beantwoord

Klacht indienen over ipsos.

Toon eerste bericht

120 reacties

Tegenwoordig bedank ik vriendelijk en daar zullen ze het mee moeten doen. Het slaat ook helemaal nergens op als ze opdringerig zijn. Één keer een intimiterende situatie meegemaakt en daarna nooit meer en ik ga ervan uit dat zoiets ook niet meer snel zal gebeuren. "Geen bedankt, geen interesse." lijkt mij voldoende. En ja ook dat registreren ze. 😞
Reputatie 6
Badge
@Cassanda, zo mag ik het horen. Dacht iedereen er maar zo over. Maar helaas zijn de meeste mensen "ach het zal wel" types.
Zelden zie ik 'drones' weigeren...
Reputatie 2
'Slaat nergens op' @Nooduitgang? Dat jij het niet of nauwelijks meemaakt betekent toch niet dat ik onzin praat als ik zeg dat ik het wel meemaak?
Opdringerig is als ze geüniformeerd en al aan mij zeggen, nee niet vragen, 'Mag ik uw ov-chipkaart' en ik krijg het gevoel dat ik verplicht ben om mee te werken en alles aan de kant te leggen waar ik op dat moment mee bezig ben. Dus dat slaat zeer zeker ergens op.
@Cassendra,

Als ik zeg dat het 'nergens op slaat' omdat een enkeling opdringerig is, bedoel ik dat dit soort personen weinig indruk op mij maken. Dat iedereen als een 'drone' zijn ov ter beschikking stelt zie ik als het accepteren van bijvoorbeeld cookies.

Een 'nee' zou voldoende moeten zijn.
Voor de meelezers: Ik heb inmiddels een terugkoppeling van Ipsos gehad, dat ze de klacht in behandeling gaan nemen. Mocht je zelf zoiets meemaken, kan je altijd contact met Ipsos of met onze klantenservice opnemen.
Reputatie 6
Gistermiddag werd me tijdens het ritje van Rotterdam Centraal naar Alexander door een medewerker van Ipsos om de OV-chipkaart gevraagd voor een reizigersonderzoek.

Op de vraag wat hij precies onderzocht, antwoordde de man dat hij aantal reizigers moest meten, verder niets. Waarom heeft u daar mijn OV-Chipkaart voor nodig, vroeg ik hem. U kunt toch gewoon het aantal reiziger tellen? Dat gaat toch veel sneller? Volgens de man was het echt nodig de OV-Chipkaart te scannen en stond er bijna op, dat ik hem mijn OV-Chipkaart gaf. Ik bleef erbij, dat ik dat vreemd vond en hij bitste hij me "dan niet" toe. Ik wenste hem een fijne dag met veel werkplezier toe.

Daarna kreeg mijn reisgenote hetzelfde verzoek. Zij antwoordde eerlijk en oprecht: Sorry, ik heb geen OV-Chipkaart. Voor die paar keer dat ik met het openbaar vervoer ga, vind ik hem te duur en te ingewikkeld.

Zichtbaar geïrriteerd en moppelend beende hij weg, bij het uitstappen wapperde mijn reisgenote vrolijk naar de ipsos man met haar keurig netjes uitgeprinte e-ticket ?

Leuk, zo'n baan ?
Reputatie 3
Haha, kostelijk verhaal. Zijn ook altijd van die typjes die dan opeens sip gaan kijken en een pruillip trekken, omdat ze denken dat iedereen wel meewerkt;). Helaas was die vent bij mij erg soepel, anders kon ik ook het vakje 'discussie met Ipsosmannetje' afvinken op het bingokaartje met ergernissen in de trein.
@Jan-Mark
Je komt er vast snel een tegen 😉
De mensen van IPSOS doen ook maar hun werk, een beetje vriendelijkheid kan er toch wel af, beide kanten op uiteraard. Voor de komst van de chipkaart, zei ik altijd gewoon "NS jaarkaart, particulier" (naar waarheid), vrijwel iedereen nam daar genoegen mee.
Reputatie 3
Ach, een beetje testen is wel leuk hoor, zeker als je van die wildwestverhalen hoort.
@treinspotter123: da's nou juist het probleem voor mij, ik zie je alleen als ik naar Kpn rijd, kom ze nooit tegen verder. Zou ook natuurlijk kunnen dat ze in hun weekend nog liggen te ronken als ik om negen uur in de trein zit, je weet maar nooit.
Ook in het weekend vroeg tref ik ze hoor, en ook erg laat :)

Absoluut waar dat Ipsos zich aan de regels heeft te houden, deze mensen gaan treiteren vind ik een stap over de grens.
Ik heb een soort gelijk geval zojuist mee gemaakt. Het niet willen mee werken aan een vrijwillige enquette was voor deze IPSOS medewerker aanleiding om mij even fijntjes duidelijk te maken dat "we elkaar in Nederland met een Goedemiddag normaliter begroeten". Ik was niet gediend van deze opmerking en ben naar hem toe gelopen om te vragen wie hij is/was. Ik vroeg wat zijn naam was en deze weigerde hij te geven omdat "ik ook niet mijn kaartje wilde laten zien". Ik vind deze houding van de IPSOS medewerker op zijn zachts gezegd nogal "vreemd" en ongepast.

plaats en ritnummer op verzoek bekend (even een PB sturen svp)
Reputatie 7
Badge
Is het zo veel moeite dan om even je kaartje te laten zien aan een IPSOS medewerker? Als een conducteur langskomt laat je toch ook gewoon je kaartje zien zonder te lopen zeuren?
Is het zo veel moeite dan om even je kaartje te laten zien aan een IPSOS medewerker? Als een conducteur langskomt laat je toch ook gewoon je kaartje zien zonder te lopen zeuren?

Zeuren? Pardon?
Reputatie 7
Badge

Zeuren? Pardon?

Ik bedoelde niet jou. 😳 Ik bedoelde het gewoon in het algemeen uiteraard.;)
Reputatie 7
Badge +3
Is het zo veel moeite dan om even je kaartje te laten zien aan een IPSOS medewerker? Als een
conducteur langskomt laat je toch ook gewoon je kaartje zien zonder te lopen zeuren?

Op zich is het niet veel moeite. Maar ik vraag me wel af wat het nut van deze onderzoeken is waaraan NS geld dat uiteindelijk door de reiziger moet worden opgehoest besteedt. In het gunstigste geval zal het worden gebruikt om via tariefsaanpassingen de inkomsten uit het vervoer te maximaliseren en dat is niet in het voordeel van de reiziger.
Reputatie 7
Bij een conducteur ben je medewerking verplicht (nouja verplicht, het alternatief is een bekeuring.) Bij Ipsos mag je gewoon weigeren.
Reputatie 7
Badge

Bij een conducteur ben je medewerking verplicht (nouja verplicht, het alternatief is een bekeuring.) Bij Ipsos mag je gewoon weigeren.

Ja, maar ik vind dat wel een beetje kinderachtig eigenlijk.
Reputatie 7
Badge

Op zich is het niet veel moeite. Maar ik vraag me wel af wat het nut van deze onderzoeken is waaraan NS geld dat uiteindelijk door de reiziger moet worden opgehoest besteedt. In het gunstigste geval zal het worden gebruikt om via tariefsaanpassingen de inkomsten uit het vervoer te maximaliseren en dat is niet in het voordeel van de reiziger.

Oke dat snap ik, maar wat heeft dit dan met IPSOS te maken?
Reputatie 7
Badge +3
Dat heeft in zoverre met Ipsos te maken dat wanneer NS beseft dat ze Ipsos nutteloze onderzoeken laten doen, ze Ipsos niet meer zullen inhuren en wij die 'onderzoekers' niet langer tegenkomen (of door ze worden lastiggevallen).
Reputatie 7
Badge +3

Oke dat snap ik, maar wat heeft dit dan met IPSOS te maken?

Ipsos doet die onderzoeken in opdracht van NS.
Reputatie 6
Badge
Gezeik? De reiziger maakt zelf wel uit of ze meewerken aan een lullig onderzoekje zonder sterk doel, dat is absoluut geen gezeik maar goed recht.
Reputatie 7
Badge
Gezeik? De reiziger maakt zelf wel uit of ze meewerken aan een lullig onderzoekje zonder sterk doel, dat is absoluut geen gezeik maar goed recht.

Oke, maar mag ik daar alsjeblieft een andere mening over hebben?
Reputatie 7
Badge
Dat heeft in zoverre met Ipsos te maken dat wanneer NS beseft dat ze Ipsos nutteloze onderzoeken laten doen, ze Ipsos niet meer zullen inhuren en wij die 'onderzoekers' niet langer tegenkomen (of door ze worden lastiggevallen).

Die mensen komen maar 5 keer per jaar langs ofzo, is dat nou echt zo´n big deal?

Reageer