beantwoord

Klacht indienen over ipsos.


Kan ik ergens een klacht indienen over een ipsos medewerker. Ik weigerde net vriendelijk, met een glimlach en een "nee dankuwel" , de enquete. Nadat hij overigens niks uitlegt maar alleen 'kaartje alstublieft' zegt. Zegt de man "ik dacht dat de jeugd de toekomst was tegenwoordig maar dat zal dan wel niet. Valt me tegen" en loopt vervolgens z'n beklag over me te doen bij andere mensen in de coupé.

Dat lijkt me niet de bedoeling.
icon

Beste antwoord door Slidestops 2 februari 2017, 18:17

Nee inderdaad, helemaal niet de bedoeling.

Ipsos:

020 60 70 707
info@ipsos-nederland.nl
Bekijk origineel

120 reacties

Reputatie 7
Nee inderdaad, helemaal niet de bedoeling.

Ipsos:

020 60 70 707
info@ipsos-nederland.nl
Goedenavond nht210, goed dat je hierover contact over opneemt.

Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat het zo gaat, zo'n onderzoek is op vrijwillige basis en dat mag je gewoon weigeren. Zou je me misschien een privébericht kunnen sturen, waar je aangeeft welke trein je in zat en hoe de persoon eruit zag? Ik heb dan graag je traject, en je vertrektijd. Dan ga ik de klacht voor je neerleggen bij Ipsos.

Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken.
Voor de meelezers:

Ik heb de klacht van nht210 bij Ipsos neergelegd. Als ik hier meer van hoor laat ik het weten.
Reputatie 3
Hoor wel vaker verhalen hierover van anderen, Ipsos is vaak erg opdringerig. Als je weigert i.v.m. privacy, lopen sommigen zelfs naar de conducteur toe, omdat ze dan denken een zwartrijder te hebben. Erg jammer allemaal, zo kweekt men geen vertrouwen. Omroep hoor je hier ook nooit over, ook een puntje van verbetering!
Reputatie 7
Officieel mogen ze het niet eens bij de conducteur melden ;)

Omroep snap ik, doe het alleen als ze het willen, want soms moeten ze maar 1 bak van de 12 doen, waardoor je de andere 11 bakken voor niets informeert 😉
Misschien toch een idee om te stoppen met Ipsos? Het is allemaal hartstikke leuk bedoeld, maar ik erger me mateloos aan die 'onderzoekers' die voor conducteur gaan spelen. Ik had afgelopen zondag bijvoorbeeld voor de tweede keer een kleine aanvaring met dezelfde persoon in de Benelux van Rotterdam 17:03 naar Amsterdam. Een aantal maanden geleden had ik deze meneer ook al een keer. Bij het weigeren van meedoen aan het onderzoek krijgt de reiziger een preek waarom hij/zij wel mee moet doen. Bij de preek afkappen wordt inderdaad de conducteur erbij gehaald. NS, deze personen in rode jassen lopen rond in jullie treinen en storen jullie reizigers. Doe er alsjeblieft wat aan. Dit is inmiddels al de zoveelste klacht. Gaat het dan nooit duidelijk worden dat Ipsos als zwaar irritant wordt ervaren? Voortaan ga ik aan Ipsos melden dat ik zwart reis. Wie doet met me mee?
Ik probeer altijd in de buurt van deze onderzoekers mee te lopen en ik roep het altijd om, ongeacht het aantal bakken. De railcateraar roep ik ook om en die haalt het ook niet altijd om de hele trein te hebben gehad. In de omroep meld ik altijd dat het vrijwillig is en we hopen op medewerking. Ik heb wel eens reizigers zien weigeren en dan zagen ze mij en wilde hun kaart meteen aan mij geven ter controle. Ik controleer dus niet, ook de weigeraars niet. Is een eigen keuze.
@Loes
Dat is een perfecte manier van handelen. Ik heb oprecht het idee dat jij dé voorbeeld-hc bent, niet alleen kijkend naar deze situatie 🙂 Mijn complimenten. Ik ga je in werkelijkheid niet zomaar herkennen, want veel van je collega's beoefenen hun beroep ook voortreffelijk. En controle door een hc of v&s: alleen maar goed. Alleen achter een Ipsos medewerker vind ik jouw manier van handelen beter dan controleren. En ik denk dat ik dat niet vaak zal zeggen. Zoals ik al zei, zie ik namelijk graag zoveel mogelijk controles. Is toch beter voor de sociale veiligheid.
@Treinspotter123

Bedankt voor het compliment 🙂
Badge +3
Voortaan ga ik aan Ipsos melden dat ik zwart reis. Wie doet met me mee?
Goed idee.

De laatste keer dat ik zo'n Ipsos-figuur tegenkwam, zat ik in een stiltezone. Het enige wat ik gedaan heb was met mijn wijsvinger het bekende stitlegebaar maken. Daar keek meneer wel van op maar liep vervolgens zonder te praten verder.
Ik moet bekennen dat ik ben gestopt met telkens in discussie gaan, juist omdat ik graag in de stiltecoupe zit en daarmee uiteindelijk ook alleen maar anderen stoor. De software doet niks meer dan kaartsoort registreren, dus ik geef tegenwoordig _altijd_ m'n ns bc. Of ik die gebruik of niet. Scheelt een hoop frustratie.
Reputatie 6
Badge
Ik vertel ze altijd direct dat het niet verplicht is, en daarna pas dat ik dus niet mee wil doen. Als ze moeilijk doen, zeg ik, tot hun teleurstelling: "doe wat je niet laten kan: ik ben op de hoogte van de regels" en dan druipen ze flink af. Prachtig 😃
Reputatie 5
Als je nou nog eens een resultaat van die onderzoeken (?) zag in het nieuws of op de NS site ... het motiveert niet echt om mee te werken als je er eigenlijk nooit iets over hoort (ik niet tenminste).
Overigens zie ik ze zelden meer, de spits-sprinter is waarschijnlijk te druk om je doorheen te wurmen (daar is geen onderzoek voor nodig).
Reputatie 6
Wat onderzoekt Ipsos nu eigenlijk? En wat is het achterliggende doel?

Ik heb het laatst eens gevraagd maar de - overgens zeer vriendelijke dame - kon het niet echt uitleggen.
Ze meten het aantal reizigers op een bepaald traject en dat via een vast systeem, 5x per jaar. Zo kan men ook de spreiding van reizigers in de trein zien. Daarnaast meten ze met welk soort vervorsbewijs men reist, denk aan abonnement, e-ticket, eenmalige chipkaart etc.
Reputatie 5
Maar niet tijdens de spits als ook de gangpaden en balkons vol staan, vermoed ik ?
Reputatie 7
Dan ook 🙂
Dan geven ze aan dat dat gedeelte te druk is om te meten. Daar hebben ze richtlijnen voor.
Reputatie 4
Ik zie onderzoekers door de hele dag heen en wat mij betreft mogen ze doorgaan met hun onderzoek. Ik ervaar er geen last van. En in de stiltecoupé kan men gerust ook om aandacht vragen. Het is niet zo dat enig geluid daar heiligschennis is 🙂
Reputatie 5
Dan ook :)
Ech nie :P
Dan komt zelfs de conducteur niet ...
Reputatie 6
Badge
En gelijk geef ik ze. NS Kan toch niet bewijzen dat ze niks uitvoeren, dus dan kunnen ze bij grote drukte inderdaad het beste ondergedoken blijven.
Reputatie 7
Anders dan bij ons worden hun gegevens wel geregistreerd en als statistiek verwerkt. Dan valt het erg op als er ineens geen onderzoek is geweest.
Reputatie 5
Nou, ik zit/sta regelmatig in treinen waar uitstappers al 5 minuten vóór hun station richting uitgang gaan schuifelen. Als in die omstandigheden zo'n rood jasje gaat lopen dringen en je om je vervoersbewijs komt vragen, dan haalt-ie het einde van de coupe niet ...
Reputatie 3
Vandaag even een test gedaan met het weigeren van een reizigersonderzoek, maar dit keer ging het gelukkig wel goed. De man keek me even aan, en liep toen gewoon maar verder. Geen discussie, en geen HC erachteraan.
Reputatie 2
Zo, dus je mag dat scannen van je kaartje weigeren? En het is niet eens de NS die dat doet? Nooit geweten (want dat vertelt men je niet). Ook van de NS heb ik nooit iets gehoord over het hoe en waarom.

Mooi, dan ga ik dat scannen in het vervolg weigeren want ik vind het opdringerig en erg hinderlijk. Die IPSOS-medewerkers staan daar met een houding alsof ze van de politie zijn. Heeft iemand misschien de regels op grond waarvan ik dat scannen kan weigeren? Dan print ik die uit en krijgen ze die van mij.

Reageer