beantwoord

Koffie, thee en andere snuisterijen

  • 27 september 2018
  • 24 reacties
  • 1446 Bekeken

Beste medewerkers van de NS,

Mijn collega's zijn op schoolreis naar het zuiden des lands.
Momenteel zitten zij zonder koffie in treinstel 7586 (in de buurt van Deventer). Ik word momenteel bestookt met berichten "vermoedelijk ontwenningsverschijnselen". Kan u er z.s.m. voor zorgen dat er koffie, thee en andere snuisterijen beschikbaar zijn in het bovengenoemde treinstel?

Vriendelijke groeten,
Een bezorgde collega
icon

Beste antwoord door RSD 27 september 2018, 09:20

Beste medewerkers van de NS,

Mijn collega's zijn op schoolreis naar het zuiden des lands.
Momenteel zitten zij zonder koffie in treinstel 7586 (in de buurt van Deventer). Ik word momenteel bestookt met berichten "vermoedelijk ontwenningsverschijnselen". Kan u er z.s.m. voor zorgen dat er koffie, thee en andere snuisterijen beschikbaar zijn in het bovengenoemde treinstel?

Vriendelijke groeten,
Een bezorgde collega

Helaas is niet op alle lijnen railcatering aanwezig, en deze worden niet op aanvraag op iedere lijn ingezet. Het enige wat u zou kunnen doen is bij een overstap een bakje koffie halen bij een kiosk op het station, of op het eerst volgende station waar deze trein stopt uitstappen en koffie halen.
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 5
Beste medewerkers van de NS,

Mijn collega's zijn op schoolreis naar het zuiden des lands.
Momenteel zitten zij zonder koffie in treinstel 7586 (in de buurt van Deventer). Ik word momenteel bestookt met berichten "vermoedelijk ontwenningsverschijnselen". Kan u er z.s.m. voor zorgen dat er koffie, thee en andere snuisterijen beschikbaar zijn in het bovengenoemde treinstel?

Vriendelijke groeten,
Een bezorgde collega

Helaas is niet op alle lijnen railcatering aanwezig, en deze worden niet op aanvraag op iedere lijn ingezet. Het enige wat u zou kunnen doen is bij een overstap een bakje koffie halen bij een kiosk op het station, of op het eerst volgende station waar deze trein stopt uitstappen en koffie halen.
Reputatie 5
Hoe zit het nu met die collega's? Hebben ze al koffie kunnen krijgen? Ik hoop maar dat er niks ernstigs gebeurd is!
Iets ernstigs zou zo maar kunnen. Koffie en thee als snuisterijen lijken mij moeilijk verteerbaar en niet zonder risico's !
Vroeger zat er zelfs in Plan T een restauratiewagen, en kwamen er mensen langs met karretjes met koffie, thee, andere dranken, broodjes en versnaperingen. Service van de NS. Die al lang is uitgestorven. Die Service dan bedoel ik.
Reputatie 7
Badge
Ooh neehee. het einde der wereld is nabij, want geen koffie en thee en kleine snuisterijtjes!😭 Ren en schreeuw in paniek rond!
Reputatie 5
Vroeger zat er zelfs in Plan T een restauratiewagen, en kwamen er mensen langs met karretjes met koffie, thee, andere dranken, broodjes en versnaperingen. Service van de NS. Die al lang is uitgestorven. Die Service dan bedoel ik.
Tja, dat komt mede doordat wij, de reizigers, steeds minder kochten in de trein waardoor dit onrendabel werd om in stand te houden.
Reputatie 7
Badge +3
En tegenwoordig kopen we meer op de stations.
Kiosk, Broodzaak, Starbucks, Julia's, AHtoGo om maar wat te noemen, Koffie, thee, frisdrank, koeken, broodjes, snacks, pasta, hamburgers, voor ieder wat wils.
Sigaretten 🤣

Vroeger zat er zelfs in Plan T een restauratiewagen, en kwamen er mensen langs met karretjes met koffie, thee, andere dranken, broodjes en versnaperingen. Service van de NS. Die al lang is uitgestorven. Die Service dan bedoel ik.Tja, dat komt mede doordat wij, de reizigers, steeds minder kochten in de trein waardoor dit onrendabel werd om in stand te houden.

De railcatering had nooit te klagen over klandizie. Zeker in de spitsuren niet. Het bewijs IS juist dat mensen nu van alles kopen op stations - ze moeten wel, want in de trein IS niks meer te verkrijgen. Maar ik geef je op een briefje dat veel van die mensen de moeite niet zouden doen om bij een kiosk in de rij te gaan staan, als er in de trein een goeie catering zou zijn.
Reputatie 5
De railcatering had nooit te klagen over klandizie. Zeker in de spitsuren niet. Het bewijs IS juist dat mensen nu van alles kopen op stations - ze moeten wel, want in de trein IS niks meer te verkrijgen. Maar ik geef je op een briefje dat veel van die mensen de moeite niet zouden doen om bij een kiosk in de rij te gaan staan, als er in de trein een goeie catering zou zijn.
https://www.volkskrant.nl/economie/ns-stopt-met-broodjes-en-koffie-in-de-trein~b1675374/

Zoals ik al zei, NS is er mee gestopt omdat het onrendabel werd. Als het een vetpot voor NS was dan was men er niet mee gestopt, dat het verdwenen is is jammer, maar niet onlogisch.

De railcatering had nooit te klagen over klandizie. Zeker in de spitsuren niet. Het bewijs IS juist dat mensen nu van alles kopen op stations - ze moeten wel, want in de trein IS niks meer te verkrijgen. Maar ik geef je op een briefje dat veel van die mensen de moeite niet zouden doen om bij een kiosk in de rij te gaan staan, als er in de trein een goeie catering zou zijn.https://www.volkskrant.nl/economie/ns-stopt-met-broodjes-en-koffie-in-de-trein~b1675374/

Zoals ik al zei, NS is er mee gestopt omdat het onrendabel werd. Als het een vetpot voor NS was dan was men er niet mee gestopt, dat het verdwenen is is jammer, maar niet onlogisch.

Dat artikel bevestigt dus wat ik zei: juist OMDAT de catering in de trein is afgenomen en niet meer in elke IC aanwezig is, nemen veel mensen het zekere voor het onzekere en kopen dus hun broodje en koffie op het station in de kiosk. Maar als reizigers er ZEKER van zouden kunnen zijn dat in hun trein catering aanwezig is, zouden velen niet de moeite nemen om hun koffie en broodje op het station te kopen, en die gewoon in de trein kopen.
Reputatie 4
Het assortiment op de stations is vele malen groter bij de Kiosk, er zijn veel meer verkooppunten en hoewel allemaal prijzig is er nog wat concurrentie..
Het assortiment op de stations is vele malen groter bij de Kiosk, er zijn veel meer verkooppunten en hoewel allemaal prijzig is er nog wat concurrentie..
Denk dat heel veel passagiers maar wat graag een croissantje en kop koffie op hun zitplaats in de trein geserveerd zouden krijgen, maar dat is het probleem: die zitplaats is er vaak niet meer en de railcatering kan zich niet door de in de gangpaden staande massa heen worstelen. Dus dát is het probleem, niet de afgenomen belangstelling. Dus mét de overvolle treinen is daarom ook deze vorm van service opgedoekt.
Reputatie 5


De railcatering had nooit te klagen over klandizie. Zeker in de spitsuren niet. Het bewijs IS juist dat mensen nu van alles kopen op stations - ze moeten wel, want in de trein IS niks meer te verkrijgen. Maar ik geef je op een briefje dat veel van die mensen de moeite niet zouden doen om bij een kiosk in de rij te gaan staan, als er in de trein een goeie catering zou zijn.https://www.volkskrant.nl/economie/ns-stopt-met-broodjes-en-koffie-in-de-trein~b1675374/

Zoals ik al zei, NS is er mee gestopt omdat het onrendabel werd. Als het een vetpot voor NS was dan was men er niet mee gestopt, dat het verdwenen is is jammer, maar niet onlogisch.
Dat artikel bevestigt dus wat ik zei: juist OMDAT de catering in de trein is afgenomen en niet meer in elke IC aanwezig is, nemen veel mensen het zekere voor het onzekere en kopen dus hun broodje en koffie op het station in de kiosk. Maar als reizigers er ZEKER van zouden kunnen zijn dat in hun trein catering aanwezig is, zouden velen niet de moeite nemen om hun koffie en broodje op het station te kopen, en die gewoon in de trein kopen.

Als je het artikel leest dan zie je staan dat de Kiosk het assortiment aan brood pas heeft uitgebreid nadat de de catering gestopt is. En nu doe je allemaal aannames waarvan je niet zeker weet of het ook echt waar is.

Qua aanbod zijn we er op de stations alleen maar op vooruit gegaan, ik kan nu op station breda bij de ah to go mijn avond maaltijd halen, wat ik vroeger niet kon? In plek van steeds maar te zeggen dat vroeger alles beter was is het misschien handig om eens in het heden te gaan leven en te kijken naar hoe wij er als reiziger op vooruit zijn gegaan.



De railcatering had nooit te klagen over klandizie. Zeker in de spitsuren niet. Het bewijs IS juist dat mensen nu van alles kopen op stations - ze moeten wel, want in de trein IS niks meer te verkrijgen. Maar ik geef je op een briefje dat veel van die mensen de moeite niet zouden doen om bij een kiosk in de rij te gaan staan, als er in de trein een goeie catering zou zijn.https://www.volkskrant.nl/economie/ns-stopt-met-broodjes-en-koffie-in-de-trein~b1675374/

Zoals ik al zei, NS is er mee gestopt omdat het onrendabel werd. Als het een vetpot voor NS was dan was men er niet mee gestopt, dat het verdwenen is is jammer, maar niet onlogisch.
Dat artikel bevestigt dus wat ik zei: juist OMDAT de catering in de trein is afgenomen en niet meer in elke IC aanwezig is, nemen veel mensen het zekere voor het onzekere en kopen dus hun broodje en koffie op het station in de kiosk. Maar als reizigers er ZEKER van zouden kunnen zijn dat in hun trein catering aanwezig is, zouden velen niet de moeite nemen om hun koffie en broodje op het station te kopen, en die gewoon in de trein kopen.
Als je het artikel leest dan zie je staan dat de Kiosk het assortiment aan brood pas heeft uitgebreid nadat de de catering gestopt is. En nu doe je allemaal aannames waarvan je niet zeker weet of het ook echt waar is.

Qua aanbod zijn we er op de stations alleen maar op vooruit gegaan, ik kan nu op station breda bij de ah to go mijn avond maaltijd halen, wat ik vroeger niet kon? In plek van steeds maar te zeggen dat vroeger alles beter was is het misschien handig om eens in het heden te gaan leven en te kijken naar hoe wij er als reiziger op vooruit zijn gegaan.

Ik heb het niet over het kunnen doen van boodschappen voor de avondmaaltijd om mee naar huis te nemen, maar over het kopje koffie, het broodje, de koek, die reizigers tijdens hun reis willen nuttigen. En daar is vraag genoeg naar, maar wordt in de trein niet meer aangeboden en dus zijn mensen aangewezen op de kiosk. Maar ik weet zeker dat veel van die mensen niks bij de kiosk zouden kopen als het gewoon in de trein te koop zou zijn - want waarom de moeite doen bij de kiosk in de rij te gaan staan en dan alles mee te moeten nemen, als je in de trein op je plaats bediend kan worden?
Reputatie 7
Badge +3
Dus dan moet ik als iets wil gaan zitten wachten tot er iemand langskomt? Misschien fijn wanneer je een lange reis maakt, maar als forens heb ik niet zo'n lange reistijd per trein, dus met een beetje pech komt de catering pas langs wanneer ik al bijna op mijn bestemming ben. Wanneer ik het koop op het station heb ik nog de tijd om het te nuttigen voor ik de trein uitstap.
Reputatie 5




De railcatering had nooit te klagen over klandizie. Zeker in de spitsuren niet. Het bewijs IS juist dat mensen nu van alles kopen op stations - ze moeten wel, want in de trein IS niks meer te verkrijgen. Maar ik geef je op een briefje dat veel van die mensen de moeite niet zouden doen om bij een kiosk in de rij te gaan staan, als er in de trein een goeie catering zou zijn.https://www.volkskrant.nl/economie/ns-stopt-met-broodjes-en-koffie-in-de-trein~b1675374/

Zoals ik al zei, NS is er mee gestopt omdat het onrendabel werd. Als het een vetpot voor NS was dan was men er niet mee gestopt, dat het verdwenen is is jammer, maar niet onlogisch.
Dat artikel bevestigt dus wat ik zei: juist OMDAT de catering in de trein is afgenomen en niet meer in elke IC aanwezig is, nemen veel mensen het zekere voor het onzekere en kopen dus hun broodje en koffie op het station in de kiosk. Maar als reizigers er ZEKER van zouden kunnen zijn dat in hun trein catering aanwezig is, zouden velen niet de moeite nemen om hun koffie en broodje op het station te kopen, en die gewoon in de trein kopen.
Als je het artikel leest dan zie je staan dat de Kiosk het assortiment aan brood pas heeft uitgebreid nadat de de catering gestopt is. En nu doe je allemaal aannames waarvan je niet zeker weet of het ook echt waar is.

Qua aanbod zijn we er op de stations alleen maar op vooruit gegaan, ik kan nu op station breda bij de ah to go mijn avond maaltijd halen, wat ik vroeger niet kon? In plek van steeds maar te zeggen dat vroeger alles beter was is het misschien handig om eens in het heden te gaan leven en te kijken naar hoe wij er als reiziger op vooruit zijn gegaan.
Ik heb het niet over het kunnen doen van boodschappen voor de avondmaaltijd om mee naar huis te nemen, maar over het kopje koffie, het broodje, de koek, die reizigers tijdens hun reis willen nuttigen. En daar is vraag genoeg naar, maar wordt in de trein niet meer aangeboden en dus zijn mensen aangewezen op de kiosk. Maar ik weet zeker dat veel van die mensen niks bij de kiosk zouden kopen als het gewoon in de trein te koop zou zijn - want waarom de moeite doen bij de kiosk in de rij te gaan staan en dan alles mee te moeten nemen, als je in de trein op je plaats bediend kan worden?

Puur kijkend naar het aantal treinen waar wel railcatering aanwezig is (en dat zijn er niet zo veel) kan ik jou al vertellen dat het voor de NS geen vetpot is. Als er daadwerkelijk zoveel vraag naar is dam had de NS er al lang op ingespeeld. Helaas voor jou ken ik mensen die in de railcatering werken en die zeggen zelf tegen mij dat ze vaak zay in volle treinen werken en dan op een 6 delige virm die helemaal vol zit een stuk of 8 klanten hebben.





De railcatering had nooit te klagen over klandizie. Zeker in de spitsuren niet. Het bewijs IS juist dat mensen nu van alles kopen op stations - ze moeten wel, want in de trein IS niks meer te verkrijgen. Maar ik geef je op een briefje dat veel van die mensen de moeite niet zouden doen om bij een kiosk in de rij te gaan staan, als er in de trein een goeie catering zou zijn.https://www.volkskrant.nl/economie/ns-stopt-met-broodjes-en-koffie-in-de-trein~b1675374/

Zoals ik al zei, NS is er mee gestopt omdat het onrendabel werd. Als het een vetpot voor NS was dan was men er niet mee gestopt, dat het verdwenen is is jammer, maar niet onlogisch.
Dat artikel bevestigt dus wat ik zei: juist OMDAT de catering in de trein is afgenomen en niet meer in elke IC aanwezig is, nemen veel mensen het zekere voor het onzekere en kopen dus hun broodje en koffie op het station in de kiosk. Maar als reizigers er ZEKER van zouden kunnen zijn dat in hun trein catering aanwezig is, zouden velen niet de moeite nemen om hun koffie en broodje op het station te kopen, en die gewoon in de trein kopen.
Als je het artikel leest dan zie je staan dat de Kiosk het assortiment aan brood pas heeft uitgebreid nadat de de catering gestopt is. En nu doe je allemaal aannames waarvan je niet zeker weet of het ook echt waar is.

Qua aanbod zijn we er op de stations alleen maar op vooruit gegaan, ik kan nu op station breda bij de ah to go mijn avond maaltijd halen, wat ik vroeger niet kon? In plek van steeds maar te zeggen dat vroeger alles beter was is het misschien handig om eens in het heden te gaan leven en te kijken naar hoe wij er als reiziger op vooruit zijn gegaan.
Ik heb het niet over het kunnen doen van boodschappen voor de avondmaaltijd om mee naar huis te nemen, maar over het kopje koffie, het broodje, de koek, die reizigers tijdens hun reis willen nuttigen. En daar is vraag genoeg naar, maar wordt in de trein niet meer aangeboden en dus zijn mensen aangewezen op de kiosk. Maar ik weet zeker dat veel van die mensen niks bij de kiosk zouden kopen als het gewoon in de trein te koop zou zijn - want waarom de moeite doen bij de kiosk in de rij te gaan staan en dan alles mee te moeten nemen, als je in de trein op je plaats bediend kan worden?
Puur kijkend naar het aantal treinen waar wel railcatering aanwezig is (en dat zijn er niet zo veel) kan ik jou al vertellen dat het voor de NS geen vetpot is. Als er daadwerkelijk zoveel vraag naar is dam had de NS er al lang op ingespeeld. Helaas voor jou ken ik mensen die in de railcatering werken en die zeggen zelf tegen mij dat ze vaak zay in volle treinen werken en dan op een 6 delige virm die helemaal vol zit een stuk of 8 klanten hebben.

Is toch ook logisch als je niet zeker weet of er iemand langskomt? Dan koop je het voor de zekerheid op het station. Maar als er een zekerheid zou zijn dat je in de trein je broodje en kop koffie zou kunnen kopen, dan zou het een ander verhaal zijn, lijkt me, dan ga je niet de moeite doen om met een kop hete koffie in je hand balancerend de trein in te stappen, maar dan koop je die IN de trein bij de catering.
Reputatie 7
Badge +3
@Pejeka
Railcatering is en was al jarenlang een verliesgevende zaak. Dit is weer zo'n voorbeeld waar mensen extra dienstverlening vragen die bakken met geld kost en de prijs van de kaartjes opdrijft. Dit soort service kan anno 2018 nog wel in India maar niet in een land als Nederland met bijna de hoogste loonkosten van de wereld.
Reputatie 5
@Pejeka
Railcatering is en was al jarenlang een verliesgevend zaak. Dit is weer zo'n voorbeeld waar mensen extra dienstverlening vragen die alleen maar bakken met geld kost en de prijs van de kaartjes opdrijft.

We kunnen net zo goed een mat 64 inzitten op het baanvak waar pejeka rijdt. Met railcatering, alleen maar 1e klasse, 7 conducteurs, geen wifi, restauratiewagen en de krant uit 1970. De vraag is alleen nog wie dat wil gaan betalen
@Pejeka
Railcatering is en was al jarenlang een verliesgevende zaak. Dit is weer zo'n voorbeeld waar mensen extra dienstverlening vragen die bakken met geld kost en de prijs van de kaartjes opdrijft. Dit soort service kan anno 2018 nog wel in India maar niet in een land als Nederland met bijna de hoogste loonkosten van de wereld.

In Duitsland heb je zelfs op de Regionalbahn vaak een railcatering of een restauratie... en dat is toch geen derdewereldland. In IC's en ICE's is het zelfs standaard aanwezig, in de 1e klasse zelfs met bediening op je plaats...
Reputatie 5

@Pejeka

Railcatering is en was al jarenlang een verliesgevende zaak. Dit is weer zo'n voorbeeld waar mensen extra dienstverlening vragen die bakken met geld kost en de prijs van de kaartjes opdrijft. Dit soort service kan anno 2018 nog wel in India maar niet in een land als Nederland met bijna de hoogste loonkosten van de wereld.
In Duitsland heb je zelfs op de Regionalbahn vaak een railcatering of een restauratie... en dat is toch geen derdewereldland. In IC's en ICE's is het zelfs standaard aanwezig, in de 1e klasse zelfs met bediening op je plaats...

Duitsland is niet Nederland. In Nederland is gebleken dat railcatering qua assortiment niet kan concuren met de Kiosk, laat staan met de grotere stations waar ook al een AH ToGo zit en vele andere eetgelegenheden én dat railcatering geen winst maakte waardoor NS er mee gestopt is.

In Duitsland ben je ook verplicht om per huishouden €17,50 te betalen per maand aan de publieke omroepen, gaan we dit in Nederland ook invoeren dan?
Ze kunnen ook snoep en drank automaten in de trein zetten
Reputatie 7
Badge +3
Ze kunnen ook snoep en drank automaten in de trein zetten
Is al eens geprobeerd in Plan V's maar was geen succes.

Reageer