beantwoord

Klacht: Chaos, Vertraging, Onvriendelijk personeel

• 26 februari 2017
  • 19 reacties
  • 1358 Bekeken

Hallo,

ik wou op 25 februari van Meppel naar Dordrecht zuid reizen eigenlijk met de trein van 21.56 maar omdat ik er al 10 min eerder stond pakte ik die van 21.47 zodat ik een ruimere overstap op Zwolle zou hebben de reis had als volgt moeten gaan.

V 22.20 Zwolle
A 23.55 Rotterdam Centraal

V 00.02 Rotterdam Centraal
A 00.15 Dordrecht

V 00.20 Dordrecht
A 00.23 Dordrecht zuid

Maar het ging als volgt :

Tot 23.45 ging alles goed toen begon het
23.45 IC naar Rotterdam komt achter sprinter en vertraagt enorm
23.57 IC stopt met rijden door rood sein en bleef minuten staan waardoor ik het niet meer haalde (https://www.ovtijden.com/arnu/rl/580/2017-02-25T23:37:00+0100)
00.06 aankomst Rotterdam CS . Ik loop nog naar spoor 4 zo snel mogelijk maar zoals verwacht is de trein al weg naar Dordrecht. het drong al snel tot mij door dat word de trein van 00.21 naar Dordrecht en dan vervolgens tot 01.12 wachten daar op de NS bus.

00.21 Zoals gepland trein naar dordrecht
00.36 aankomst dordrecht wachten op de NS bus op het station
01.05 bij de NS-bus halte achter het station. ik zag tijdens het wachten dat er een trein naar Roosendaal ging om 01.07 die normaal niet gaat want op die trein sluit de NS-bus altijd aan die dan om 01.12 vertrekt. ik hoorde een medewerker al tegen een andere reiziger zeggen dat toch de bus genomen moest worden want er zou geen stop op Dordrecht zuid zijn . Omroep en reisplanner gaven dat ook aan (https://www.ovtijden.com/arnu/rl/2282/2017-02-26T01:07:00+0100)
01.12 Tijd van de NS bus echter is deze nergens te bekennen terwijl ik wel op de juiste plek sta (https://www.ovtijden.com/arnu/rl/900548/2017-02-26T01:12:00+0100)
01.15 NS Service en veiligheid loopt langs ik vraag waar de bus blijft vervolgens deden ze bijna grappig van ken je dat verhaaltje van busje komt zo . ik hoop maar dat die komt en dat jullie hier niet de hele nacht staan . vervolgens ging hij met feestgangers op het station socialaizen en werd het probleem verder genegeerd . met hoe het personeel met mij omging voelde ik mij niet serieus genomen.
01.30 nog steeds geen NS bus! aangezien ik in het personeel niet meer geloofde belde ik de klantenservice die zouden mijn verhaal over de bus uitzoeken en mij terugbellen
01.40 NS belt terug , bus lijkt spoorloos verdwenen er werd een taxi geregeld helaas kwam deze taxi van een heel eind verderop waardoor de taxi pas om 02.05 zou komen
02.05 taxi komt inderdaad aanrijden dat gaat verder goed
02.15 eindelijk thuis voor de deur afgezet door taxi.

Ik zou graag willen weten wat er mis is gegaan met de NS-Bus want de bus had Dordrecht als beginpunt . Ook wil ik een klacht indienen over het onvriendelijke vreemde gedrag van het personeel op station Dordrecht zoals ook al in het verhaal gemeld : ik vroeg waar de bus blijft vervolgens deden ze bijna grappig van ken je dat verhaaltje van busje komt zo . ik hoop maar dat die komt en dat jullie hier niet de hele nacht staan . vervolgens ging hij met feestgangers op het station socialaizen en werd het probleem verder genegeerd

Ook wil ik graag een compensatie voor de vertraging aangezien ik doordat ik met een taxi ben thuis gebracht geen Check-Out op Dordrecht zuid heb enkel alleen wat check outs en in op station Dordrecht doordat ik door de passage moest van de NS-Bus plaats naar de taxi standplaats. Hierdoor kan ik dus geen Geld Terug bij Vertraging aanvragen. Mijn vertraging is 1.42 uur (00.23-02.15 minus 10 minuten lopen normaal)

Het is mij wel opgevallen dat er meer vreemde omroepen waren toen ik op de taxi moest wachten . het ging over de trein naar Rotterdam rijdt niet wegens werkzaamheden neem de NS-bus terwijl hij volgens de borden wel reed.mogelijk is er iets flink mis in de informatie voorziening

Graag zou ik contact willen voor een gepaste oplossing/compensatie
icon

Beste antwoord door Miriam NS 20 juni 2017, 10:18

UPDATE: Inmiddels is de klacht terechtgekomen bij de juiste collega’s en de casus is uitgebreid besproken door de medewerker en diens leidinggevende. De medewerker in kwestie kan de situatie niet meer voor de geest halen, maar gelet op wat Peter91 zegt, biedt hij zijn excuses aan voor het ongemak dat is beschreven.

De busmaatschappij meldt verder dat de problemen zijn te wijten aan het proces van onderhoudsroosters. Dit wordt verder onderzocht.

Ik zal in een privébericht het contact met Peter91 voortzetten en de extra gemaakte kosten vergoeden.
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 6
Badge
Had je echt niet de optie om de laatste 2 kilometer een Arriva bus te pakken voor 3 euro of het stukje te lopen? Maar dat maakt je verhaal niet bizarder, je reis heeft wel erg lang geduurd ja....
Hallo Peter91, wat ben je gisteren in een vervelende situatie beland. Ik kan me voorstellen dat je hier flink van baalt. Allereerst ga ik je verhaal naar de afdeling die verantwoordelijk is voor het vervangend vervoer sturen. Hierbij zal ik een terugkoppeling vragen over het feit waarom het vervangend vervoer niet is komen opdagen. Wat betreft je klacht over het personeel, hiervoor ontvang ik graag een privébericht van je. Een uitgebreide omschrijving van deze medewerkers en je naam, adres, woonplaats en geboortedatum zijn hierin van belang. Dan zal ik ook kijken wat ik voor je kan doen qua compensatie. Ik kan de check uit voor je herstellen en ga ook even na wat ik kan doen met de opgelopen vertraging. Ik ontvang graag je gegevens, dan ga ik ermee aan de slag.
UPDATE: Ik heb inmiddels contact met Peter en zijn klacht neergelegd bij de verantwoordelijke afdeling. Zodra ik meer weet zal ik dit hier ook terugkoppelen.
UPDATE: Ik heb even een reminder verzonden en hoop op een spoedige terugkoppeling.
UPDATE: Ik ben nog in afwachting van een terugkoppeling en zodra ik deze ontvang zal ik dit laten weten.
UPDATE: Ik heb een reactie ontvangen dat deze situatie in behandeling is en dat er zo spoedig mogelijk een terugkoppeling volgt.
Fijn dat er nu spoedig een reactie gaat komen op deze klacht
UPDATE; Weer even een korte update. Er is contact geweest met de busmaatschappij en de klacht is inmiddels hogerop neergelegd. Mijn aandacht blijft bij dit topic en ik hoop dat we snel meer informatie zullen ontvangen over deze situatie.
Ik heb nogmaals even een reminder verzonden met de vraag of er al meer bekend is over deze situatie.
Inmiddels is het al een tijdje geleden dat Peter.91 zijn signaal door heeft gegeven en heb ik nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik ga even op zoek naar een andere manier om jullie toch zo spoedig mogelijk van een terugkoppeling te voorzien.
zou fijn zijn als er eindelijk eens opheldering zou komen over deze kwestie
Terechte opmerking Peter91. Het duurt even omdat er verschillende afdelingen bij betrokken zijn. Mijn excuses hiervoor.
Ik heb je even een privébericht verzonden Peter.
Inmiddels heb ik deze situatie meerdere malen uitgezet, maar nog geen reactie ontvangen. De situatie is geëscaleerd, zodat deze alsnog alsnog als casus binnen verschillende teams wordt besproken. Mijn excuses dat reactie tot nu toe is uitgebleven.
Mijn God.. .twee manden en nog steeds geen reactie...
UPDATE: Deze situatie heeft onze aandacht nog. Ik heb dan ook nogmaals een verzoek voor verdere informatie verzonden.
UPDATE: Deze situatie heeft onze aandacht nog. Ik heb dan ook nogmaals een verzoek voor verdere informatie verzonden.

Mijn hemel. Het zoveelste onderwerp waarop maanden en maanden lang geen inhoudelijke reactie van NS komt. Ik geloof graag dat iedereen het druk heeft, maar écht?

Tjonge-jonge, als wij zo "alert" zouden reageren op signalen van onze klanten bij het bedrijf waar ik werk, hadden we al jaren geleden de deur definitief dicht kunnen doen...
Ik snap je reactie Pejeka. Sommige situaties vereisen maatwerk waar verschillende afdelingen en personen betrokken bij zijn. Dit is zo´n situatie. Dat neemt niet weg dat ik mijn best blijf doen. Gisteren heb ik weer bericht ontvangen dat dit nog loopt, zodra ik meer weet zal ik dit terugkoppelen.
UPDATE: Inmiddels is de klacht terechtgekomen bij de juiste collega’s en de casus is uitgebreid besproken door de medewerker en diens leidinggevende. De medewerker in kwestie kan de situatie niet meer voor de geest halen, maar gelet op wat Peter91 zegt, biedt hij zijn excuses aan voor het ongemak dat is beschreven.

De busmaatschappij meldt verder dat de problemen zijn te wijten aan het proces van onderhoudsroosters. Dit wordt verder onderzocht.

Ik zal in een privébericht het contact met Peter91 voortzetten en de extra gemaakte kosten vergoeden.

Reageer