beantwoord

klacht over personeel

• 3 april 2020
  • 19 reacties
  • 1086 Bekeken

Ik zat vanavond in de trein op Station Hoorn richting purmerend en Amsterdam Sloterdijk. De trein van 17.29 om precies te zijn. Iedereen was ingestapt en netjes anderhalve meter uit elkaar gaan zitten. De trein was niet overvol, er was ruimte genoeg om afstand te houden. De conductrice riep luid en duidelijk om dat de trein alleen reed voor personeel in vitale beroepen. Een ouder stel dat een afspraak had gehad in het ziekenhuis in Hoorn en graag naar huis wilde werd de trein uit gezet!! Ik vind dit echt geen stijl. De NS communiceert dat je alleen moet reizen als je in een vitaal beroep werkt OF om een andere reden genoodzaakt bent te reizen. Een ziekenhuis bezoek lijkt mij wel noodzaak te hebben. Ik zou graag horen dat de desbetreffende conductrice aangesproken wordt op haar gedrag. Dit lijkt mij niet wat de NS uit wil stralen. 

mvg,

Ingrid

icon

Beste antwoord door Erryt NS 3 april 2020, 19:01

Hallo Gridje en welkom bij de NS Community,

Ik schrik ervan, maar ik durf er inhoudelijk niets over te zeggen omdat ik er niet bij was. Ik wil je vragen mij een privébericht te sturen zodat ik wat meer gegevens kan opvragen om de klacht door te zetten. Bedankt dat je dit signaal bij ons neerlegt. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.

Bekijk origineel

19 reacties

Hallo Gridje en welkom bij de NS Community,

Ik schrik ervan, maar ik durf er inhoudelijk niets over te zeggen omdat ik er niet bij was. Ik wil je vragen mij een privébericht te sturen zodat ik wat meer gegevens kan opvragen om de klacht door te zetten. Bedankt dat je dit signaal bij ons neerlegt. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.

Kan hier in dit topic wel een terugkoppeling komen? Ik hoop dit toch echt nooit getuige te zijn van zo'n voorval na een werkdag ...

Reputatie 7

Kan hier in dit topic wel een terugkoppeling komen? Ik hoop dit toch echt nooit getuige te zijn van zo'n voorval na een werkdag ...

Terugkoppeling van klachten over personeel wordt nooit gegeven. Dat zal nu dus ook niet zijn.

Reputatie 5

Dat stel werd de trein uitgezet omdat ze een afspraak in een ziekenhuis hadden? 

Ik mis eigenlijk de reden: geen kaartje.

Misschien heeft het stel wel gedacht dat treinreizen in deze tijd vrij was en heeft de conducteur ze daarom verzocht om de trein te verlaten. 

Ik mis eigenlijk de reden: geen kaartje.

Misschien heeft het stel wel gedacht dat treinreizen in deze tijd vrij was en heeft de conducteur ze daarom verzocht om de trein te verlaten. 

Zo dan, in een dag tijd van slachtoffer van een conducteur die de regels niet kent naar zwartrijder, heb jij meer informatie dan in de OP staat of ben je altijd zo wantrouwend?

Reputatie 6

Natuurlijk, op dit forum is het altijd de schuld van de klant 😉

Gelukkig denkt NS zelf er doorgaans anders over.

Reputatie 3

Ik vind dit een vreemd verhaal en jammer dat we niet horen wat zich evt nog meer heeft afgespeeld. Het is niet aan de NS of conducteur om te bepalen wie wel of niet mag reizen. Wie een geldig kaartje heeft mag in principe mee. Je kunt wel een moreel beroep doen om niette reizen, maar de overheid is de enige die een verbod kan instellen. De ns kan natuurlijk wel bijv. Vrije reisdagen of aktiekaartjes tijdelijk ongeldig verklaren, maar daar waren velen op het forum tegen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind dit een vreemd verhaal en jammer dat we niet horen wat zich evt nog meer heeft afgespeeld. Het is niet aan de NS of conducteur om te bepalen wie wel of niet mag reizen. Wie een geldig kaartje heeft mag in principe mee. Je kunt wel een moreel beroep doen om niette reizen, maar de overheid is de enige die een verbod kan instellen. De ns kan natuurlijk wel bijv. Vrije reisdagen of aktiekaartjes tijdelijk ongeldig verklaren, maar daar waren velen op het forum tegen.

Waar is te vinden dat velen op het forum tegen tijdelijk ongeldig verklaren van Keuzedagen en/of aktiekaartjes?

Het moet wel technisch mogelijk zijn om Keuzedagen en/of aktiekaartjes tijdelijk ongeldig te maken. Keuzedagen worden automatisch gegenereerd en iedere klant heeft een andere geldigheidsperiode.

Aktiekaartjes worden door diverse aanbieders verkocht en in feite zijn die aanbieders het aanspreekpunt.

NS heeft coulance-regelingen voor mensen met keuzedagen en/of aktiekaartjes.

Maar dan nog zijn er mensen die graag hun keuzedag en/of aktiekaartje voor een noodzakelijke reis willen gebruiken. Geldigheid opschorten betekent voor die groep dat zij hogere reiskosten komen te staan.

De reden waarom het echtpaar de trein uit moest weten we.

Reputatie 6

NS biedt doorgaans dagkaarten aan voor de daluren, 19 euro geloof ik voor een retourtje en dan mag je zelf kiezen van waar naar waar. Ik kan me prima voorstellen dat er ook nu mensen zijn die een belangrijke reis moeten maken en die optie heel graag willen hebben. Maar die is er inderdaad niet, want een groot deel van het volk dat die kaarten koopt zal ongetwijfeld dagjesmens zijn en dat mag nu echt even niet. Dus is het de vraag wat wel en niet slim is om nu te doen.

Hoe dan ook ben ik het er mee eens dat het niet aan NS is om te bepalen wie er wel en niet met de trein mag. Als men gelooft een geldige reden te hebben om te reizen, dan moet dat goed genoeg zijn.

Reputatie 7
Badge +3

De Spoordeelwinkel is tijdelijk gesloten.

Nogmaals wij kunnen alleen maar gissen naar de reden waarom het echtpaar niet mee mocht.

Reputatie 7
Badge

Dat oudere stel kwam van het ziekenhuis vandaan. Dus dat lijkt me toch een goede reden (noodzakelijk) te zijn om met de trein te mogen reizen.

Ik vind dit echt een vreemd verhaal. En ik hoop dan ook maar dat het niet klopt.

Reputatie 5

Ik denk dat Gridje niet het hele verhaal verteld.

Ik denk dat Gridje niet het hele verhaal verteld.

Ik denk het ook

Ik ben nog in gesprek om de klacht door te zetten. Hier zal geen terugkoppeling van komen. Ik kan verder ook geen uitspraak over de situatie doen.

Reputatie 2

Beetje late reactie maar ik hoorde net pas dat er een reactie stond op een social media. Vandaar toch even deze kleine toelichting hoe het afgelopen is met dit echtpaar.

Het echtpaar is met de intercity die 10 minuten later vertrok meegegaan. Deze heeft een extra stop gemaakt voor dit echtpaar op Zaandam. Omdat de stoptrein vertraging had kwamen ze 1 minuut later aan op Zaandam. 

Dit is geregeld door het NS personeel van die intercity waarvan ik de machinist was.

Uiteindelijk was het echtpaar ons dankbaar dat wij hun toch zo snel mogelijk naar Zaandam brachten. 

En uiteraard hadden deze mensen het recht om met ons te reizen. Ze moesten van de arts langskomen en hadden geen ander vervoer dan de trein. Dus een noodzakelijke reis en dus welkom. Wij hebben ook ons excuses aan hun aangeboden toen wij hun verhaal aanhoorde.

Ook waren ze in het bezit van een geldig vervoersbewijs.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb wel op ‘Like’ geklikt, omdat ik de bijdrage van Edwin_mcn (en de acties van het personeel op deze volgende IC) zeer waardeer, maar eigenlijk vind ik het diep triest dat het blijkbaar dus daadwerkelijk zo gegaan is ...

Reputatie 3

Ik heb wel op ‘Like’ geklikt, omdat ik de bijdrage van Edwin_mcn (en de acties van het personeel op deze volgende IC) zeer waardeer, maar eigenlijk vind ik het diep triest dat het blijkbaar dus daadwerkelijk zo gegaan is ...

En dan komt Gridje hier terecht en zijn daar direct een aantal vaste leden die gelijk het verhaal van een nieuwkomer in twijfel trekken. Diep triest....

En dan komt Gridje hier terecht en zijn daar direct een aantal vaste leden die gelijk het verhaal van een nieuwkomer in twijfel trekken. Diep triest....

Ik heb het verhaal in twijfel getrokken omdat ik mij echt niet kon voorstellen dat het zo gegaan is als Gridje heeft aangegeven in haar openingspost. Ik reis zelf zo’n 50 jaar met het openbaar vervoer best wel wat incidenten meegemaakt, maar dit…….. Toch wel erg triest gedrag van de conductrice.   

Reageer