klachten over DDAR, dit is niet normaal!

  • 12 August 2019
  • 85 reacties
  • 5544 Bekeken

Reputatie 4
Dit is een topic om onvrede over de DDAR te uiten.
Een aantal klachten.

1. Geen airco
2. Maakt te veel lawaai
3. Bankjes zitten niet lekker
4. Geen gelijkvloerse instap
5. Geen stopcontacten
6. Geen wifi
7. Ouderwetse toiletten
8. Onfris interieur
9. Versleten verf
10. Ouderwets gespoten
11. 1e klas in de meeste gevallen nep 1e klas
Vul me nog aan als je meer klachten hebt

85 reacties

Reputatie 6

Ik vond DDZ en DDAR altijd best fijn dubbeldeks materieel, met name omdat op de onderste verdieping de wanden gewoon recht waren, in plaats van taps naar binnen toe lopen in het nieuwere dubbeldeks materieel, waardoor je je voeten bijna niet kwijt kan als je aan de raamkant zit.

Reputatie 7

Was beter dan klote sng

 

Fijn zo'n eerste reactie op het forum.

Was beter dan klote sng

WiFi is een extra, climate control is een extra, (USB) oplaadpunten zijn extra's, infoschermen zijn extra's. Dat kan allemaal stuk en zoals we hier kunnen zien, wordt daar ook al aardig over geklaagd.
Climate control is gewoon industriestandaard anno 2019. WiFi en infoschermen niet, dat is optioneel.
Reputatie 4
Wielen zijn geen extra's, stoelen zijn geen extra's, motoren zijn geen extra's.
WiFi is een extra, climate control is een extra, (USB) oplaadpunten zijn extra's, infoschermen zijn extra's. Dat kan allemaal stuk en zoals we hier kunnen zien, wordt daar ook al aardig over geklaagd.

Daar geef ik Philned dan ook wel gelijk in.

Stoelen zijn wel extra's, ik heb wel eens in een tandradbaan zonder stoelen gezeten.
Maar dat zou NS wel niet doen (gele hesjes, conducteurs aangevallen)
Reputatie 7
Badge
Wielen zijn geen extra's, stoelen zijn geen extra's, motoren zijn geen extra's.
WiFi is een extra, climate control is een extra, (USB) oplaadpunten zijn extra's, infoschermen zijn extra's. Dat kan allemaal stuk en zoals we hier kunnen zien, wordt daar ook al aardig over geklaagd.

Daar geef ik Philned dan ook wel gelijk in.
Reputatie 4
Waarom zijn er mensen die van alles en nog eisen? Al die extra's kunnen stuk gaan. Dan kan men weer klagen dat er iets stuk is.
Dat is dus niet waar.
Stoelen kunnen stuk gaan, maar geen stoelen meer in de trein?
Wielen kunnen stuk gaan, ook maar geen wielen?
Motoren kunnen stuk gaan, ook maar geen motoren?
Kortom, als je de veiligheid wil dat niks stuk kan gaan, moet je naar de oertijd terug.
Reputatie 7
Badge
Dat gezeur over die type treinen steeds. Ik ga zelf toch ook niet steeds lopen klagen over een bepaalde type trein ofzo. 🤔
Reputatie 7
Badge +3
Inmiddels is het september en nóg DDAR🤬
Telkens word dan en dan gezegd, en telkens is er weer DDAR

Als iemand nu eens zegt tot december, zijn we dan de komende paar maanden van je gezeur af?

En leuk voor je dat je ouders en de gemeente betalen voor je Traject Vrij voor je vervoer naar school, maar ze betalen dan ook alleen dat je vervoerd wordt. Dat is voor iemand die het zelf betaalt of voor wie de werkgever het betaalt item dito. Je wordt vervoerd, punt
Reputatie 7
Badge
DD-ar vind ik prima zitten eigenlijk.
Ik snap niet zo goed waarom TS er nu meteen (liefst vandaag nog) vanaf wil. 😌
Ik deel je mening niet maar het taalgebruik lijkt me weinig kwetsend. Your mileage may vary, maar uit mijn ervaring is de zit in SGM zeker minder dan in DD-AR als het gaat om langere ritten. Minder zelfs dan SLT met de vernieuwde stoelen, hoewel je in een SLT in de 1e klas wel erg ongunstig zit zo boven op de draaistellen.
Reputatie 7
Badge
bullshit

Misschien een idee om je taalgebruik wat aan te passen.
Reputatie 4
Gaat dat niet tot het eind van het jaar duren? Het is juist goed dat ze niet te snel materieel vervangen. Van de FLIRT hebben we in de Randstad nog niks gezien of gehoord, en de SNG heeft ook zijn eigen turf. Dat er op die serie daarna SGMm voor gepland staat is ook goed nieuws, al maakt de kwaliteit van die serie daarmee een kleine stap achteruit.
@MJL Dat is een kleine stap vooruit, al is het nog steeds bullshit
Reputatie 4
Volgens mij ben jij hier de enige die zei dat er ander materieel op de 7000 zou gaan rijden.
Niet soms? Tuffen we tot het eind van de wereld door met DDAR? Dat is niet te hopen...
Gaat dat niet tot het eind van het jaar duren? Het is juist goed dat ze niet te snel materieel vervangen. Van de FLIRT hebben we in de Randstad nog niks gezien of gehoord, en de SNG heeft ook zijn eigen turf. Dat er op die serie daarna SGMm voor gepland staat is ook goed nieuws, al maakt de kwaliteit van die serie daarmee een kleine stap achteruit.
Volgens mij ben jij hier de enige die zei dat er ander materieel op de 7000 zou gaan rijden.
Reputatie 4
Inmiddels is het september en nóg DDAR🤬
Telkens word dan en dan gezegd, en telkens is er weer DDAR
Reputatie 4

Veel mensen weten soiso niet dat dit forum bestaatSoiso? Volgens mij is deze nieuwe lunchroom in Den Haag nog niet eens open.🤣



Maar heeft wat je ouders betalen aan de gemeente te maken met het materieel waarmee NS rijdt?

DDAR gaat er sowieso heel snel uit, als het niet per wijzigingsblad september is, dan wel per de nieuwe dienstregeling in december, in ieder geval in de 5600. En als het de komende dagen nog warm blijft dan zul je deze week ook niet meer zien.

Mijn ouders en de gemeente betalen traject vrij voor mijn vervoer naar school, en dat is per trein van Rsn naar Apdo en terug, snap je?
Helaas reed vandaag weer volop DD-AR-3 in de 7000... Het zal vast een fijne trein zijn om te rijden, maar maak er dan van binnen ook wat van. Alles zit onder de graffiti/stift/vieze plekken. En ze zijn nooit (goed) schoon. Al meerdere keren aangegeven.
Ik moet zeggen dat de SGMm of ander materieel die af en toe invalt er van binnen een stuk beter verzorgd is. Ook op andere trajecten.
Reputatie 7
Badge +3
Veel mensen weten soiso niet dat dit forum bestaat

Soiso? Volgens mij is deze nieuwe lunchroom in Den Haag nog niet eens open.🤣


Maar heeft wat je ouders betalen aan de gemeente te maken met het materieel waarmee NS rijdt?

DDAR gaat er sowieso heel snel uit, als het niet per wijzigingsblad september is, dan wel per de nieuwe dienstregeling in december, in ieder geval in de 5600. En als het de komende dagen nog warm blijft dan zul je deze week ook niet meer zien.
Reputatie 4

@Ferdinand Delasoie wat heeft dit met dit topic te maken ?
Alles lijkt mij. Het geeft aan dat we in Nederland wel heel erg verwend zijn met ons NS materieel en dat het wensenlijstje van TS misschien wel een tikkeltje overdreven is. Je kan niet verwachten dat NS elke 10 jaar zijn hele materieel vernieuwd. Zoals ik al eerder zei, ga eens over de grens en kijk wat daar allemaal rijdt.

Over de grens heb je veel minder dure treinkaartjes abbos etc. Mijn ouders (ik ben nog minderjarig) betalen een vermogen en dan nog de gemeente... Dan mag je verwachten dat je goed materieel krijgt.
Keolis heeft wél mijn verlanglijstje gerespecteerd, en ik denk dat mijn verlanglijstje op héél véél harten van mijn medereizigers staat geschreven, alleen minder brutaal zijn... Veel mensen weten soiso niet dat dit forum bestaat
Reputatie 7
Badge

😭Nou, wat een overbodige luxe zeg, die airco🤔
Twee keer met hitte gereden en allebei de keren oververhit geraakt.
Soiso vraag ik me af of hier de SGMm niet blijft tot de SLT oud is, dan heeft lijn 7000 nog steeds oud materieel, jahoe!


Ik had gisteren in een SLT gereisd waar de airco van stuk was. Toen raakte ik pas oververhit.
Serie 7000 is helemaal geen onmenselijk drukke lijn, eerder een zeer zwakke broeder. Behalve in enkele studententreinen in de ochtendspits is er vrijwel altijd een zee van ruimte.
Reputatie 4
Ik snap ook echt niet wat er mis is met DD-ar. Naar mijn mening zijn het prima treinen. Alleen geen wifi en Aicro nou Boooehoooe😭

Gelukkig blijft de DDZ nog wel een tijdje rijden in ieder geval. Die zijn ook prima. Alleen helaas zie ik ze niet zo veel meer rijden in mijn omgeving. Dus dat is wel weer wat minder.

Nou, wat een overbodige luxe zeg, die airco🤔
Twee keer met hitte gereden en allebei de keren oververhit geraakt.
Soiso vraag ik me af of hier de SGMm niet blijft tot de SLT oud is, dan heeft lijn 7000 nog steeds oud materieel, jahoe!

met een loc er voorHet mooie is dat de loc ook aan de achterkant kan rijden, hij duwt dan de trein.

Het mooiste is toch echt met de loc voorop Abbeyroad.

Reageer