klachten over DDAR, dit is niet normaal!

  • 12 August 2019
  • 85 reacties
  • 5544 Bekeken

Reputatie 4
Dit is een topic om onvrede over de DDAR te uiten.
Een aantal klachten.

1. Geen airco
2. Maakt te veel lawaai
3. Bankjes zitten niet lekker
4. Geen gelijkvloerse instap
5. Geen stopcontacten
6. Geen wifi
7. Ouderwetse toiletten
8. Onfris interieur
9. Versleten verf
10. Ouderwets gespoten
11. 1e klas in de meeste gevallen nep 1e klas
Vul me nog aan als je meer klachten hebt

85 reacties

Gister nog gedaan, half uur heen en half uur terug. Behalve dat de DD-AR duidelijk stiller is dan de meeste andere treinen was er weinig verschil qua comfort. Prettig interieur, hoewel niet bijster ruim, maar zeker goed genoeg voor een rit van een half uur. Met afstand de beste Sprinter, deels omdat het geen Sprinter is. Vergeleken met SGM marginaal beter, maar duidelijk veel prettiger dan een SLT of een SNG.
Reputatie 6
Waarom zijn er mensen die van alles en nog eisen? Al die extra's kosten geld en kunnen stuk gaan. Dan kan men weer klagen dat er iets stuk is. Zoeken ze de luxe die ze thuis niet hebben bij de NS?
Ik vraag me altijd af of die mensen wel in een huis wonen waar de ramen niet open kunnen en een stuk elektronica voor verse lucht en temperatuurregeling zorgt...
Er lijkt me bij de perfecte trein weinig anders voor te stellen dan een huis op wielen. Wat wil je in een huis? Een goede stoel, een plek om te werken, een plek om een dutje te doen, een mooi uitzicht, en een fris windje op een warme dag. O ja, en een toilet, maar die discussie hebben we al gehad.

Leuke decoratie. Bijna vergeten. Het mag er best een beetje gezellig uitzien.
Reputatie 7
Badge
Dat gezeur met wifi altijd. Sorry niet om lullig te zijn. Maar de trein is geen internetcafé.
Ik raad trouwens 4G aan. Veel sneller, kost niks meer, en je komt niet als middelbare scholier over als je er over zeurt.
Reputatie 7
En daarnaast een Powerbank en je hebt alles zelf in de hand.
Reputatie 1
Dat gezeur met wifi altijd. Sorry niet om lullig te zijn. Maar de trein is geen internetcafé.
Tja, ik geloof dat sowieso pas in 2012 de eerste proeven met wifi in de trein gedaan werden. Hoe hielden we het voor die tijd vol?
Reputatie 7
Badge +4

Ruilen ?
Bij ons komt de deze nog regelmatig voorrijden.

In Gent staat een half gesloopte -, dan vraag je je inderdaad af of deze treinen niet wat erg lang zijn ingezet. 😉 Over het algemeen zijn de Belgische treinen best comfortabel.
Reputatie 7
Badge
In Gent staat een half gesloopte, dan vraag je je inderdaad af of deze treinen niet wat erg lang zijn ingezet.

Nabij Gent worden de zeer grote revisies aan de NMBS Reeks 800 uitgevoerd. Delen van reeds leeggehaald treinstellen staan dan soms buiten.
Eenmaal binnen worden de casco's na conservering weer geheel opgebouwd.

Maar goed, we dwalen af, dit ging over de DDAR, welke binnen een half jaartje (bijna) weg zijn.
Daar na 25 jaren inzet nog eindeloos discuseren heeft weinig nut, lijkt mij.
Reputatie 7
Badge +4
Het is goed dat ze verdwijnen. Het comfort lijkt nergens naar. Ik heb voorheen veel tijd in het Oostblok doorgebracht en daar waren de treinen soms nog beter. Jeroen zijn verhaal was helder. De vervangers kunnen nooit slechter zijn, nog even geduld. Als er echter geen materieel is, kun je ze beter inzetten dan weglaten.
Reputatie 7
Badge
Het is goed dat ze verdwijnen. Het comfort lijkt nergens naar. Ik heb voorheen veel tijd in het Oostblok doorgebracht en daar waren de treinen soms nog beter. Jeroen zijn verhaal was helder. De vervangers kunnen nooit slechter zijn, nog even geduld. Als er echter geen materieel is, kun je ze beter inzetten dan weglaten.
Nieuw kan nooit slechter zijn? Hoezo dat? 🤔
Als dat een uitdaging is, dan heeft SNG ruim gewonnen.
Reputatie 7
Badge
Persoonlijk zit ik liever in een DDAR, of nog beter DDM, dan een SNG.
Vooral de banken van de DDM kan ik erg waarderen.
Nog even en dan wordt het topic:
"Klachten over SNG, dit is niet normaal meer" geopend 😀
Reputatie 7
Badge +4

Het is goed dat ze verdwijnen. Het comfort lijkt nergens naar. Ik heb voorheen veel tijd in het Oostblok doorgebracht en daar waren de treinen soms nog beter. Jeroen zijn verhaal was helder. De vervangers kunnen nooit slechter zijn, nog even geduld. Als er echter geen materieel is, kun je ze beter inzetten dan weglaten.Nieuw kan nooit slechter zijn? Hoezo dat? 🤔



Ik weet dat je moeite hebt met eufemistisch, en niet-letterlijk taalgebruik. Het is zo dat ik me daar nogal vaak van bedien, maar ik bedoel daarmee dat de DDAR het allerslechtste is en andere treinen dus beter zijn. Slechter dan de DDAR kan iets niet zijn, bedoel ik dus.
Reputatie 7
Badge
Ik weet dat je moeite hebt met eufemistisch, en niet-letterlijk taalgebruik. Het is zo dat ik me daar nogal vaak van bedien, maar ik bedoel daarmee dat de DDAR het allerslechtste is en andere treinen dus beter zijn. Slechter dan de DDAR kan iets niet zijn, bedoel ik dus.

DD-ar heeft anders wel meer 1e klas dan SNG.
DD-ar heeft anders wel meer 1e klas dan SNG.
Die dus vrijwel altijd leeg is.
Reputatie 7
Badge
maar ik bedoel daarmee dat de DDAR het allerslechtste is en andere treinen dus beter zijn. Slechter dan de DDAR kan iets niet zijn, bedoel ik dus.

Het geeft mooi aan dat je nog weinig ervaring hebt in het reizen per trein. DDAR is misschien niet luxueus en zeer comfortabel, maar dat is een SLT en zeker een SNG ook niet.
Vergeleken wat er bijvoorbeeld in Zwitserland en Oostenrijk anno 2019 rondrijdt in de stoptrein dienst is het allemaal erg basic hier.
Of België. De Duitse S-Bahn komt overeen maar dient een andere rol. Dwz de treinen zijn hetzelfde, maar de afstanden zijn langer. De Regionalbahn, bij ons de sneltrein, zit in de meeste regio's een stap boven onze standaard. Wij hebben de Sprinter; de andere landen gaan nog steeds uit van het idee stoptrein of sneltrein. Denk Mat '64, DDM, DD-AR. Ik zie niet in wat het onze beter maakt.

Wat betreft comfort is SNG sowiezo het allerlaagste. Het verschil tussen SLT, FLIRT en SNG is niet groot maar de SLT is met de nieuwe stoelen zeker verbeterd. Ze rijden deze week als Intercity tussen Den Haag, Leiden en Schiphol en voldoen best aardig.
Reputatie 7
Badge

Die dus vrijwel altijd leeg is.


Hmmm....lekker rustig. 😌
Reputatie 4
Persoonlijk zit ik liever in een DDAR, of nog beter DDM, dan een SNG.
Vooral de banken van de DDM kan ik erg waarderen.
Nog even en dan wordt het topic:
"Klachten over SNG, dit is niet normaal meer" geopend 😀

Je moet respect hebben voor heilige treinen
Reputatie 7
Badge

Je moet respect hebben voor heilige treinen


Maar dat heb jij zelf ook niet echt. Jij loopt nu toch ook te klagen over een trein die zichzelf al wijt en zijt bewezen heeft?
SNG is pas net nieuw en moet zichzelf nog maar bewijzen vind ik. En het begint al slecht vind ik....door die stoelen.
Het nieuwste materieel wat zich heeft "bewezen" zal wel SLT zijn. Die heeft wat nuttige upgrades gehad de afgelopen tijd en voldoet nu zowel aan de eisen van 2009, als van 2019. Of SNG zich ooit nog gaat bewijzen, zullen we pas weten nadat er de nodige kilometers mee gemaakt zijn. Tot nu toe is het wat mij betreft oncomfortabele zooi, maar misschien dat er over 10 jaar ook het een en ander aan veranderd is.
Reputatie 7
Badge
Weetje wat het is......die stoelen moeten gewoon vervangen worden vind ik. Dat zou mijn kont teminste nog kunnen sparen voor de toekomst.
Liever vandaag dan morgen ook, aub. Misschien dat ze wat van dat gratis OV-geld kunnen vangen volgend jaar, dan is het snel geregeld.
Iedereen sterkte gewenst die de komende hete dagen weer met DD-AR moet reizen.

Reageer