beantwoord

Komen er snelbussen

• 11 september 2017
  • 12 reacties
  • 295 Bekeken

Me vriendin staat vast in Eindhoven
en er rijd geen trein naar tilburg
komen er snelbussen en kan ergens de verlorentijd
door ns vergoeden ofzo
aangezien ze nu haar duitse les mist en haar school weer gaat lopen dwarsliggen
icon

Beste antwoord door Slidestops 11 september 2017, 09:35

Als er geen treinverkeer mogelijk is wordt er of een omreisroute geadviseerd, of er worden bussen ingezet. Dit wordt omgeroepen op het station zelf en komt later in de reisplanner.

Een vergoeding is mogelijk in dr vorm van geld terug bij vertraging (deel van de kosten van de rit). Verdere vergoedingen zijn niet mogelijk.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Als er geen treinverkeer mogelijk is wordt er of een omreisroute geadviseerd, of er worden bussen ingezet. Dit wordt omgeroepen op het station zelf en komt later in de reisplanner.

Een vergoeding is mogelijk in dr vorm van geld terug bij vertraging (deel van de kosten van de rit). Verdere vergoedingen zijn niet mogelijk.
Reputatie 7
Ik moest vanochtend vanuit Breda naar Eindhoven, maar ben maar huiswaarts gegaan. Omreizen kan niet en bussen zijn er (nog ?) niet. Dus afspraak moeten annuleren. Maar dus ook geen kleine compensatie van abonnementskosten, want ik heb helemaal niet kunnen reizen. Vrijwel iedere dag storingen in Noord-Brabant.... Is het geen defecte trein, dan is het wel een sein- of wisselstoring of iets anders.... Een storing kan eens gebeuren natuurlijk, alle begrip voor, maar zo vaak hele trajecten plat.... dat zie ik alleen in Nederland.
Reputatie 7
Badge +3
Prorail heeft ook dit weekend weer met zijn tengels aan de beveiliging gezeten en dan weet je de gevolgen op maandag.
Reputatie 7
Badge +4
Het is niet zo dat voor elk ongemak dat mensen treft, door een ander betaald moet worden. Overigens vraag ik me af of u wel eens in het buitenland met de trein heeft gereisd. U hoeft niet zo ver te reizen, Noord-Brabant grenst aan een land waar men een jaar geleden nog 20 procent vertraagde treinen had. Ik hou van BelgiĆ« maar de punctualiteit is hier stukken beter. De werkzaamheden kun je ook het beste in het weekend plannen, dan is er minder overlast. Reizen in het weekend is met Weekendvrij is al een stuk goedkoper geworden, al denk ik dat er andere verklaringen voor zijn waarom. 😉
@Rene74 Wat vervelend dat je bovenmatig veel issues hebt tijdens jouw reizen in deze regio. We zien zelf uiteraard liever ook geen verstoringen, maar het is niet altijd te voorkomen. Als je zoiets te vaak overkomt slaat begrip soms om in frustratie, dat snap ik wel. Ik hoop dat er snel verbetering optreedt.
Reputatie 7
Ik reis dagelijks Klaas-Jan. Al vele jaren. Dan maak je meer mee aan storingen e.d. dan een incidentele reiziger. Toch reis ik nog steeds graag per trein. Maar af en toe moet ik wel zuchten.

@Thom
Zeker heb ik per trein in het buitenland gereisd, half Europa zo ongeveer. Het spoor in Belgie is inderdaad niet zo punctueel als hier, maar er zijn landen in Europa waar het spoor in het algemeen beter lijkt te werken. Hoewel de frequentie vaak wat lager is. Dat vind ik niet erg. Liever 1x per uur een degelijke betrouwbare verbinding met goede overstappen op andere treinen en bussen, dan iedere 15 minuten een onzekere vaak uitvallende verbinding.
Reputatie 7
Badge +4
Met alle bezwaren die er tegen NS in te brengen zijn: De treinen rijden frequent en de punctualiteit is hoog. Dat NS niet in de schaduw van Zwitserland kan staan, is echter wel helder 😉 De infrastructuur is daar natuurlijk geweldig, dankzij een verstandiger beleid.

De werkzaamheden worden overigens door Prorail verricht en dat is een zelfstandige onderneming. De waarde van een weekendvrijkaart staat wel eens onder druk, soms kun je veel kanten niet uit.

Eerlijk gezegd ben ik niet zo ongelukkig met NS. Ik woon natuurlijk in de Randstad maar doorgaans zijn de treinen op tijd en rijden ze frequent. Uiteraard zie ik de ellende met de ICDirect en een de idiote inzet op zondag ook wel, maar per saldo doet het NS het veel beter dan de Belgen, Fransen en Italianen.
Ik moest vanochtend vanuit Breda naar Eindhoven, maar ben maar huiswaarts gegaan. Omreizen kan niet en bussen zijn er (nog ?) niet. Dus afspraak moeten annuleren. Maar dus ook geen kleine compensatie van abonnementskosten, want ik heb helemaal niet kunnen reizen....Dat ik dit advies van niemand zie! u kunt wel degelijk als een reis niet is vastgelegd door palen/poorten omdat u na aankomst op het station huiswaarts bent gegaan geld terug bij vertraging claimen.

U kunt het formulier gebruiken voor geld terug bij vertraging en het opmerkingen veld invullen. Er wordt dan door een persoon beoordeeld.

...tengels...
Grappig woord 😛
Reputatie 7
Badge +3
@Thom
De infrastructuur in Japan is vaak beperkter dan In Nederland. Daar rijden op gewone dubbelsporige baanvakken tot 20 treinen per uur en per richting. Het draait om betrouwbaarheid, sein- en wisselstoring en en defect materieel zijn daar een onbekend fenomeen.
Reputatie 7
Badge +4
Tja, hoe zou een historicus daar tegen aan kijken?
Reputatie 6
Badge
Misschien gaat het materieel daar nooit stuk omdat de Japanners hun materieel zelf maken en het algemeen bekend is dat Japan hoge kwaliteit levert? Kijk maar naar Toyota, Honda, Suzuki enzovoorts.
Reputatie 7
Hebben de Japanse spoorwegen meer geld te besteden? Zijn die zelfstandig of betaalt de overheid ook mee?

Reageer