringen was er een aansluiting tussen de Sprinter uit Dordrecht en de Intercity in de richting van Tilburg en Den Bosch. NS heeft onderzocht of deze aansluiting structureel gerealiseerd kon worden (met of zonder een cross-platform overstap). Dit is echter niet mogelijk gezien de goederenpaden rond Breda.

bron
Badge +3
Apart dat zoiets nu pas naar voren komt; in februari schreef NS in de adviesaanvraag voor het wijzigingsblad van april nog dat dit tijdelijk was.

Reageer