beantwoord

Klacht indienen over ipsos.


Kan ik ergens een klacht indienen over een ipsos medewerker. Ik weigerde net vriendelijk, met een glimlach en een "nee dankuwel" , de enquete. Nadat hij overigens niks uitlegt maar alleen 'kaartje alstublieft' zegt. Zegt de man "ik dacht dat de jeugd de toekomst was tegenwoordig maar dat zal dan wel niet. Valt me tegen" en loopt vervolgens z'n beklag over me te doen bij andere mensen in de coupé.

Dat lijkt me niet de bedoeling.
icon

Beste antwoord door Slidestops 2 februari 2017, 18:17

Nee inderdaad, helemaal niet de bedoeling.



Ipsos:



020 60 70 707

info@ipsos-nederland.nl
Bekijk origineel

120 reacties

Ik beaam wat Klaas-Jan hier zegt. Ik weet nu ook dat de huidige software waar Ipsos mee werkt, men ook niet meer kan zien of je wel of niet bent ingecheckt of dat je bv verkeerd zit. Bij zichtkaarten is dat wel te zien.
Een HC die de kaart doorgeeft aan de Ipsos medewerker is niet toegestaan nee. Andersom wel.
Zelf loop ik er altijd wel bij, maar ik neem de vragen voor mijn rekening. Als een reiziger bv erg vervelend tegen de Ipsos medewerker is, dan ga ik er wel wat mee doen, maar ik kan dus beamen wat Klaas-Jan hier zegt dat het zo ook bij ons bekend is.
Een ander punt is, is dat Ipsos medewerkers bij een vervoerbewijs uitgeschreven door ons, het direct als UVB noteren, terwijl ik ooit kosteloos had uitgeschreven. Hoorde later dat deze medewerker niet gekeken had wat voor soort het was. Ook dat gebeurd, we zijn net mensen zullen we maar zeggen.
Dat kan een optie zijn voor de HC. Waarschijnlijk zodat de reiziger niet twee keer 'gestoord' wordt tijdens de reis. Maar ook dan mag je weigeren en je kaart alleen aan de conducteur tonen. Ik snap dat er zich wat vervelende situaties kunnen voordoen, maar het is echt toegestaan om medewerking te weigeren.
Reputatie 6
Hoe zit het dan als ze zich samen met de hc door de trein begeven?

Het het een keer gehad tussen Zoetermeer en Den Haag, die ipsos-persoon en de hc liepen samen door de trein, waarbij de ipsos-medewerker om de vervoerbewijzen vroeg.

Toen ik aan de beurt was heb ik mijn vervoerbewijs maar gelijk aan de conducteur gegeven.
Ze mogen de HC er niet bijhalen als iemand weigert mee te werken. Laat daarover (ook) geen misverstand bestaan.
Badge +3
Dat je niets verplicht bent wist ik. Dat je dan (in hun eigen jargon) 'no respons' kan zeggen i.p.v. een discussie is handig.

Vorige keer toen ik "nee bedankt" zei werd er nogal nors gemompeld "geen vervoersbewijs...". Of ze dat ook zo registreren geen idee, maar is dan in feite een onjuiste registratie.

De HC erbij halen (waar ik natuurlijk wél voor moet opstaan en mijn tas uit het rek pakken) vind ik kinderachtig, want dan kunnen ze alsnog zien hoe ik reis.

Als ik toevallig een (anoniem) actiekaartje in mijn borstzak heb zitten vind ik het overigens niet zo'n probleem...
Het is absoluut niet verplicht om mee te werken aan een onderzoek in de trein. Laat ik dat nogmaals benadrukken. We stellen het wel op prijs.
Als je weigert, telt men je wel als reiziger. Reizigers tellen lijkt me niet echt een probleem. Als een reiziger niet wil meewerken, wordt er niets gescand, alleen dus geteld. Als hoofdconducteur voer ik ook tellingen uit. Vaak werk ik met percentages, maar ik doe het wel. Ik begrijp het probleem van tellen dus niet helemaal. Ms dat ik iets mis?
Reputatie 1
In wezen heb je ook geen keus niet mee te werken. Als je je kaart niet geeft scannen ze dat evengoed. Weigering is dus niet eens een weigering voor het onderzoek.
Met andere woorden je bent gedwongen deelnemer. Ook als je nee hebt gezegd tegen deelname.
Zou goed zijn als ze eindelijk eens uitschijnen met die onzinnige rondjes ipsos.
Ik vind de medewerkers van ipsos ook vaak onverzorgd overkomen. Ik weet inmiddels dat het voor een onderzoek is maar in mijn ervaring wordt dat nooit kenbaar gemaakt en wordt er alleen ‘vervoersbewijs alstublieft’ gezegd. Net niet eens en werd er alleen een hand uitgestoken, ik vind het niet nodig om mee te werken aan een onderzoek dat op zo een manier gebracht wordt maar vaak heb je het gevoel dat dat geen optie is (ondanks dat ik weet dat dat wel kan)
@Heuvelman
Een Ipsos medewerker mag mij niet eens inseinen als er een reiziger is zonder kaartje of verkeerd vervoersbewijs of bij een weigering. Ipsos meet alleen maar en doen inderdaad geen controle uitvoeren.
De ipsos medewerker mag wettelijk niet eens vervoersbewijzen controleren dit omdat het geen boa of medewerker van de spoorwegpolitie is.
Echter als je dit weigerd dan wordt je inderdaad gezien als zwartrijder.
Maar als dan een boa of een spoorwegagent naar je toekomt kun je deze wel je vervoersbewijs tonen.
Dit om een boete te voorkomen.
Reputatie 5
Ik ben ook wel eens benieuwd naar de resultaten van Ipsos. Enige wat ik zie is dat ze kaartjes controleren. Wat gaan ze met de resultaten doen dan?
Helaas moet ik meedelen dat het gedrag van Ipsos medewerkers niet veranderd is. In de stoptrein van Den Haag naar Utrecht kwam er een tweetal Ipsos'sers op mijn pad. Bij mijn medereizigers vroegen ze doodleuk om het vervoersbewijs. Toen ik vroeg waar Ipsos voor stond kreeg ik als antwoord "wij controleren de vervoersbewijzen, mogen we die van u hebben aub?". Als ik nu dit verhaal lees zakt mijn broek af. Dit is bijna onacceptabel gedrag. Als ze hadden aangegeven dat het voor onderzoek was, hadden ze mijn kaart ook gekregen. Maar nu voel ik me toch heel erg in de zeik genomen. Teleurstellend..
Reputatie 7
V&S mag mijn kaart ook controleren. Echt vaak komt dat niet voor en ik vraag mij daadwerkelijk af hoe een dag, week of maand van zo'n medewerker eruitziet. Wordt het niet tijd dat een V&S medewerker zich meldt op dit forum. Beetje off topic misschien..
Binnekort 😉
V&S mag mijn kaart ook controleren. Echt vaak komt dat niet voor en ik vraag mij daadwerkelijk af hoe een dag, week of maand van zo'n medewerker eruitziet. Wordt het niet tijd dat een V&S medewerker zich meldt op dit forum. Beetje off topic misschien..
Reputatie 1
Ik zeg al sinds 9 jaar no respons en dan IS het goed. Dat is hun eigen code no respons en dan tja. Alleen de hc mag mijn kaart zien en S & V
Reputatie 2
Aha, zo ziet de rode jas van een ipsos-medewerker uit.
Ik zal het de volgende keer nogmaals vragen als ik er weer eentje tegenkom in de trein.
Jup, maar ik twijfel dus over #3, de vraag of de Ipsos-medewerker het ook kan zien in z'n MCL-like applicatie. Ik wil in ieder geval niet opgehangen worden aan mijn eigen uitspraken dat het niet in beeld komt, als straks wel blijkt dat het inmiddels veranderd is.
https://forum.ns.nl/de-trein-11/reizigersonderzoek-33912
Even terug naar de discussie hier over Ipsos en wat ze kunnen zien in de software. In de loop der jaren is er het nodige aangepast, blijkbaar ben ik oud aan het worden, want mijn kennis raakt 'outdated'. Iemand fluisterde mij in dat Ipsos wel degelijk gepresenteerd krijgt wat op de kaart aanwezig is (incheck ja/nee, klasse, product). Niet prominent in beeld, maar wel zichtbaar.
Ik wil nogmaals aangeven dat al jullie feedback zal worden meegenomen. Wij waarderen het enorm dat jullie hier kenbaar maken dat de werkzaamheden niet correct worden uitgevoerd. Het is natuurlijk wenselijk om de ontwikkelingen hierover te vernemen, maar dat is niet mogelijk. Spijtig is het wel om te vernemen dat dit een reden is voor een enkeling om het forum te verlaten.
Reputatie 6
Badge
@Spaxi, misschien een idee om zo'n onderzoekmeneertje een keer persoonlijk aan te spreken op zijn gedrag? Heb je direct antwoord, een mail duurt soms weken.
Ik heb IPSOS een email gestuurd en tot nu toe geen enkele reactie op de email, niet eens een ontvangst bevestiging oid. Dat klinkt om heel eerlijk te zijn niet veel belovend. Ook een CC naar klacht@ns.nl gestuurd maar dat email account bestaat vreemd genoeg schijnbaar niet en dat is best jammer.

Begrijp mij goed : de NS heeft echt de laatste jaren hele goede dingen gedaan, 030, 020 Bijlmer, Schiphol verbinding, Weesp, de vele fietstunnels etc en de beste verbetring is natuurlijk Utrecht Centraal: veel reizigers zijn zich helemaal niet bewust van de enorme verbetering van de NS diensten. Ik wil geen contiue klaagzang geven maar zo'n machtsbeluste gefrustreerde IPSOS "medewerker" is vreselijk irritant en daar zou de NS wat aan moeten doen. Ik had ook het idee dat die "medewerker" zich bewust was van de krakkemikkige klachten procedure want hij had een houding van "mij maak je niks" wat nu ook wel waar blijkt te zijn of te gaan kloppen. De NS zou er goed aan doen om ook de klachten afhandeling drastisch te verbeteren.
Reputatie 7
Dit gaat dus helemaal niet over het onderwerp van deze thread.

Vraag is nogmaals : wat gaat de NS doen aan ongepast gedrag van IPSOS medewerkers die namens de NS onderzoek doen?


Dat klopt, dit was een reactie op de posts die later kwamen. Zoals je zelf kunt lezen op de eerste pagina van dit topic, staat er al een telefoonnummer waar je klachten in kan dienen en kun je dit ook bij de klantenservice van NS doen. De NS zal IPSOS hierop aanspreken, die op hun beurt de medewerker aanspreken.

Reageer