beantwoord

klacht boete in trein

• 11 januari 2020
  • 32 reacties
  • 1044 Bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er is een soort lounge in de eerste klas van een DDZ,een dubbeldekker, maar de rest van de coupé is heel duidelijk te herkennen als eerste klas. Rode stoelen, drie op een rij enz. Verder staat er een 1 vermeld en dat duidt toch echt op de eerste klas. De loungestoelen zijn smal, maar het is toch echt eerste klas.

Reputatie 4

Staat nog steeds mijn vraag open of er echt in sommige treinsoorten een “eerste klas balkon” is en of dat duidelijk als zodanig is aangegeven?

Reputatie 7
Badge +4

Eerste klas klapstoelen op een balkon bestaan niet. De klapstoelen zijn er wel, maar dat is gewoon tweede klas. De ‘1’ zal een aanduiding geweest zijn voor de coupé er achter.

Reputatie 7
Badge +3

Ik herinner me ook nog een keer in een gewone IC (Utrecht-Nijmegen) dat er een meisje zat die haar e-ticket niet uitgeprint had (dat moest toen nog).

Stonden ook ineens 3 (drie!) conducteurs omheen. Waar die ineens vandaan kwamen? Geen idee! Waar moet je naar toe? Arnhem...

Na wat welles/nietes gehakketak waren ze het eens en mocht ze blijven zitten. Bleek om een internationaal kaartje te gaan… als PDF op telefoon :joy:

Het is een tijdje geweest dat binnenlandse kaartjes altijd moesten worden uitgeprint maar je met internationale kaartjes wel met een pdf mocht reizen. Dat was nogal verwarrend, ook voor veel conducteurs. 

Reputatie 4

Eerste klas klapstoelen op een balkon bestaan niet. De klapstoelen zijn er wel, maar dat is gewoon tweede klas.

Dat denk ik ook, maar het zou wel zo goed zijn als dat ook aangegeven zou worden.

Reputatie 7
Badge +3

Eerste klas klapstoelen op een balkon bestaan niet. De klapstoelen zijn er wel, maar dat is gewoon tweede klas.

In principe mag je je met een 2e klas kaartje ook niet in ophouden in ruimtes tussen 1e klascoupees. Zit er een halletje/balkon direct tussen 2 1e klascoupees dan heb je daar een 1e klas kaartje voor nodig. Net als voor staan in de1e klas.

Reputatie 4

Ziehier, genoeg stof voor onduideijkheid. Tijd voor fatsoenlijke aanduidingen.

Reageer