beantwoord

klacht korte treinen

  • 12 October 2021
  • 5 reacties
  • 324 Bekeken

Het is 12-10-21 om 09:12.

Ik en mijn medereizigers ergen zich rot door dat wij al ruim een maand elke ochtend kunnen staan in de trein omdat er elke keer een belachelijk korte trein word ingezet.

Ik begin er een beetje klaar mee te raken....

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 October 2021, 09:30

Bekijk origineel

5 reacties

Ik zie de laatste tijd veel te korte treinen waarin de mensen als haringen in een ton moeten. Gisteren bijvoorbeeld za 26 april 17:28 IC Utrecht CS-Den Haag CS: één treinstel ICM3 bestaande uit 3 rijtuigen. Mensen vallen over elkaar heen. Dit kun je in 2022 toch niet meer maken met zoveel reizigers. En dit is slechts een voorbeeld, ik zie het dagelijks. 

Wat is er aan de hand? Niet voldoende materieel, verkeerde planningen? 

Ik zie de laatste tijd veel te korte treinen waarin de mensen als haringen in een ton moeten. Gisteren bijvoorbeeld za 26 april 17:28 IC Utrecht CS-Den Haag CS: één treinstel ICM3 bestaande uit 3 rijtuigen. Mensen vallen over elkaar heen. Dit kun je in 2022 toch niet meer maken met zoveel reizigers. En dit is slechts een voorbeeld, ik zie het dagelijks. 

Wat is er aan de hand? Niet voldoende materieel, verkeerde planningen? 

U heeft een vooruitziende blik, 26 april is pas over ruim een week.

Het probleem is inderdaad de gebrekkige materieel planning.

Ik zie de laatste tijd veel te korte treinen waarin de mensen als haringen in een ton moeten. Gisteren bijvoorbeeld za 26 april 17:28 IC Utrecht CS-Den Haag CS: één treinstel ICM3 bestaande uit 3 rijtuigen. Mensen vallen over elkaar heen. Dit kun je in 2022 toch niet meer maken met zoveel reizigers. En dit is slechts een voorbeeld, ik zie het dagelijks. 

Wat is er aan de hand? Niet voldoende materieel, verkeerde planningen? 

U heeft een vooruitziende blik, 26 april is pas over ruim een week.

Het probleem is inderdaad de gebrekkige materieel planning.

Ik bedoelde za 16 april 17:28. En is er al zicht op wanneer deze "gebrekkige materieel planning" id opgelost? 

Er is helaas schaarste in het materieel doordat de DDZ treinen door technische problemen aan de kant staan en worden aangepast zodat ze weer de baan op kunnen, hierdoor is er landelijk geschoven met materieel en zijn er treinen waarin het heel erg druk is.

Overigens is het ook niet geheel te voorkomen dat er gestaan moet worden in de spitsen, net als voor corona zal ook dat fenomeen weer terugkomen.

Wat u en uw medereizigers wel kunnen doen is de druktemelder invullen in de app zodat de trein bij meerdere meldingen in de picture komt te staan bij de afdeling die hier naar kijkt en naar mogelijke oplossingen zoekt.

Het heeft natuurlijk niet zoveel zin zoiets te melden als je er niet bij vertelt om welke trein het gaat.

Reageer