Zoals Tochjo terecht aangeeft kan je op verschillende manieren contact met ons opnemen. Mocht het op dit moment nog niet gelukt zijn om met ons in contact te komen, mag je mij ook een privébericht sturen met het verhaal. Pak het dan graag voor je op.
Verder is het antwoord zoals beschreven door Tochjo correct. Bij klachten over personeel is de snelste optie het neer te leggen bij de telefonische klanteNService.
al zó vaak een klacht ingediend, en nooit iets mee gebeurd. Wanneer worden dit soort NS-gespuis eens ontslagen voor niets doen, of erger, klanten niet eens bedienen ?
Met gespuis komt u niet verder is dit geen klantenservice maar een reizigers community die met klachten tegen personeel ook niets kan.
Oud topic, en het contactformulier bestaat niet meer.
Zie https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html maar daar krijg je (als het intern afgehandeld kan worden) inderdaad geen terugkoppeling van.
Gaat het om een BOA (gespuis?)klacht, dan zie o.a. dit topic, of zoek even op BOA klacht voor meer tips.
Met name deze is het lezen waard. Succes ermee!
Klanten niet eens bedienen ??? Ik wist niet dat de Hc en Mcn ook klanten moesten bedienen in de trein. Ben blijkbaar alweer te lang afwezig geweest dat ik die gemist heb.
Klanten niet eens bedienen ??? Ik wist niet dat de Hc en Mcn ook klanten moesten bedienen in de trein. Ben blijkbaar alweer te lang afwezig geweest dat ik die gemist heb.
Wat betreft service mag een Mcn best een trein bedienen. Een HC die vanuit het klantperspectief reizigers actief weet te bedienen lijkt me wenselijk. Blijkbaar ben je te lang afwezig geweest.
Kan ook andersom, een HC en Mcn die zichzelf bedienen
Station Duivendrecht. Trein stopt mooi op tijd. Ik eruit. Conducteur eruit. Conducteur naar AH-to-Go. Trein wacht. Conducteur heeft honger, blijkt. Pakt broodjes. Pakt kaas. Rekent af. Vraagt via de porto of zijn collega ook nog iets wil. Pakt nog een cola. Rekent weer af.
Conducteur loopt terug naar de trein. Zegt ‘Fijne avond’ tegen mij. Fluit. Doet de deuren dicht. Trein vertrekt drie minuten te laat. Hahaha. Kan toch niet!?
Heb een klacht over u conducteur hij is aggesief tegen mij en zit aan mij omdat hij vond dat we niet samen door de deur konden ik zit n u in de trein van zoetermeer na gouda 17-01-2025 tijd 15:00 pakte ik de trein. Hoop dat jullie hier wat mee doen dit kan echt niet en vinden jullie het raar dat jullie personeel wordt aangevallen mvg Kevin schellart
Heb een klacht over u conducteur hij is aggesief tegen mij en zit aan mij omdat hij vond dat we niet samen door de deur konden ik zit n u in de trein van zoetermeer na gouda 17-01-2025 tijd 15:00 pakte ik de trein. Hoop dat jullie hier wat mee doen dit kan echt niet en vinden jullie het raar dat jullie personeel wordt aangevallen mvg Kevin schellart
Hij vondt dat jullie niet samen door de deur konden? Ik denk dat je iets meer context moet geven, want nu lijkt het een raar verhaal.
En niemand (ook personeel) hoort aangevallen te worden, hoe aggresief diegene ook is.
De term "niet samen door een deur kunnen” kun je op meerdere manieren opvatten.
Heb een klacht over u conducteur hij is aggesief tegen mij en zit aan mij omdat hij vond dat we niet samen door de deur konden ik zit n u in de trein van zoetermeer na gouda 17-01-2025 tijd 15:00 pakte ik de trein. Hoop dat jullie hier wat mee doen dit kan echt niet en vinden jullie het raar dat jullie personeel wordt aangevallen mvg Kevin schellart
Neemt u uw eigen niet-vermelde gedrag ook mee in de klacht? Zoiets komt niet uit de lucht vallen en conducteurs zijn sowieso al getraind op agressieve en volstrekt onredelijke reacties, dan wel op mensen waarbij de lontjes net zo kort zijn als de tenen lang. Conducteurs zijn doorgaans de-escalerend en hooguit agressief als de grofheid van de klant of ‘klant’ al te minachtend wordt.
Als ik zo om me heen kijk in de trein dan lijkt een klacht tegen het gedrag van een klant, gesteld dat het een klant is en dus betaald heeft, vaker op zijn plaats. Niemand is autonoom, u ook niet.
Wat u zegt, is helemaal niet te controleren, u kunt van alles beweren, en gezien uw taalgebruik niet bij voorbaat inhoudelijk juist en volledig. Zeker niet op dit probleemtraject.
Het is niet verstandig uw volledige naam te vermelden, gesteld dat die klopt. Het is hier een openbaar forum en iedereen kan het lezen.
Hi Kevin432! Wat jammer dat er een vervelend voorgeval is geweest. Indien je hierover een klacht wenst in te dienen, dan lees je hier meer over de opties die wij hanteren. Zoals ook Gorott, Vareo en Thom aangeven is het lastig om op basis van deze informatie te bepalen wat er precies gebeurd is. Een verhaal heeft altijd meerdere kanten en dit zoeken we, indien nodig, ook graag uit.
Heb een klacht over u conducteur hij is aggesief tegen mij en zit aan mij omdat hij vond dat we niet samen door de deur konden ik zit n u in de trein van zoetermeer na gouda 17-01-2025 tijd 15:00 pakte ik de trein. Hoop dat jullie hier wat mee doen dit kan echt niet en vinden jullie het raar dat jullie personeel wordt aangevallen mvg Kevin schellart
Hij vondt dat jullie niet samen door de deur konden? Ik denk dat je iets meer context moet geven, want nu lijkt het een raar verhaal.
En niemand (ook personeel) hoort aangevallen te worden, hoe aggresief diegene ook is.
Helaas heb ik deze week ook een hele nare ervaring gehad. Misschien wel vergelijkbaar. Ik (vrouw van 51) wilde de trein instappen. 2 Conducteurs stappen aan de linkerkant van de deuren achterelkaar uit. Omdat er verder niemand uitstapt, stap ik rechts in. Op dat moment stapt de achterste conducteur naar voren en geeft mij uit het niets een enorme beuk op mijn borstbeen, waardoor ik bijna achterover val. Hij loopt zonder iets te zeggen met zijn collega door. Ik roep hem na:" Wat doe jij nou, dat is toch niet normaal"! Hij zegt:" Dan had je maar op je beurt moeten wachten". Mensen die achter mij wilden instappen, hebben het gezien en reageerden ook met grote verbazing en zeiden tegen hem: " Dan geef je toch geen klap!". Ze liepen beiden verder. Ik heb telefonisch een klacht ingediend. Opvallend hierbij is dat er een keuzemenu is, waarbij er geen optie is voor ongewenst gedrag. De telefoniste stelt een paar vragen, waarbij ik niet kan meelezen hoe mijn klacht wordt geformuleerd en of deze passend is geformeerd. De "zaak" wordt vervolgens intern doorgezet en opgelost. Ik krijg hier geen terugkoppeling van. Ik heb nog een paar uur last gehad van mijn borstbeen. Ik zou deze procedure graag anders zien. Er is geen hoor-en wederhoor en ik kan de formulering naar de telefoniste toe, niet nalezen. Op mijn vraag of er een andere mogelijkheid is, waarbij dat wel kan krijg ik dezelfde mantra te horen:" Uw klacht wordt intern opgepakt". Zo ook op mijn vraag of ik dan een melding bij de politie moet doen. Beste NS, ik voel mij niet gehoord!
Dit is een reiziger-helpt-reiziger forum, wij kunnen dus niet veel veranderen aan de procedure voor klachten.
Wij waren hier niet bij dus wij kunnen er ook niet over oordelen, maar als het klopt wat je zegt dan heeft de conducteur zeer slecht gehandeld.
Ik ben het overigens eens met de conducteur: je hoort te wachten totdat iedereen is uitgestapt. Dat er aan de rechterkant niemand uitstapt, betekent niet dat je dan al mag instappen, er kunnen immers altijd nog reizigers van achteren komen. Om die reden stap ik zelf ook altijd in het midden van de deur uit, want ik irriteer me mateloos aan vroege instappers. Het is een kwestie van wederzijds respect voor elkaar en zorgt ook voor een beter reizigerstroom.
Nogmaals, ik keur de manier van handelen niet goed en hoop dat de conducteur ook een goeie spreekwoordelijke tik op de vingers krijgt. Je hoort een reiziger niet zo te behandelen.
Ik ben het overigens eens met de conducteur: je hoort te wachten totdat iedereen is uitgestapt. Dat er aan de rechterkant niemand uitstapt, betekent niet dat je dan al mag instappen, er kunnen immers altijd nog reizigers van achteren komen. Om die reden stap ik zelf ook altijd in het midden van de deur uit, want ik irriteer me mateloos aan vroege instappers. Het is een kwestie van wederzijds respect voor elkaar en zorgt ook voor een beter reizigerstroom.
Bijna niemand wacht tot iedereen uitgestapt is, er is dus nog heel wat werk aan de winkel om mensen zo ver te krijgen. Als men ruimte ziet om in te stappen doet men dat, je wilt natuurlijk wel een zitplek en natuurlijk juist die zitplek die jij op het oog hebt. Als je ziet dat er een deur verder al wel mensen instappen omdat er daar niemand meer uitstapt, probeer je zo snel mogelijk óók in te stappen, om te voorkomen dat jouw gewenste plek inmiddels al in bezit genomen wordt door instappers via de andere deur…….
Waar ik me aan kan storen is het meermaals al flink duwen en drukken op de deurknop door mensen op het perron, nog voordat de trein goed en wel stilstaat en mensen van binnenuit de deur gaan openen. Zo snel mogelijk willen ze erin. “Maak plaats, maak plaats, maak plaats, wij hebben ongelofelijke haast”.
Ik ben het overigens eens met de conducteur: je hoort te wachten totdat iedereen is uitgestapt. Dat er aan de rechterkant niemand uitstapt, betekent niet dat je dan al mag instappen, er kunnen immers altijd nog reizigers van achteren komen. Om die reden stap ik zelf ook altijd in het midden van de deur uit, want ik irriteer me mateloos aan vroege instappers. Het is een kwestie van wederzijds respect voor elkaar en zorgt ook voor een beter reizigerstroom.
Bijna niemand wacht tot iedereen uitgestapt is, er is dus nog heel wat werk aan de winkel om mensen zo ver te krijgen. Als men ruimte ziet om in te stappen doet men dat, je je wilt natuurlijk wel een zitplek en natuurlijk juist die zitplek die jij op het oog hebt. Als je ziet dat er een deur verder al wel mensen instappen omdat er daar niemand meer uitstapt, probeer je zo snel mogelijk óók in te stappen, om te voorkomen dat jouw gewenste plek inmiddels al in bezit genomen wordt door instappers via de andere deur…….
Waar ik me aan kan storen is het meermaals al flink duwen en drukken op de deurknop door mensen op het perron, nog voordat de trein goed en wel stilstaat en mensen van binnenuit de deur openen. Zo snel mogelijk willen ze erin.
Joh, of mensen die je omver duwen omdat ze naast de deur willen staan of mensen die voor de deur gaan staan en zorgen dat er al helemaal niet uitgestapt kan worden. Dat tweede zie ik vooral heel veel gebeuren bij sprinters en irriteer mij er mateloos aan.
Het is natuurlijk zo dat je bij de allerachterste deuren vaak eerder kan instappen dan bij alle andere deuren, dat houd nog niet in dat je dan opeens ook mag instappen bij alle andere deuren. Als je weet dat je bij de allerachterste deur eerder kan instappen, waarom sta je daar dan niet?
Ik loop met alle liefde express hard tegen de mensen aan die mij niet nornaal laten uitstappen. Als je een stoel wilt hebben moet je gewoon tactisch bij de juiste deur staan, anders wacht je maar gewoon lekker en heb je geen zitplek.
De conducteur heeft natuurlijk een voorbeeldfunctie, dat hij een zetje gaf is niet netjes en hoort niet. Hij kon het ook op een andere nettere manier duidelijk maken, maar ik snap wel zijn frustratie.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.