klachten over DDAR, dit is niet normaal! | NS Community

klachten over DDAR, dit is niet normaal!

  • 12 August 2019
  • 85 reacties
  • 5537 Bekeken

Reputatie 4
Dit is een topic om onvrede over de DDAR te uiten.
Een aantal klachten.

1. Geen airco
2. Maakt te veel lawaai
3. Bankjes zitten niet lekker
4. Geen gelijkvloerse instap
5. Geen stopcontacten
6. Geen wifi
7. Ouderwetse toiletten
8. Onfris interieur
9. Versleten verf
10. Ouderwets gespoten
11. 1e klas in de meeste gevallen nep 1e klas
Vul me nog aan als je meer klachten hebt

85 reacties

Reputatie 7
Badge
Iedereen sterkte gewenst die de komende hete dagen weer met DD-AR moet reizen.

Misschien wel voor de laatste keer deze sensatie meemaken, bij de volgende hittegolf zitten de reizigers wel koel, maar krap en recht boven op elkaar.
Er wordt nu al volop over geklaagd, als alle 200 SNG rijden gaat het helemaal los, immers ze rijden nu nog in relatief rustige treinen en de dikke winterjassen zijn nog niet aan.
Gister in gezeten. Nergens last van gehad, maar het is wel jammer dat er hier weer twee prima treinseries voor mij gaan verdwijnen. Het zit prima, het rijdt prima. Wat kan ik verder nog zeggen?
Reputatie 7
Badge
Ik snap ook echt niet wat er mis is met DD-ar. Naar mijn mening zijn het prima treinen. Alleen geen wifi en Aicro nou Boooehoooe😭
Gelukkig blijft de DDZ nog wel een tijdje rijden in ieder geval. Die zijn ook prima. Alleen helaas zie ik ze niet zo veel meer rijden in mijn omgeving. Dus dat is wel weer wat minder.
Reputatie 7
Badge +3
Gister in gezeten. Nergens last van gehad, maar het is wel jammer dat er hier weer twee prima treinseries voor mij gaan verdwijnen. Het zit prima, het rijdt prima. Wat kan ik verder nog zeggen?
Waar zijn de DDAR treinen dan nog ingezet? Vanaf zondag zie ik geen DDAR meer in de 5600 en 7000.
Of bedoel je de DDM1 tussen Enkhuizen en Amsterdam?
Reputatie 7
Badge
DDM1 en DD-ar lijken dan ook wel erg veel op elkaar hoor. Ik kan ze bijna niet uit elkaar houden hoor.
Badge +3
Het zal dan die DDM1 zijn, want op twitter veel klachten over de sauna en dat je vanaf Haarlem blijkbaar wél comfortabel naar Zandvoort kon, en of ze dat niet konden omwisselen?

Laat die strandgangers maar gebakken worden en zo... 😅
DDM1 en DD-ar lijken dan ook wel erg veel op elkaar hoor. Ik kan ze bijna niet uit elkaar houden hoor.
De DDAR heeft 4 rijtuigen met een loc er voor en heeft in de 2e klasse groene bekleding, de DDM-1 heeft 3 rijtuigen met een loc er voor en heeft rode bekleding.
Reputatie 5
Badge
@Jeroen DD-AR heeft drie bakken en DDM1 vier. 😉
@Jeroen DD-AR heeft drie bakken en DDM1 vier. ;)
Oeps, inderdaad het moet precies andersom zijn.

De DDAR heeft 3 rijtuigen met een loc er voor en heeft in de 2e klasse groene bekleding, de DDM-1 heeft 4 rijtuigen met een loc er voor en heeft rode bekleding.
Reputatie 7
Badge
met een loc er voor

Het mooie is dat de loc ook aan de achterkant kan rijden, hij duwt dan de trein.

met een loc er voorHet mooie is dat de loc ook aan de achterkant kan rijden, hij duwt dan de trein.

Het mooiste is toch echt met de loc voorop Abbeyroad.
Reputatie 4
Ik snap ook echt niet wat er mis is met DD-ar. Naar mijn mening zijn het prima treinen. Alleen geen wifi en Aicro nou Boooehoooe😭

Gelukkig blijft de DDZ nog wel een tijdje rijden in ieder geval. Die zijn ook prima. Alleen helaas zie ik ze niet zo veel meer rijden in mijn omgeving. Dus dat is wel weer wat minder.

Nou, wat een overbodige luxe zeg, die airco🤔
Twee keer met hitte gereden en allebei de keren oververhit geraakt.
Soiso vraag ik me af of hier de SGMm niet blijft tot de SLT oud is, dan heeft lijn 7000 nog steeds oud materieel, jahoe!
Serie 7000 is helemaal geen onmenselijk drukke lijn, eerder een zeer zwakke broeder. Behalve in enkele studententreinen in de ochtendspits is er vrijwel altijd een zee van ruimte.
Reputatie 7
Badge

😭Nou, wat een overbodige luxe zeg, die airco🤔
Twee keer met hitte gereden en allebei de keren oververhit geraakt.
Soiso vraag ik me af of hier de SGMm niet blijft tot de SLT oud is, dan heeft lijn 7000 nog steeds oud materieel, jahoe!


Ik had gisteren in een SLT gereisd waar de airco van stuk was. Toen raakte ik pas oververhit.
Reputatie 4

@Ferdinand Delasoie wat heeft dit met dit topic te maken ?
Alles lijkt mij. Het geeft aan dat we in Nederland wel heel erg verwend zijn met ons NS materieel en dat het wensenlijstje van TS misschien wel een tikkeltje overdreven is. Je kan niet verwachten dat NS elke 10 jaar zijn hele materieel vernieuwd. Zoals ik al eerder zei, ga eens over de grens en kijk wat daar allemaal rijdt.

Over de grens heb je veel minder dure treinkaartjes abbos etc. Mijn ouders (ik ben nog minderjarig) betalen een vermogen en dan nog de gemeente... Dan mag je verwachten dat je goed materieel krijgt.
Keolis heeft wél mijn verlanglijstje gerespecteerd, en ik denk dat mijn verlanglijstje op héél véél harten van mijn medereizigers staat geschreven, alleen minder brutaal zijn... Veel mensen weten soiso niet dat dit forum bestaat
Reputatie 7
Badge +3
Veel mensen weten soiso niet dat dit forum bestaat

Soiso? Volgens mij is deze nieuwe lunchroom in Den Haag nog niet eens open.🤣


Maar heeft wat je ouders betalen aan de gemeente te maken met het materieel waarmee NS rijdt?

DDAR gaat er sowieso heel snel uit, als het niet per wijzigingsblad september is, dan wel per de nieuwe dienstregeling in december, in ieder geval in de 5600. En als het de komende dagen nog warm blijft dan zul je deze week ook niet meer zien.
Helaas reed vandaag weer volop DD-AR-3 in de 7000... Het zal vast een fijne trein zijn om te rijden, maar maak er dan van binnen ook wat van. Alles zit onder de graffiti/stift/vieze plekken. En ze zijn nooit (goed) schoon. Al meerdere keren aangegeven.
Ik moet zeggen dat de SGMm of ander materieel die af en toe invalt er van binnen een stuk beter verzorgd is. Ook op andere trajecten.
Reputatie 4

Veel mensen weten soiso niet dat dit forum bestaatSoiso? Volgens mij is deze nieuwe lunchroom in Den Haag nog niet eens open.🤣



Maar heeft wat je ouders betalen aan de gemeente te maken met het materieel waarmee NS rijdt?

DDAR gaat er sowieso heel snel uit, als het niet per wijzigingsblad september is, dan wel per de nieuwe dienstregeling in december, in ieder geval in de 5600. En als het de komende dagen nog warm blijft dan zul je deze week ook niet meer zien.

Mijn ouders en de gemeente betalen traject vrij voor mijn vervoer naar school, en dat is per trein van Rsn naar Apdo en terug, snap je?
Reputatie 4
Inmiddels is het september en nóg DDAR🤬
Telkens word dan en dan gezegd, en telkens is er weer DDAR
Volgens mij ben jij hier de enige die zei dat er ander materieel op de 7000 zou gaan rijden.
Gaat dat niet tot het eind van het jaar duren? Het is juist goed dat ze niet te snel materieel vervangen. Van de FLIRT hebben we in de Randstad nog niks gezien of gehoord, en de SNG heeft ook zijn eigen turf. Dat er op die serie daarna SGMm voor gepland staat is ook goed nieuws, al maakt de kwaliteit van die serie daarmee een kleine stap achteruit.
Reputatie 4
Volgens mij ben jij hier de enige die zei dat er ander materieel op de 7000 zou gaan rijden.
Niet soms? Tuffen we tot het eind van de wereld door met DDAR? Dat is niet te hopen...
Reputatie 4
Gaat dat niet tot het eind van het jaar duren? Het is juist goed dat ze niet te snel materieel vervangen. Van de FLIRT hebben we in de Randstad nog niks gezien of gehoord, en de SNG heeft ook zijn eigen turf. Dat er op die serie daarna SGMm voor gepland staat is ook goed nieuws, al maakt de kwaliteit van die serie daarmee een kleine stap achteruit.
@MJL Dat is een kleine stap vooruit, al is het nog steeds bullshit
Reputatie 7
Badge
bullshit

Misschien een idee om je taalgebruik wat aan te passen.
Ik deel je mening niet maar het taalgebruik lijkt me weinig kwetsend. Your mileage may vary, maar uit mijn ervaring is de zit in SGM zeker minder dan in DD-AR als het gaat om langere ritten. Minder zelfs dan SLT met de vernieuwde stoelen, hoewel je in een SLT in de 1e klas wel erg ongunstig zit zo boven op de draaistellen.

Reageer