beantwoord

Klassewissel

  • 25 February 2024
  • 2 reacties
  • 104 Bekeken

Ik kan mij herinneren dat het vroeger mogelijk was om in de trein (dus na inchecken met de ov-chipkaart) mogelijk was om van 2e naar 1e klas te wisselen. Nu reis ik met OV Pay, zonder OV-chipkaart. Vanwege de drukte ben ik genoodzaakt om in de 1e klas plaats te nemen. Maar nu ontdek ik tot mijn schrik dat een klassewissel met OV Pay alleen nog mogelijk is bij de palen op het station… Ik hoop dat de conducteur mij goed gezind is vannacht. Klopt het dat ik dit in het verleden tijdens mijn reis, via MijnNS, kon regelen? En gaat de mogelijkheid om tijdens je reis een klassewissel te doen in de toekomst voor alle reizigers terugkomen? 

icon

Beste antwoord door Momo 25 February 2024, 00:46

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Naar 1e klas wisselen na inchecken kan alleen met NS Flex op de OV-chipkaart. Met OV-pay kun je niet wisselen naar 1e klas, ook niet bij een automaat. Met een OV-chipkaart met reizen op saldo kan dat wel bij een automaat. 

Reputatie 7
Badge +3

Waarom ga je toch 1e klas zitten als je geen 1e klasvervoersbewijs hebt? Je had nog een 1e klas e-ticket kunnen kopen toen je ontdekte dat je geen klassewissel kon doen en het geld van incheck ov-pay terug kunnen vragen.

Reageer