beantwoord

Klantenservicemedewerkers en geen serviceverlening

Toon eerste bericht

28 reacties

Werkelijk waar, jullie mensen zijn echt niet te geloven. Makke schapen die gewillig naar de slachtbank geleidt worden. Alles wat ik zeg wordt afgedaan als a) verzinsels b) mijn eigen schuld en dat is nog wel het ergste als c) volstrekt normaal

Vraag mij af wanneer de NS de macht krijgt om bij je binnen te komen jullie ook zo gemakzuchtig achterover leunen en roepen dat het hun goed recht is, want ze zullen er wel een wettelijke regeling voor hebben. Ik snap nu ook dat de NS wegkomt met zo ontzettend veel onvriendelijkheid en gebrek aan klantenservice, de reiziger pikt het gewoon. Dat blijkt hieruit wel.

Dank jullie voor dit (ontzettend) angstige inzicht. Dat verklaard ook dat niemand protest aantekent als de NS doodleuk de prijzen weer eens verhoogd of geld durft te vragen voor een éénmalig kaartje (die één euro extra heb ik het over, voor je het nog niet doorhad)
Reputatie 4
Badge
Ik vraag me af of u goed op de hoogte bent.

Op dit forum is regelmatig geklaagd over de 1 euro extra voor de eenmalige kaartjes en überhaupt over het feit dat de OV-chipkaart vooral prettig is voor de vervoerders, maar dat er behalve voordelen ook nadrukkelijk nadelen zijn voor de reizigers en dat er onvoldoende aan gedaan wordt. Ook de vervoersorganisaties hebben zich - tevergeefs - verzet tegen de 1 euro-ophoging.

Volgens mij heeft een aantal mensen op dit forum geprobeerd u te helpen om uw boete terug te krijgen uitgaande van de nu eenmaal bestaande regels. Dat noem ik pragmatisch. U had blijkbaar bondgenoten verwacht in een hemelbestormend protest.

Er wordt hier meermaals en terecht geklaagd dat die regels onvriendelijk zijn en veronderstellen dat iedere reiziger zonder geldig vervoersbewijs behandeld wordt als calculerende en frauderende zwartrijder. Omdat je dat alleen niet kunt oplossen, kun je je wat dat betreft beter wenden tot organisaties als ROVER, ANWB en Consumentenbond.
Over de (on)beleefdheid van de klantenservice kan ik niks zeggen. Ik was niet bij die gesprekken. Ik heb zelf wisselende ervaringen tussen uiterst behulpzaam en tamelijk onverschillig.
Je kunt prima de klantenservice van NS bellen om telefonisch coulance aan te vragen. Echter dienen zij altijd de verklaring van de HC te lezen. Als deze aangeeft dat er geen coulance mag worden gegeven (meestal met reden; brutaal,agressief, bewuste zwartrijder) dan mogen de medewerkers dit niet niet overrulen. De enige optie is dan eventueel een schriftelijk bezwaar in te dienen (die vaak niet gehonoreerd zal worden, want verklaring HC is leidend). Had u net zoveel moeite genomen om een geldig vervoerbewijs aan te schaffen als u hier u best doet om NS en hun medewerkers in een kwaad daglicht te stellen, dan was deze hele discussie overbodig geweest......

Reageer