beantwoord

Klacht: na het fluiten niet meer instappen

• 9 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 650 Bekeken

Vanmiddag nam ik de trein van Capelle Schollevaar (14:21) naar Rotterdam Blaak. Echter was er 5 min vertraging waardoor ik aanzienlijk minder tijd had om over te stappen op de trein naar Dordrecht die om 14:41 vanaf Rotterdam Centraal vertrok. Ik haaste mij van spoor 16 naar spoor 7 en op de roltrap ging de fluit. Ik kwam aan op het perron en de conductrice naast de roltrap op het perron de deuren te checken. Ik stond achter haar toen ze instapte, ze draaide zich echter om wuifde met haar vinger dat ik er niet in mocht en versperde samen met haar collega mij de weg om in te stappen. Ik keek haar vragend aan terwijl ze de sleutel in het contact deed en sprong toen alsnog de trein in. Ze zei dat ik zal al 10min geleden gefloten had en dat ik na het fluiten niet meer mocht instappen. Dat ik maar op tijd moest zijn (alsof ik er wat aan kan doen dat mijn trein vertraging had) Haar collega noemde mij nog een halve zool.

Ik snap dat NS dit beleid heeft voor onze eigen veiligheid, maar op deze manier hoef je toch niet met reizigers om te gaan? In de tijd die ze nam om met haar vinger te wuiven en mij de weg te versperren had ik allang kunnen instappen.
icon

Beste antwoord door Arnold NS 10 oktober 2017, 10:45

Hallo Sky222 en welkom op het NS Forum!

Wat betreft het onderwerp fluiten = niet meer instappen, hier is op het forum en daarbuiten veel over te vinden. Één van de grootste items hierin zijn veiligheid, vertragingen en de bijkomende irritatie bij de conducteurs (en reizigers). Dat een frustratie van een conducteur geuit wordt met een reactie als halve zool, is niet professioneel. Zover zijn we het absoluut eens! Echter was de conducteur juist in het volgen van de procedures en om je de toegang tot de trein te weigeren. Hier vind je daar ook een uitleg over van een conducteur die actief is op het forum. Wel is het begrijpelijk dat je hier enorm van baalde aangezien je al moest rennen door de 5 minuten vertraging. Mocht je nog vragen hebben hierover en je kunt ze niet op het forum of hierbuiten vinden, stel ze dan vooral. Wellicht dat ik of een conducteur op het forum dit dan voor je kunnen toelichten 🙂.
Bekijk origineel

6 reacties

Schandalig inderdaad. Het gebeurt heel erg vaak dat conducteurs of conductrices verkondigen dat de reiziger maar “op tijd moet zijn” terwijl vertraging van de vorige trein de grootste reden is dat reizigers nog door dichtgaande deuren springen... moeten ze maar op tijd rijden!
Een conducteur die een klant een halve zool noemt is zelf ook niet goed bezig. Hopelijk wordt hij er nog op aangesproken.
Hallo Sky222 en welkom op het NS Forum!

Wat betreft het onderwerp fluiten = niet meer instappen, hier is op het forum en daarbuiten veel over te vinden. Één van de grootste items hierin zijn veiligheid, vertragingen en de bijkomende irritatie bij de conducteurs (en reizigers). Dat een frustratie van een conducteur geuit wordt met een reactie als halve zool, is niet professioneel. Zover zijn we het absoluut eens! Echter was de conducteur juist in het volgen van de procedures en om je de toegang tot de trein te weigeren. Hier vind je daar ook een uitleg over van een conducteur die actief is op het forum. Wel is het begrijpelijk dat je hier enorm van baalde aangezien je al moest rennen door de 5 minuten vertraging. Mocht je nog vragen hebben hierover en je kunt ze niet op het forum of hierbuiten vinden, stel ze dan vooral. Wellicht dat ik of een conducteur op het forum dit dan voor je kunnen toelichten 🙂.
Reputatie 7
Badge +3
In dit geval kon je misschien nog wel veilig instappen omdat je bij de deur van de HC instapte, anders had je kans om in het lijstje van onderstaande site terecht te komen.

http://www.upcoming.nl/globalistaa/21887/10-mensen-die-dachten-dat-ze-na-t-laatste-fluitsignaal-nog-wel-konden-instappen
Reputatie 3
Er gaan vanaf Rotterdam Centraal 8 treinen per uur naar Blaak. Volgende keer gewoon even wachten op de volgende trein ?
Je kan wachten, maar als ik de metro kan halen net, doe ik het ook. TS deed niets gevaarlijks.

Reageer