beantwoord

Klacht indienen over ipsos.

Toon eerste bericht

120 reacties

Is het zo veel moeite dan om even je kaartje te laten zien aan een IPSOS medewerker? Als een conducteur langskomt laat je toch ook gewoon je kaartje zien zonder te lopen zeuren?
Bij een conducteur ben je medewerking verplicht (nouja verplicht, het alternatief is een bekeuring.) Bij Ipsos mag je gewoon weigeren.

Precies.
Reputatie 7
Badge +3
Dat heeft in zoverre met Ipsos te maken dat wanneer NS beseft dat ze Ipsos nutteloze onderzoeken laten doen, ze Ipsos niet meer zullen inhuren en wij die 'onderzoekers' niet langer tegenkomen (of door ze worden lastiggevallen).

Die mensen komen maar 5 keer per jaar langs ofzo, is dat nou echt zo´n big deal?

Nee, het is geen big deal. Maar ik ben er niet van gediend dat ik een kletspraatje moet voeren omdat ik geen zin heb om mijn chipkaart te laten scannen terwijl ik aan het lezen ben. Dan word ik liever niet gestoord, ook niet door onderzoekers van Ipsos.
Reputatie 7
Badge

Nee, het is geen big deal. Maar ik ben er niet van gediend dat ik een kletspraatje moet voeren omdat ik geen zin heb om mijn chipkaart te laten scannen terwijl ik aan het lezen ben. Dan word ik liever niet gestoord, ook niet door onderzoekers van Ipsos.

Maar als er een conducteur langskomt word je toch ook net zo goed gestoord terwijl je gezellig je boek aan het lezen was? En je moet dan alsnog je lezing onderbreken, je leesboek aan de kant leggen, en je chipkaart uit je broekzak halen.

Storend dan he, al die irritatie´s in de trein waar je dan alsnog maar mee moet dealen.
@Trein-NS,

Jij werk dus aan alle onderzoeken mee? Ook op straat?
Reputatie 3
Het eerste bezwaar dat ik heb is dat ze vrijwel nooit vermelden, dat je mag weigeren.

Het tweede bezwaar is dat er regelmatig fouten gemaakt worden met de privacy en dan ligt alles op straat.

Het derde bezwaar is dat bij weigering ze er soms een conducteur bijhalen, waar ik geen zin in heb.

Elke storing tijdens je studie of lezen vind ik uitermate vervelend.
Het eerste bezwaar dat ik heb is dat ze vrijwel nooit vermelden, dat je mag weigeren.

Het tweede bezwaar is dat er regelmatig fouten gemaakt worden met de privacy en dan ligt alles op straat.

Het derde bezwaar is dat bij weigering ze er soms een conducteur bijhalen, waar ik geen zin in heb.

Elke storing tijdens je studie of lezen vind ik uitermate vervelend.

Halen die "onderzoeker" zelfs er een conducteur bij als je Nee zegt?
Reputatie 7
Badge
@Trein-NS,

Jij werk dus aan alle onderzoeken mee? Ook op straat?

In de trein werk ik gewoon mee aan het onderzoek, ik hoef toch alleen maar mijn kaart te laten scannen dus ja....dat is voor mij geen probleem.

Op straat is het een ander verhaal. Want dan ben ik bang dat ze mij iets willen verkopen.
Wat natuurlijk ook zo is is dat ze deze informatie òòk uit de kaart lezer van de conducteur kunnen halen (die liep nl ook de kaarten te controleren vreemd genoeg)
@krukke,
Nee, ze halen er geen conducteur bij. Wel heb ik het één keer meegemaakt dat ik nadat ik niet wilde meewerken als enige door de hc gecontroleerd werd.

@Trein-NS,
Bang dat ze je iets willen verkopen?
Reputatie 7
Badge

@Trein-NS,
Bang dat ze je iets willen verkopen?

Ja, daar ben ik wel bang voor eigenlijk.
En @Trein-NS : het gaat er niet zozeer om of jij wel of niet mee doet aan dit : daar gaat deze discussie helemaal niet over. Als dat belangrijk is voor jou zou ik jou adviseren om daar een eigen thread voor starten ipv deze thread hiervoor te kapen of beter gezegd te misbruiken. Succes.
Reputatie 7
Badge +3
Laat NS nou eerst maar eens vertellen wat het nut van deze onderzoeken is en wat er met de resultaten gebeurt.
Reputatie 7
Badge +3

Maar als er een conducteur langskomt word je toch ook net zo goed gestoord terwijl je gezellig je boek aan het lezen was? En je moet dan alsnog je lezing onderbreken, je leesboek aan de kant leggen, en je chipkaart uit je broekzak halen.

Storend dan he, al die irritatie´s in de trein waar je dan alsnog maar mee moet dealen.

Als een Hc mijn kaart wil controleren dan kan of wil ik daar uiteraard niets van zeggen. Iedereen weet wat nut en noodzaak van kaartcontrole in de trein is. Gebeurde het maar wat vaker (maar dat is een andere discussie).
Dat ik door de kaartcontrole gestoord word tijdens het lezen is een noodzakelijk kwaad. :D

Als die Ipsos-onderzoekers mij verder met rust laten wanneer vriendelijk heb gezegd dat ik niet wil meewerken, is er ook geen probleem. Het probleem ontstaat pas wanneer ik ongevraagd een heel kletsverhaal krijg waarom ik toch maar beter mijn kaart kan laten scannen.
Reputatie 7
Badge

Als een Hc mijn kaart wil controleren dan kan of wil ik daar uiteraard niets van zeggen. Iedereen weet wat nut en noodzaak van kaartcontrole in de trein is. Gebeurde het maar wat vaker (maar dat is een andere discussie).
Dat ik door de kaartcontrole gestoord word tijdens het lezen is een noodzakelijk kwaad. :D

Als die Ipsos-onderzoekers mij verder met rust laten wanneer vriendelijk heb gezegd dat ik niet wil meewerken, is er ook geen probleem. Het probleem ontstaat pas wanneer ik ongevraagd een heel kletsverhaal krijg waarom ik toch maar beter mijn kaart kan laten scannen.

Oke, daar heb je misschien wel een goed punt idd. En het is natuurlijk ook geen verplichting. Dat is waar.
De enige verplichting die je hebt is om met een geldig vervoersbewijs in de juiste klasse te reizen en dit te laten controleren door bijvoorbeeld een hc. Dat jij trots bent op zwartrijden is al triest genoeg.

https://forum.ns.nl/de-trein-11/zwartgereden-35121/index1.html#post226426

Daarnaast is je nickname met NS aan het eind waarschijnlijk voor mensen die nieuw op het forum zijn verwarrend.
Reputatie 7
Badge
De enige verplichting die je hebt is om met een geldig vervoersbewijs in de juiste klasse te reizen en dit te laten controleren door bijvoorbeeld een hc. Dat jij trots bent op zwartrijden is al triest genoeg.

Wauw! Ik heb nooit gezegd dat ik er trots op ben. Meestal hou ik mij braaf aan de regels en stap ik gewoon in de 2e klasse. En zwartrijden doe ik tegenwoordig eigenlijk niet meer. Ik vind dat gewoon niet kunnen.

En zoals je weet heb ik nu ook gewoon een abonnement dus ik heb ook geen reden meer om zwart te rijden. Maar ja.....dat abonnement van mij is dus voor de 2e klas en uuhm......1e klas zit toch eigenlijk best wel lekker heb ik gisteren gemerkt. 😉
Daarnaast is je nickname met NS aan het eind waarschijnlijk voor mensen die nieuw op het forum zijn verwarrend.

Het is volgens ons in dit geval duidelijk dat het niet om een moderator gaat. De naam is niet heel handig, maar we passen deze niet aan.
Reputatie 7
Badge

Het is volgens ons in dit geval duidelijk dat het niet om een moderator gaat. De naam is niet heel handig, maar we passen deze niet aan.

Meneer het spijt me dat mijn naam nogal verwarrend overkomt. Ik had daar in het begin niet goed over na gedacht.
Reputatie 7
Badge +3
Meneer het spijt me dat mijn naam nogal verwarrend overkomt. Ik had daar in het begin niet goed over na gedacht.
U kunt natuurlijk een moderator verzoeken om uw schermnaam te laten wijzigen.
Ik vind de onderzoeken van IPSOS buiten per portie. Juist dat reizigers daarmee lastig kan worden gevallen lijkt mij ook een inbreuk op de privacy. Ik vraag mij af wat daar aan goed voor is? Ik vind dat de handhaving in het al gemeen niet altijd goed worden nageleefd en wat dacht je van al die BOA's die in de steden lopen, het lijkt erop als of de politie daar verder niets ingrijpt zoals bijvoorbeeld in dit filmpje
https://www.gooieneemlander.nl/gooi-vechtstreek/geweld-tegen-hilversumse-boas-uitgelokt

Het is de taak niet om zoals IPSOS om voor rechter te gaan spelen. Dat werkt ook averechts en ik vind ook dat met zo'n enquête voortaan moet worden gestopt want we worden met z'n allen onnodig meer geconfronteerd.
Reputatie 5
Nee, ze halen er geen conducteur bij. Wel heb ik het één keer meegemaakt dat ik nadat ik niet wilde meewerken als enige door de hc gecontroleerd werd.
Goh, toevallig he ? :8
Als je dit topic doorleest zul je zien dat - ondanks dat dit blijkbaar niet de bedoeling is - wel degelijk soms een conducteur wordt ingeseind ...
@Rhido NL,
Overdrijven is niet nodig. Ipsos medewerkers zijn geen boa's en daarnaast gaat het in dit filmpje niet om NS boa's.

@Goner,
Als je dit topic doorleest dan is het vrij simpel. Bij een onderzoek is een 'nee bedankt' voldoende. Een enkeling gaat daar niet in mee. Het is aan de NS om aan ipsos duidelijk door te geven dat 'nee' voldoende is.
Reputatie 6
Ik weiger altijd. Ik vind de reden irrelevant, zeker als niet uitgelegd wordt wat nu precies het nut is te weten, met welke kaartsoort reizigers op een bepaald moment in de trein zitten. Ik vraag me trouwens af hoe de verkregen gegevens geïnterpreteerd worden, want niet iedereen reist van begin- tot eindpunt mee en wat daaruit dan geconcludeerd kan worden, zonder te weten wat de herkomst en bestemming van de reiziger is.
[quote=Nooduitgang]@Rhido NL,
Overdrijven is niet nodig. Ipsos medewerkers zijn geen boa's en daarnaast gaat het in dit filmpje niet om NS boa's.

Hoezo overdrijven. Ik mag toch wel mijn mening uiten?! Het feit is wel dat we anders behandeld worden als criminelen. Dat is toch nergens voor nodig ja tog??!
Laten we het ff gezellig houden hier. Op dit forum laat het beheer een hoop ruimte om te discussiëren, maar wel op een fatsoenlijke manier. Welterusten 🙂

Reageer