kleurstelling icng | NS Community
beantwoord

kleurstelling icng

  • 29 November 2021
  • 7 reacties
  • 1008 Bekeken

Reputatie 1

Het valt mij op dat de 8 baks icng stellen op de kop na volledig zwart zijn. De 5 baks variant zijn wel in de “oude” geel blauwe kleurstelling. Is er iemand de weet of de 8 baks icng in de zwarte kleurstelling blijven of worden ze nog voorzien geel blauw of flow kleurstelling?

 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 29 November 2021, 17:20

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Uiteraard komen die in dezelfde stijl als de 5 baks stellen in reizigersdienst, na alle testritten.

Reputatie 7
Badge +3

Ze worden nog met folie gewrapt. 

Reputatie 5

Achtdelige ICNG 3301 en 3302 zijn wel in blauw/geel folie: 

Geen idee waarom ICNG België wel.

Reputatie 7
Badge +1

Ik begreep eerder dat deze ICNG is voorzien van tijdelijke bestickering. De overgang/boog van blauw naar zwart verloopt hoekig ipv afgerond op de definitieve kleurstelling:

Toch jammer dat ze niet meteen in de Flow kleurstelling geleverd worden. Die vind ik een stuk mooier. Al zal dat iets contractueels zijn denk ik.

Reputatie 5

Eerste achtdelige ICNG in blauw/gele kleurstelling:

Weer een stap verder in de ontwikkeling van ICNG. 

Reputatie 1

Ik zag op https://nieuws.ns.nl/zo-ziet-de-nieuwste-intercity-van-ns-naar-belgie-eruit/ dat er een ICNG-B in de Flow kleurstelling naar Nederland komt. Blijkbaar krijgen alle ICNG-B stellen de flow kleurstelling. Hoe gaan ze dat doen met de 3301 en de 3302 die de oude kleurstelling hebben? Worden die op nieuw geverfd? Krijgen de binnenlandse ICNG stellen ook de flow kleurstelling?

Reputatie 7
Badge

Ik ga er sterk vanuit dat die ook de nieuwe kleurstelling gaan krijgen. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk bij hun retrofit-actie grondig uit elkaar worden gehaald, waarbij de nieuwe flow wel zal worden toegepast. De huidige bestickering op deze teststellen is ook niet geheel correct overigens.

Reageer